menig fiskebolle Posted December 11, 2011 Report Share Posted December 11, 2011 Her får man en viss oversikt over istykkelser Østlandet: http://www.nve.no/no/Vann-og-vassdrag/Hydrologi/Is-og-vanntemperatur/Ismelding/Istykkelse-datosortert/Ostlandet/ For andre steder i landet se under "Siste istykkelser - isobservasjoner" til venstere på denne siden: http://www.nve.no/ismelding Snart pilketid, husk ispigger, kasteline, flytedress, et tørt skift og dra ikke alene ut på tynn is. Håper dette er til nytte for noen, god førjul. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BanJon Posted December 11, 2011 Report Share Posted December 11, 2011 Er lov å håpe på is snart, men med så skiftende vær så er det ikke lett å forutsi hvor lang tid det vil ta før isen legger seg trygg her og der. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
menig fiskebolle Posted December 11, 2011 Author Report Share Posted December 11, 2011 Blir nok ikke trygg is på de store vannene før i januar, til det er vannet alt for varmt. I små tjern med litt skog rundt blir det nok is snart, jeg gleder meg som en ape fanget i lasterommet på et skip med bananer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rage Posted December 11, 2011 Report Share Posted December 11, 2011 Jeg vet om masse is. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
don don Posted December 11, 2011 Report Share Posted December 11, 2011 Kom opp flere isgjedder i helga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
storlaksen16 Posted December 14, 2011 Report Share Posted December 14, 2011 er da tatt noen gjedder på isen på jarenvannet alt så trygg is er det alt! kan høre litt om jeg kan få noen rapporter på harestuvannet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tryta Posted December 14, 2011 Report Share Posted December 14, 2011 3-4cm grå snøis på vindfjell. Blir nok ikke rare tykkelsen i år,men etter nyttår. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
storlaksen16 Posted December 17, 2011 Report Share Posted December 17, 2011 får ikke tak på de jeg kjenner rundt harestuvannet men noen her som har vært der og sett i det siste?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rage Posted December 17, 2011 Report Share Posted December 17, 2011 Jepp. Dårlig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
storlaksen16 Posted December 17, 2011 Report Share Posted December 17, 2011 hmm ikke bra .... men er meldt kaldt denna uka så kan fort endre seg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
beerbellybob Posted December 18, 2011 Report Share Posted December 18, 2011 2cm på østensjøvannet i går. Sjekket i nordenden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rage Posted December 18, 2011 Report Share Posted December 18, 2011 2cm på østensjøvannet i går. Sjekket i nordenden. Du var utpå? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BanJon Posted December 18, 2011 Report Share Posted December 18, 2011 Ikke så sprekt på mine trakter heller, var vel max 4 cm stålis i en langgrunn bukt jeg testet i dag. Ble endel sprekker og det var mange mørke partier som jeg måtte gå i sikksakk mellom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
beerbellybob Posted December 18, 2011 Report Share Posted December 18, 2011 (edited) Du var utpå? Seff, hvem ofrer ikke livet for å blanke etter sniper? Edited December 18, 2011 by beerbellybob Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rage Posted December 18, 2011 Report Share Posted December 18, 2011 Eneste som er igjen i det vannet ligger vel nedgravd under all vasspesten.. massiv fiskedød der etter sist vinter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Fisker'n fra Eik Posted December 31, 2011 Report Share Posted December 31, 2011 Noen som vet om det ligger is på f. eks Hillestadvannet? eller er det for tidlig enda? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BanJon Posted January 1, 2012 Report Share Posted January 1, 2012 Lurer på det samme selv, får håpe den siste kuldeperioden har gjort sitt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
L K Posted January 2, 2012 Report Share Posted January 2, 2012 Det er is på Hillestadvannet,og den har ligget ganske lenge nå. Vet ikke tykkelsen,har ikke sett noen utpå der enda. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Fisker'n fra Eik Posted January 2, 2012 Report Share Posted January 2, 2012 (edited) ok.... du får si i fra hvis du selv er utpå, eller måler tykkelsen eller noe da jeg vil nødig gå på isen før den er minimum 10-15 cm.. Edited January 2, 2012 by Fisker'n fra Eik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
L K Posted January 3, 2012 Report Share Posted January 3, 2012 Snakket med en som hadde sjekket isen på Bergsvannet i midten av desember,da var den 10-12cm. Men nå var den visst for dårlig til å gå på igjen dessverre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Fisker'n fra Eik Posted January 3, 2012 Report Share Posted January 3, 2012 Snakket med en som hadde sjekket isen på Bergsvannet i midten av desember,da var den 10-12cm. Men nå var den visst for dårlig til å gå på igjen dessverre. ok.... satser på at det blir kaldere fremover da. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoffers Posted January 4, 2012 Report Share Posted January 4, 2012 Snakket med en som hadde sjekket isen på Bergsvannet i midten av desember,da var den 10-12cm. Men nå var den visst for dårlig til å gå på igjen dessverre. Bare å skrike ut viss det er brukbar is på bergsvannet!! Stengene står å skriker i garasjen, og jeg flyr snart på veggen om det ikke blir noe fisking snart Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
L K Posted January 11, 2012 Report Share Posted January 11, 2012 Nå regner jeg med det er bra is på Hillestadvannet hvertfall. Var mye spor etter folk flere steder rundt vannet. Stod 2 stykker og fisket ved øya idag. Lite snapshot fra bilen: Uploaded with ImageShack.us Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BanJon Posted January 11, 2012 Report Share Posted January 11, 2012 Høres bra ut. Lokale vann her omkring har mellom 12-20 cm stålis, selv steder med endel strøm. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian N E Posted January 12, 2012 Report Share Posted January 12, 2012 Fint å se trygg is på Hillestad, men vet noen hvordan forholdene er på Bergsvannet nå ? Bør vel bli trygt der etterhvert og da? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts