Gå til innhold
Fiskersiden

KomplettFritid - Norges billigste nettbutikk!


Recommended Posts

Dagens kundemail fra KomplettFritid.no hadde informasjon som vil måtte gi sjokkbølger inn i den norske del av bransjen.

Gratis frakt på kjøp over 1500.-

365 dagers åpent kjøp - Full returett og heving av kjøp uansett grunnlag. Returlapp med alle sendinger.

Alltid garantert laveste nettpris.

10% Storkjøprabatt over 5000.-

Som vanlig gjelder, etter min mening noen helt greie betingelser.

I realiteten kan man kanskje bruke bare denne butikken til alle sine norske nettkjøp på de utstyrsgrupper de har i framtiden?

http://komplettfritid.no/kf-kundefordeler

Venter spent på hva konkurrentene gjør for å kontre denne :-)

Kjør debatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpent kjøp og returrett 365 dager i året er sikkert ok det, men det står jo også at varen da ikke skal være brukt og i orginal emballasje. Jeg kjenner ikke til så mange som kjøper en vare og lar den stå ubrukt forbi de første 14 dagene eller så hva angrefristen angår, så jeg vet ikke hvor mye dette vil ha og si?

Prisløftet er også hyggelig, men det krever at du som kjøper selv må sjekke alle de andre aktørene innen orderen blir effektuert hos Komplett Fritid.

Så for de som handler så godt som kun via nett, sjekker priser mot hverandre før bestilling og ikke har behov for en lokal aktør hva gjelder det praktiske ved f.eks. reklamasjoner så er sikkert dette kun positive tiltak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært koblet til E-postene som sendes ut fra dette foretaket en stund, og en skulle jo tro at det er vaaaaaannvittige løp og kjøp tilbud som dumper inn i E-postkassa rett som der, basert på overskriftene og ordlyden i e-postene.

Det er bare bøff hele greia.

Ikke er det spesielt billig; det er i hvert fall langt fra ellevilt eller hysterisk. Kjapp googling viser at de elleville supertilbudene knuses av konkurrentene mht pris.

Hehe, det er vel lov å prøve seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Rigor

KomplettFritid har vel aldri vært kjent som den billigste nettbutikken. Det de derimot sier nå er at de skal macthe alle priser som konkurrerende nettbutikker kan vise til. Dersom du da finner et produkt billigst hos SkittFiske, et annet produkt billigst hos Villmarkshuset og et tredje kanskje hos M&M eller Gero - så kan du nå vise til disse og kjøpe alt samlet hos KF.

Å handle hos en leverandør i stedet for tre er jo både lettere og sparer deg for fraktkostnader.

Selvfølgelig må ingen tro at KF over natta nå går inn og justerer ned alle sine priser - Det er fremdeles slik at man bør undersøke alle tenkelige kilder på pris og andre forhold når man skal handle.

@Banjon

Det står bare at man må gi support beskjed om den billigere prisen hos konkurrent. Da tenker jeg at det er nok å sende en mail med en link og så foreta sin handel - det vil være en forskjell i innbetalt kontra "avtalt" pris, men den får de jo bare overføre tilbake...?

Angreretten har også sine betingelser ja, det er nok sikkert i bare noen få spesielle tilfeller at den kan være verdt å utnytte.

Kjøper du utstyr på høst/vinter som du vet du faktisk ikke skal bruke før neste vår/sommer - la det stå i sin originale innpakning - kanskje dukker det opp nye ting/bedre tilbud fram mot sesongen..... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får gratis frakt hos skittfiske for handling over en tusing:) Og den 365 dagers åpent kjøp kan være grei å ha dersom jeg skulle havne i koma eller noe for med en gang jeg får en pakke i posten er det åpnet i løpet av 2 min;) Hadde vært mer fornøyd hadde 10% rabattgreien hatt en litt mindre sum :o

Endret av Alexander Thomassen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også for å støtte sin lokale sjappe, men vi bør også se at mange ikke er så heldige at de har dette valget i det hele tatt, og i andre tilfeller at den de har kan ha et svært begrenset utvalg. Da snakker vi generelt og at de ofte er avtalebegrenset mot noen få brands.

Jeg fikk bekreftet av KF på facebook at det er tilstrekkelig å sende support en mail med link til konkurrentens bedre pris før man gjør sin bestilling.

Mitt eksempel var gitt med en tidsramme på eksempelvis ti minutter mellom mail og bestilling - dette ble bekreftet godtatt.

De bekreftet også at prisen som ville bli fakturert ved pakking av ordre var den matchede prisen.

Så er vi enige om at KF på langt nær er billigst på mange varer pr i dag og slettes ikke har det største utvalget - Det jeg prøver å sette fokus på er at de har mange produktgrupper for friluftsliv - prøv og se mulighetene?

Jeg ser heller ikke at KF har noen klausul om at konkurrerende pris må komme fra en og samme konkurrent ved kjøp av flere varer.

BTW: Før noen begynner å spekulere - Jeg har ingen tilknytning til KF, hverken økonomisk eller på annen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har handla en del fra KF og er godt fornøyd med servicen. enig i at det ikke er det bredeste utvalget, men man må kanskje tenke på at butikken ligger i bodø. spesialutstyr for f.eks meite og jerkbait er kanskje ikke veldig etterspurt i nordnorge? men på friluftsliv-utstyr har de mye bra greier. når det gjelder prisene så er jeg enig med noen over; man finner ofte enkelte ting billig i en butikk og noe annet billig i en annen. er sjeldent en butikk er generelt billig og da er det kanskje på plass å forvente litt slack service?

til slutt må jeg si meg helt enig i at man skal støtte sin lokale butikk. men som det sies over; det er ikke alle som har en butikk som stort nok utvalg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.