Gå til innhold
Fiskersiden

Life, Universe and Everything


Ølgylt
 Share

Recommended Posts

Ifølge Hitchhikers guide to the universe er svaret på alt 42

og om det er en sammenheng mellom det og det at nesten alle unntatt barna mine ga meg vin i 42årsgave, er en anelse uvisst.

Men lørdagskvelden var et bedagelig sammensurium av den nevnte vinen, wordfeud, norsk for andrespråklige og tackelkonstruksjon , noe som resulterte i at formen ikke var helt upåklagelig når Espen hentet meg litt utpå søndagen.

Det er vanskelig å tenke seg bedre måter å pleie en rusten kropp på enn å ligge halvdøsende i solskinn på speilblankt hav og bli frest bort til en for meg ny fiskeplass.

Vel fremme tok det sin tid å knyte ihop konstruksjonen fra kvelden før, og ikke ble den riktig heller , og ikke satte jeg på riktig agn, og ikke fikk jeg opp den første fisken som allikavel tok. Og espen satt med et underfundig smil og dro opp vassild etter vassild.

Den står ikke på lista mi, så jeg byttet tackel, men ikke agn, og fortsatte å se på at fisk etter fisk kom opp i båten uten at det skjedde noe på snøret mitt.

(Av en eller annen grunn gikk tankene i retning av broren til Fisk og Rask)

Plutselig står stanga i stor bue, og Espen konstaterer at dette er ikke en vassild han har på.

Og det var det neimen ikke. Lenge siden jeg har sett så stor sei.

seiogespen.jpg?t=1335207915

7,4, og pers

Han satte forøvrig også pers på vassilden

Da skjønte jeg at her var det bare å gjøre som de innfødte. Så jeg knytet meg opp en etterligning av tackelet hans og lånte av agnet hans, og da først kunne jeg få opp en fisk.

vassileryos.jpg

460 gram og ny art

Hvis dere lurer på hvilket agn jeg hadde fisket med før det kan jeg si såpass, det var ikke dette:

tvilsomtagn.jpg

Så gikk vi over til komboer.

Espen fikk vassild og lange, vassild og sei, og jeg fikk sei og brosme

okkombo.jpg

Seien var 3,2 og årsbeste med god margin, og ble spist i dag.

Når været da skiftet fra utrolig nydelig til mere vanlig satte vi snuten hjemover.

Espen satt fornøyd og smilte, mens jeg var baugvekt og beveget meg slik

/-\-/-`\--/-`\ osv. Skal jeg ha mange sånne hjemturer blir jeg snart som Hunter i ryggen, uten å kunne hente meg inn med hjortegryte.

En flott tur som maner til gjentakelse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Morsomt åbli mint på denne turen.

Vassilda ble delvis spist, ihvertfall tygget på, men ikke av meg eller noen andre mennesker. Glemte hele greia.

Har kilosfisken i fryseren som jeg tenkte å bruke til agn, men kanskje jeg skal teste smaken istedetfor

Har prøvd å spise vassild som har vert frosset, det er ikke noe særlig. Fersk derimot er velsmakende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.