Gå til innhold
Fiskersiden

Røyefiske på nyisen!


Nikolassisen
 Share

Recommended Posts

Da var det endelig tid for å teste isen på røyevannet. Det har vært mildt i høst og for bare 3 uker siden var vannene framdeles isfri. Spenninga var derfor stor i dag når vi tok de første forsiktige skritt utpå isen. Som vanlig tok vi alle forholdsregler med tau og jevnlig prøveboring utover vannet.

Isen var 10cm på det svakeste og 15cm på det tykkeste og det må anses som trygt.

utf-8bRm90bzAyMzEuanBn.jpg

Vi kommer oss i fiskinga og det er herlig å være i gang med en ny isfiskesesong. Og ikke minst er det godt å få et avbrekk i ei stressende adventstid.

Det går bare et par minutter før Freddy får sesongens første røye. Og denne får selskap av ei til på neste nedslipp. Ingen store fisker, men fin 2 hektos steikerøye av god kvalitet.

Jeg har ikke napp i mitt hull og flytter til ei mè som bruker å levere. Og det går ikke lang tid før jeg får årets første - ei flott røye på 4 hekto.

utf-8bRm90bzAyMjkuanBn.jpg

Dette hullet skal vise seg å bli dagens "godhull" og jeg får ytterligere 6 fisker i samme hullet. Freddy flytter også og får mange fine røyer i løpet av dagen. Etter 3,5 times fiske har vi brukt opp det lille dagslyset som er på denne årstida og pakker sammen for denne gang.

Overveldende sesongstart og dette lover godt for resten av sesongen :)

utf-8bRm90bzAyMzAuanBn.jpg

Røya er en fantastisk matfisk og nå blir det steikfisk både til kvelds og til middag i morra :)

utf-8bRm90bzAyMzQuanBn.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer fisk enn det jeg fikk i dag, på første tur utpå isen. Flott matfisk røya; har mange gode barndomsminner fra å våkne på en hytte til lukten av nyrøyka røye - rett ut av Abuen og på bordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.