Gå til innhold
Fiskersiden

Endelig en specimengjedde 14,06 kg 120 cm


Gjeddebob
 Share

Recommended Posts

Hei og hå

Mange år siden forrige rapport, men denne må jeg dele :rolleyes: Endelig ble det en specimen av arten Esox Lucius, på 14,06 kg og 120 cm. Slo persen med over 3,5 kilo.

Tatt av meg og en god kompis på lørdag i Foxen, på dorging med Westin Jätte 23 cm i Pagegøyefarge(denne er sykt giftig!!). Fantastisk fight, trodde til å begynne med at vi satt fast i bunn...

Smekken åpen og greier :)

P1000622.jpg

P1000626.jpg

P1000627.jpg

P1000628.jpg

P1000631.jpg

P1000632.jpg

P1000634.jpg

P1000636.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter 30 år! da skal man vel leite lenge etter mer velfortjent fangst!!

gratulerer så mye med diger krokodille :D

Fikk min første gjedde når jeg var 3 år, så 33 år er mere rett. Har siden den gang drømt om en skikkelig specimen krokodille.

Tror det er litt over 13 kilo som regnes som specimen, noen som vet nøyaktig?

Men har jo fått noen hundre gjedder opp igjennom da, var et specimen eksemplar som tok 33 år. Persen var 10,5 kg før denne, og en drøss på 7, 8 og 9 tallet.

Jeg og kompisen skreik og hoppa av glede så det holdt når vi så dyret, måtte ta oss skikkelig sammen for å konse om landinga :D Gadd ikke å fiske på søndag, var liksom

helt greit fornøyd, he he

Endret av Gjeddebob
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis!

Hvor? Øyeren?

Den ble tatt i Foxen, bare noen få meter over grensa til Sverige. Har etterhvert fått mye erfaring der, og tro meg, denne er ikke blandt de aller største i Foxen :rolleyes:

Så en som ble tatt i fjor, som jeg estimerer til oppunder 20 kg. Gutta som tok den måtte bare gi opp 15 kilos vekta si, men ville slippe den ut fremfor å kakke den(heldigvis).

Den storvokste fyren klarte ikke å løfte fisken alene omtrent...

Føler meg ganske sikker på at jeg skal klare å toppe denne en dag, det er ihvertfall målet :blink:

Endret av Gjeddebob
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.