Gå til innhold
Fiskersiden

Kristiansand Havfiskeklubb


Veggeland
 Share

Recommended Posts

Begynner å bli klar for en skikkelig tur nå.. nå gjenstår bare en liten tur innom grønberg sport for å fylle på de siste manglende ingrediensene i fiskebaggen.. satser på at draugen og midtgaardsormen er klar for fight..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare hilse gjengen som var med ut på søndag og takke for en flott tur i ett ikke så flott vær men som de sierså finnes det jo ikke dårlig vær.... Det ble vel ikke tatt de helt store beistene men de fleste ble vel relativt fornøyd med ett par middager.. og siden tur listen nå er fastsatt så er det bare å se fram til siste søndag i september..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer en liten rapport fra turen på søndag:

I dag var vi sju sultne sjøulker som var klare til dyst. Været var ikke så verst da vi la fra kai omlag klokka 07.30, men vi var jo forberedt på at det ville bli ruskevær utover dagen.

IMG_0612.jpg

Bergland studerer forholdene nøye, og planlegger dagens taktikk...

IMG_0611.jpg

Vi la kursen mot Songvår, og startet fisket et lite stykke øst for fyret. Vi hadde jo håp om å treffe på storsei, men slik skulle det ikke gå i dag. Noe fisk ble det dog likevel, om enn av noe mindre kaliber enn håpet.

Her er det Aslaksen som har fått noe på kroken som skulle vise seg å være en lyr på ca. en kilo. Fikk dessverre ikke tatt bilde av den. IMG_0614.jpg

Jerstad fikk plutselig kontakt med noe nede i dypet (var det endelig midgardsormen som hadde gapt over agnet???).

IMG_0617.jpg

Men nei. Etter en slitsom (for fisken) tur opp til overflaten, kunne derimot en fin torsk lempes over ripa.

IMG_0619.jpg

Dette var turens største fisk, med sine 3 kilo.

IMG_0620.jpg

Etter hvert begynte det å striregne og blåse, så det ble småsurt å stå og fiske. Men det er som kjent von i hangande snøre, og det ble jevnlig tatt fisk. Mest småtorsk, noen hvittinger, samt et par lyr på rundt 2 kilo. For ikke å nevne den allestedsnærværende Scomber Scombrus, her tuktet av Mr. Gluch:

IMG_0626.jpg

IMG_0627.jpg

IMG_0628.jpg

Selv om de store var vanskelig å komme på talefot med i dag også, tror jeg likevel det ble fiskemiddag på søndagskvelden for samtlige turdeltagere.

Vil takke alle som var med for en kjempefin tur, og håper å se dere igjen neste gang!

Mvh

Stian Veggeland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at dere har det hyggelig og at det er flere som kommer seg ut. Bare vent, fisken kommer etter hvert. Hadde tenkt å rapportere om dagens tur, dog skal jeg ikke nevne noe om hvor mye stor fisk det er ute nå ;)

Deres område har sannsynligvis store muligheter etterhvert som dere blir kjent med plassene, og ikke minst i takten med at dere prøver dere frem med flere metoder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at dere har det hyggelig og at det er flere som kommer seg ut. Bare vent, fisken kommer etter hvert. Hadde tenkt å rapportere om dagens tur, dog skal jeg ikke nevne noe om hvor mye stor fisk det er ute nå ;)

Deres område har sannsynligvis store muligheter etterhvert som dere blir kjent med plassene, og ikke minst i takten med at dere prøver dere frem med flere metoder.

Å, jo, kom igjen! Vis oss bilder av litt ordentlig fisk! :-)

Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, jo, kom igjen! Vis oss bilder av litt ordentlig fisk! :-)

Stian

Det kommer, det kommer :) Når dere har klubben på bena og med nok medlemmer, kan det hende at litt at min erfaring her lengre øst,samt deling av tackel og redskap som er givende på våre trakter, kan være med på flere fine fangstbilder fra deres side . Ikke nøl med å spørre om interessen er til stedet om så det er ønskelig. Jeg deler med glede :) ,og jeg er ofte i deres by , dog av andre grunner ( jakt på en annet dyr jeg er glad i ;) )

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

så ut som en fin tur, jeg lurer på om det er noen "kjentmann"med på turene? eller blir det leting hver gang? mye fine brosme plasser fra vestergabet til songvår, men de har dere kanskje kjørt forbi :shifty:

Vi er ikke godt nok kjent med plassene, nei. Ingen av oss kan karakteriseres som "kjentmann". Så det blir å se på draftene og prøve seg litt frem. Har jo fått noen tips, om enn noe lite konkrete. Hadde blitt svært takknemlig for noen gode tips til brosme- og langeplasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jadda.. nå er det den tiden i måneden igjenn.. fisketur 25. Sept med klubben. Klar som ett egg siden jeg ikke har hatt snøret i bånn siden sist gutta var på sjøen.. he he.håper det blir.bra oppmøte og at fisken stiller seg opp og er soltne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte fra en liten fugl(stian) som hvisket meg i øret(via mail) at vi bare er 4-5 stykker som skal ut på søndag??? Devarrafæltda å få som vil fiske.. hvis det er noen som holder igjen pga. Den forrige komentaren min så mente jeg fiskesnøret... Kom igjen folken å sal opp utstyret å ride the waves på frøya..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal desverre jobbe den søndagen, hvis ikke hadde jeg vært klar som ett egg

Ja, vi savnet deg på forrige tur også! Kom igjen, da, spør om du kan få fri til søndag! :) Fiskepermisjon med lønn burde vært et allment akseptert forebyggende tiltak i arbeidslivet, syns jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det igjen på tide med en havfisketur med "Frøya". Denne gangen var været med oss, og det var en rett så vakker tur ut til Songvår.

IMG_0730.jpg

Aslaksen Sr. og Jr. er klare til dyst! (Skipper Oddleif i bakgrunnen)

IMG_0728.jpg

Team Aslaksen halte snart opp en fin torsk. Bildet ble dessverre delvis ødelagt da jeg glemte å tørke av linsa, men motivet er så fint at jeg tar det med likevel.

IMG_0738.jpg

Hilde inntok fast plass i baugen, og viste igjen at kvinnelist er effektivt på havet også... I tillegg til et par langer, sørget hun også for et par nye arter i klubbtursammenheng.

IMG_0741.jpg

Dagens største lange.

IMG_0746.jpg

Denne kolmula ser ut som den har en litt dårlig dag...

IMG_0734.jpg

En flott kolje ble også ønsket velkommen ombord.

IMG_0748.jpg

Det nappet stadig hos Aslaksen & Søn også, og ved en anledning ble det i halvdiskrete ordelag ytret antydninger om fisk av noe mer anselig størrelse!

IMG_0742.jpg

Det som kom over ripa etter litt ivrig kjemping, var dog ikke egnet til å bryte noen rekorder likevel...

IMG_0743.jpg

En fin lyr med en rød gummimakk solid plantet i ryggtavla.

IMG_0744.jpg

Aslaksen beklaget sine usportslige metoder, og kunne heldigvis ikke så lenge etter vise til en ikke så veldig lang lange som hadde kroken der den skulle være.

IMG_0749.jpg

I tillegg til nevnte fisk, ble det også tatt noe sei, makrell og hvitting. Vi venter fremdeles på de store, men alle var enige om at det hadde vært en fin tur!

Takker de som var med og håper vi ses igjen i slutten av oktober!

Mvh

Stian Veggeland

Endret av Veggeland
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.