Gå til innhold
Fiskersiden

Fisk og rask - 0-1000


Fisk og rask
 Share

Recommended Posts

Etter initiativ fra Ølgylt og Kim Rasmussen kaster jeg meg offisielt inn i konkurransen "Førstemann til 1000 fisk i 2012". Dette blir da min fangstoppdateringstråd for året.

Så lyder oversikten:

Fisk i år: 1084

Arter i år:

1. Knurr: 53

2. Hyse: 6

3. Sei: 255

4. Lange: 25

5. Sandflyndre: 61

6. Glassvar: 3

7. Sypike: 42

8. Sild: 8

9. Torsk: 33

10. Lyr: 36

11. Hvitting: 24

12. Skrubbe: 9

13. Røye: 39

14. Svartkutling: 19

15. Tangkutling: 12

16. Lomre: 9

17. Havmus: 5

18. Pigghå: 8

19. Hågjel: 22

20. Brosme: 42

21. Rødnebb/blåstål: 22

22. Berggylte: 23

23. Sjøørret: 5

24: Svarthå: 6

25: Vassild: 3 (Ny i 2012)

26: Blålange: 1 (Ny i 2012)

27. Bergnebb: 14

28. Bergkutling: 8

29. Lusuer: 14

30. Rødspette: 1

31. Dvergulke: 1

32. Sandkutling: 7

33. Leirkutling: 8

34. Gapeflyndre: 1

35. Grønngylt: 6

36. Fjesing: 1 (Ny i 2012)

37. Vanlig ulke: 3

38. Steinbit: 1

39. Sørv: 1 (Ny i 2012)

40. Ålekvabbe: 7 (Ny i 2012)

41. Tangsprell: 3 (Ny i 2012)

42. Gressgylt: 1

43. Vederbuk: 5

44. Karuss: 19 (Ny i 2012)

45. Karpe/hybrid: 2 (Ny i 2012)

46. Makrell: 207

47. Taggmakrell: 6

48. Havål: 4

49. Piggskate: 2

50. Kveite: 2

51. Uer: 2

52. Kolmule: 2

Endret av Fisk og rask
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Imponerende liste så tidlig i sessongen, jeg har nøyaktig like mange fisk som deg men fordelt på kun knappe halvparten av arter. Hos meg er det Abbor og hvitting som drar opp antallet, og to rødhai som eneste "intresante" fangster... Ellers går det i Gjedde, Mort og sik i ferskvann, og Torsk, sandflyndre og svartkutling i sjøen. Skal til vestlandet om ei drøy uke, så da får vi se om ikke artslista kan få seg en boost. Skitt fiske, and may the best man win :)

P.S Skal til sæbø i hjørundfjorden, veit det finnes havmus der, men har ikke prøvd etter den før, har du no formening om hvor dypt jeg burde satse, og ev.t. andre tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg setter pengene mine på deg.

Prestasjonsangst :)

Imponerende liste så tidlig i sessongen, jeg har nøyaktig like mange fisk som deg men fordelt på kun knappe halvparten av arter. Hos meg er det Abbor og hvitting som drar opp antallet, og to rødhai som eneste "intresante" fangster... Ellers går det i Gjedde, Mort og sik i ferskvann, og Torsk, sandflyndre og svartkutling i sjøen. Skal til vestlandet om ei drøy uke, så da får vi se om ikke artslista kan få seg en boost. Skitt fiske, and may the best man win :)

P.S Skal til sæbø i hjørundfjorden, veit det finnes havmus der, men har ikke prøvd etter den før, har du no formening om hvor dypt jeg burde satse, og ev.t. andre tips?

Takk for det. Hjørundfjorden har jeg bare prøvd en gang, men det fristet til gjetakelse. Mye muddersletter ute på dypet, og der går det sikkert en og annen mus. Erfaringene tilsier at de spiser det meste, bare de klarer å gape over det. Noen 1/0 eller 2/0-kroker med litt selvlysende slange og en perle eller to, agnet med sild, makrell eller reke, er good shit. At det er mørkt ute er nok en klar fordel, men på 300 meters dyp er det vel mørkt uansett. Lykke til :)

Du leder godt an mann... :rolleyes:

1000 fisk på færest mulig turer vinner ved årsslutt? :P

Mye... Førstemann vinner :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok microstanga som avgjør dette ja.

Jeg har et par gode kort i ermet, men at jeg skal klare å slå deg som har dine egne kort og flere turer, vel vel vel...

sannsynligvis når du 1000 mens jeg er på 300-tallet et sted, men vi får se hvor ivrig podinnene er.

Abbor var jo en god ide for å dra antallet kraftig opp, men hvis jeg drar østover frister det vel egentlig ikke å stå å dra opp store mengder av dem.

Forøvrig maritim, kveldstid på mellom 70 og 130 meter. og så er det bare å lese draft for å finne ut hvilken vei de kommer fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok microstanga som avgjør dette ja.

Jeg har et par gode kort i ermet, men at jeg skal klare å slå deg som har dine egne kort og flere turer, vel vel vel...

sannsynligvis når du 1000 mens jeg er på 300-tallet et sted, men vi får se hvor ivrig podinnene er.

Abbor var jo en god ide for å dra antallet kraftig opp, men hvis jeg drar østover frister det vel egentlig ikke å stå å dra opp store mengder av dem.

Forøvrig maritim, kveldstid på mellom 70 og 130 meter. og så er det bare å lese draft for å finne ut hvilken vei de kommer fra.

Leser han draft er de nok ganske utdaterte, han burde i så fall benyttet sjøkart:

http://no.wikipedia....ki/Sj%C3%B8kart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, morsom konkurranse :) lykke til, over 100 fisk allerede ja.... 3 ganger så mye fisk som jeg fikk i hele fjord :D

:)

Venter til makrelllen kommer jeg, så går det fort til 1000 :turned:

Makrellen kommer jo først på seinsommeren...

Blir nok microstanga som avgjør dette ja.

Jeg har et par gode kort i ermet, men at jeg skal klare å slå deg som har dine egne kort og flere turer, vel vel vel...

sannsynligvis når du 1000 mens jeg er på 300-tallet et sted, men vi får se hvor ivrig podinnene er.

Abbor var jo en god ide for å dra antallet kraftig opp, men hvis jeg drar østover frister det vel egentlig ikke å stå å dra opp store mengder av dem.

Forøvrig maritim, kveldstid på mellom 70 og 130 meter. og så er det bare å lese draft for å finne ut hvilken vei de kommer fra.

Heia Podinnene :)

Artig konk. Tenkte jeg skulle telle selv i år. 37 arter så langt i år, men til sommeren...........

37 arter på halvannen vintermåned er jo nokså respektabelt, da. Eller mente du fisk? :P

Morsom konkurranse.

Grattis med kanonbra start på fiskeåret Fisk og Rask, og grattis med Ølgylt med å ha kommet på noe så morsomt.

Takk, takk :)

Generelt: Er vel bare å hive seg rundt, og notere dagsfangsten et eller annet sted. En får ikke mer moro enn en lager selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en liten tur ut for å lukte på solen i ettermiddag. Hadde selvsagt med meg en stang. Endte opp med fem sypiker og årets første rødnebb, som senere fikk følge av to artsfrender. 139 totalt nå.

I morgen tidlig bærer det til Nautnes for å prøve litt mer spennende arter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en liten tur ut for å lukte på solen i ettermiddag. Hadde selvsagt med meg en stang. Endte opp med fem sypiker og årets første rødnebb, som senere fikk følge av to artsfrender. 139 totalt nå.

I morgen tidlig bærer det til Nautnes for å prøve litt mer spennende arter...

Sliter litt oppe i fjorden her, bortsett fra "flatfiskbryggedagen" har det gått tregt, og jeg har jobba hart for det lille jeg har landa.. Virker rimelig dødt i fjæra, den ene sypika jeg fikk tok jeg på 150m :)

Hvor dypt fiska du bergnebb?

Skitt fiske i mårra!

Endret av Maritim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter litt oppe i fjorden her, bortsett fra "flatfiskbryggedagen" har det gått tregt, og jeg har jobba hart for det lille jeg har landa.. Virker rimelig dødt i fjæra, den ene sypika jeg fikk tok jeg på 150m :)

Hvor dypt fiska du bergnebb?

Skitt fiske i mårra!

Både sypiker og rødnebb tok på 20-45 meter. Legg deg midtfjords med agn på dypet. Ute på muddersletten kan du dunke i gøye ting som spisskate og skolest. Regn med brosme og hågjel, da. Skitt fiske, du også :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Labert fiske i alle båtene som gikk ut fra Nautnes lørdag. Broderen og jeg landet til sammen elleve fisk. Jeg kom likevel greit ifra det hele, med fem torsk, to langer, to brosmer og en sei. Broderen var ikke like fornøyd.

149 fisk så langt i år, fordelt på 21 arter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.