Gå til innhold
Fiskersiden

Motorsag mesterskap


BINN LADDEN
 Share

Recommended Posts

Vet ikke om det er noen som har svar på dette, men prøver alikevel. Jeg har alltid likt motorsager og slikt, er på samme tid et konkurransemenneske ifølge de som kjenner meg. Har sett mye klipp på bl.a. youtube der de konkurrerer i diverse grener, noen filmsnutter også fra norge. Er det noen som vet hvem som arrangerer slikt her i landet, evt. om det finnes en klubb/forbund som har dette i sitt program? Har nettopp kjøpt meg sag nummer fem, ei stihl ms 362 proffsag. Er redd det blir flere snart hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er noen som har svar på dette, men prøver alikevel. Jeg har alltid likt motorsager og slikt, er på samme tid et konkurransemenneske ifølge de som kjenner meg. Har sett mye klipp på bl.a. youtube der de konkurrerer i diverse grener, noen filmsnutter også fra norge. Er det noen som vet hvem som arrangerer slikt her i landet, evt. om det finnes en klubb/forbund som har dette i sitt program? Har nettopp kjøpt meg sag nummer fem, ei stihl ms 362 proffsag. Er redd det blir flere snart hehe.

Så et TV innslag for ikke så lenge siden om to kamerater (fra Ål i Hallingdal, tror jeg de var) som samla på motorsager, de må ha hatt over hundre, og mye spesiellt.... Ellers så var det også et innslag om en fyr fra Sogn, som dreiv med "motorsagkunst" han hadde bl. Annet lagd ei stavkirke på ca 25% av vanlig størelse. Tror begge desse inslaga var på Norge rundt. Litt lite å gå på kansje, men sporer du opp disse, så har dere vertfall en fellesinteresse, og de vet kansje hva som foregår i miljøet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siggurd Sollien var vel med i NM i motorsag sammen med Thomas Alsgaard i den programserien om sære sportsgrener så vidt jeg kan huske. :)

Sære sportsgrener...??? Gutter som bruker sminke er sært, ikke mannfolk med motorsag hehe.

Endret av BINN LADDEN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sære sportsgrener...??? Gutter som bruker sminke er sært, ikke mannfolk med motorsag hehe.

He he... Var vel Sollien sin definisjon og ikke min. Må huske på at undertegnede pleier å ligge på bryggekanten med rompen i været og fiske etter småfisk med str 32 kroker. Enkelte uvitende kan mene det er litt sært ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så et TV innslag for ikke så lenge siden om to kamerater (fra Ål i Hallingdal, tror jeg de var) som samla på motorsager, de må ha hatt over hundre, og mye spesiellt.... Ellers så var det også et innslag om en fyr fra Sogn, som dreiv med "motorsagkunst" han hadde bl. Annet lagd ei stavkirke på ca 25% av vanlig størelse. Tror begge desse inslaga var på Norge rundt. Litt lite å gå på kansje, men sporer du opp disse, så har dere vertfall en fellesinteresse, og de vet kansje hva som foregår i miljøet..

http://www.nrk.no/programmer/tv/norge_rundt/1.7906730 Her er link til det med stavkirka ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det arrangeres både NM, EM og trolig VM i motorsag. Da går det i hovedsak på kvisting, kapping av skiver osv... Da jeg gikk på Kongsberg vgs avd Saggrenda(gamle skauskolen i kongsberg) var det enkelte som deltok. Jeg veit Saggrenda har eget lag, Saggrenda loggers, som deltok i EM og NM i år.

Er gjerne tømmerhogst bedrifter, bygdeungdomslag osv som har egne lag. Det konkureres både individuelt og på lag.

Dog noe usikker hvordan man melder seg på. Blir gjerne arrangert konkurranser på diverse markanader/festivaler rundt om i bygde Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NM i motorsag, traktorpløying mv. lukter det Norges Bygdeungdomslag av.

Vet at de holder på med slikt ja, men jeg er 35 og kanskje litt for gammel til å bli med den gjengen hehe.

Ikke at jeg ikke hadde blitt med, men tror nok ikke de hadde tatt meg med.

Har sendt mail til dem og spurt om de kan komme med nyttig info, de burde ha rette kontakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du for lite å bruke penger på elle ;) Bare å komme og teste saga og toyotaèn din her på kolnes. nok av skog og offroad løyper :)

Kjører orginaldim nå på vinteren, får vente med løypene til jeg har satt på 30 tommers dekk på hiacen hehe. sagene mine er klare når som helst... :rock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, NM, EM Og VM (fjor-årets konkurranse her Husquarna World Champion Logging Championship)i motorsag finnes. Har ingen link til dem som ordner dette, desverre.

Men siden en del av mesterne som har deltatt de siste årene er fra en skole i distriktet her, kan du evnt høre med dem:

http://www.soloer.vg...d/Om-Soensterud

Skolen har huset både NM- og VM-mestere i motorsag, så dem burde vite litt om hvor du skal henvende deg.

Her har du f.eks noe å strekke deg til:

http://www.glomdalen.no/nyheter/article5324558.ece (lokal gutt)

Lykke til. ;)

Endret av yosh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.