Gå til innhold
Fiskersiden

Havabbor på flue


Øystein D
 Share

Recommended Posts

Prøvde fiskelykken med fluestanga fra båten i dag, og jaggu ble det lykke. Hadde svingt fluestanga i en halvtimes tid da det hogg til hardt og kraftfullt, etterfulgt av et langt utras. Hva kunne dette være? Torsk, lyr, eller kanskje en stor sjøørret. Tungt var det i hvert fall, og panikken begynte å melde seg da jeg kom på at hoven lå hjemme og at fortommspissen bare var på 0,20. Kampen varte i ca 15 min. før fisken viste seg i overflaten.

Havabbor, STOR havabbor var det jeg så der ute som veltet og vrei seg så spruten sto . Med nervene i helspenn og akkurat passe press på stanga klarte jeg å få fisken inn til båten, tok et godt tommelgrep i underkjeven på den og løftet den opp. Total lykke......dette må være ny pers.

Avsluttet fiske, satte kursen hjemover for å veie og måle "bassen". Fortommen ville uansett ikke holde noe særlig mer, og jeg var godt fornøyd med å få denne ene.

Vekta stoppet på 3,024 kg og den var 66 cm lang.

Bilder kommer så snart de er tilgjengelig.

Bilder og reportasje fra AvisenAgder

Endret av Øystein D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis - havabbor er alltid gøy. Selv har ENDA ikke fått den på flue - men man må vel prøve igjen...

Hei mr.Davidsen, ja plassen jeg fikk "bssen" på burde ikke være ukjent for deg. Hadde deg i tankene da jeg hadde fått landet fisken. Var forsten ute å svingte fluestanga samme dag som du tok norgesrekorden din. Fikk da "bare" en på oppunder 2kg

Du får ta kontakt neste gang du er på fisketur her nede så kan jeg stille med båt.

Det brukernavnet der forplikter litt når det gjelder havabbor ;-)

Gratulerer så meget og velkommen i 3+klubben

Takk for det Espen B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.