Gå til innhold
Fiskersiden

Arter


Ulketryne
 Share

Recommended Posts

Hei nå er jeg så lei av å vente til våren. Jeg får ikke nye sorter om vinteren kan noen hjelpe jeg har fått 36 sorter. har båt og utstyr til det meste men får bare sei torsk og alt det vanlige! Trenger tips bor på Karmøy rett ved haugesund i rogaland.

Endret av Ulketryne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 arter til nå

Saltvannsliste:

1 svartkutling

2 skrubbe

3 torsk

4 sei

5 bergnebb

6 blåstål\rødnebb

7 sandflyndre

8 piggvar

9 makrell

10 lyr

11 hvitting

12 hyse

13 dvergulke

14 vanlig ulke

15 hågjel

16 svarthå

17 pigghå

18 brosme

19 lange

20 berggylte

21 grøngylt

22 gressgylt

23 fjesing

24 sypike

25 taggmakrell\hestemakrell

26 knurr

27 lusuer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor hadde spenningen vært hvis alle artene man ønsker satt innen et år eller to?

Ofte er det jo slik at de mer spesielle og sjeldne artene dukker opp som en bonusfisk/bifangst.

Har nå virkelig tenkt å holde på med artsfiske en stund, og en håndfull nye arter i året ser jeg på som bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor hadde spenningen vært hvis alle artene man ønsker satt innen et år eller to?

Ofte er det jo slik at de mer spesielle og sjeldne artene dukker opp som en bonusfisk/bifangst.

Har nå virkelig tenkt å holde på med artsfiske en stund, og en håndfull nye arter i året ser jeg på som bra.

Det hadde vært ganske behagelig, så kunne man blitt specimenfisker på heltid, og heller konsentrert på "de umulige" og satt seg drøye mål, i tillegg fått testet alle de hundrevis av plassene man har på blokka..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært ganske behagelig, så kunne man blitt specimenfisker på heltid, og heller konsentrert på "de umulige" og satt seg drøye mål, i tillegg fått testet alle de hundrevis av plassene man har på blokka..

Ja man har selvfølgelig mange plasser på blokka man vil få testa, men likevel; Både nye arter, specimenfisker og drøye mål kan jo fremdeles dukke opp når en minst venter det.

Vi har jo faktisk sett det i mang en rapport fra fjor-året fra flere sportsfiskere. Men for min egen del, så tror jeg at litt av spenningen hadde dabbet av hvis alle artene jeg hadde på ønskelisten hadde satt enkelt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ladden, har dere vært på fjorden i det siste? Kanskje noen nye arter?

Var en tur utpå idag faktisk, skulle teste ut en plass jeg har fått blåkjeft.

Blei kun lusuer og vanvittig med sei idag, men steike så fint det var utpå.

Ikke ofte at det er vindstille vest av bokn, synd det var kun 30 meter sikt pga tåke :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.