Gå til innhold
Fiskersiden

Paddetorsk - endelig igang med litt fisking igjen.


Hugo
 Share

Recommended Posts

Kjekt att du har begynt å fiske litt mer igjen. Ser frem til enda flere turer sammen utover året :-) Paddetorskkvadratmeteren har levert mange store denne vinteren. Satser på att kilospadda er like rundt hjørnet.

Kule fisk! Hvor store blir de egentlig? Pethon skriver 30cm men ingenting om vekt. Synes egentlig fiskene deres ser ut til å være lengre enn 30cm. Og viss det er samme fiskene du omtalte i en annen tråd var de vel rundt 6 hg om jeg husker riktig. Ser du har ambisjoner om å knekke kilosgrensa, var det fleip, eller tror/vet du at det er mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Størrelsen på den største på bildene er 37cm-800gram. Husker ikke lengden på den andre. Eg er veldig usikker på hvor store dei kan bli, men tror att kiloen er oppnåelig. Hvor stor er oddsen for att vi har fått dei største?

Hugo sin pers er 816gram hvis eg husker riktig (gjeldende norgesrekord). Foruten desse 2 over 800 gram har vi fått noen mellom 700 og 800 også. Pethon er ett glimrende oppslagsverk basert på datidens informasjon. I ettertid har det vist seg att det er endel faktafeil der. Håper noen tar seg bryet med å lage en ny versjon :-)

Endret av Karleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Godt å sette i gang med litt fiske igjen, det ble veldig lite i 2011.

hugo

Gledelig å høre litt fra deg Hugo :) Begynte å lure på om du fortsatt var i live , selv om du er blitt litt eldre en gutten jeg traff den gang under klubbtur på Smøla ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har aldri sett noen paddetors som har nærma seg den size'n i ettertid og jeg har sett sikkert 50stk.. jeg tviler på atte den veide nærmere 1,5kg, men etter øyemål og den innebygde vekta jeg har i handa så tipper jeg 1-1,2kg

synd jeg ikke viste atte det var en rekordfisk, ellers hadde jeg tatt bilde og mål av den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.