Gå til innhold
Fiskersiden

Er jeg på bærtur eller har jeg noe spennende på gang ?


pikewallis
 Share

Recommended Posts

Vet itte helt hva som har skjedd men har blitt svært fascinert av dette dropshot greiene. Nå er det vel streng tatt ikke tiltenkt fiske på denne årstiden, men når jeg ser disse akvarie youtube videoene så ser det jo rimelig spennende ut selv ved rett opp og ned fisking. Var en tur innom Villmarkshuset i dag for å finne litt mer utstyr en det jeg hadde med meg sist helg. Litt større kroker, jeg har da måttet lage egne stinger kroker og så kjøpte jeg litt dropshot gummi.

1-_PC17676-300x102.jpg

Her har jeg knytt fast kroken i lina og jeg har fått satt på en stiger krok. Etter som dropshot bete her er såpass langt følte jeg for å lage en stinger.

De to første er berkly

1-_PC17680-300x135.jpg

1-_PC17681-300x131.jpg

Den siste er en Illex

1-_PC17682-300x115.jpg

De ser utrolig delikate ut og dette må jo være smågodt for flere predatorfisker.

Målet er å dra opp til Furnesfjorden på søndag for å teste det ut på mjøsabboren og kanskje en ørret :-) Ryktene skal ha det til at abboren har vært bitevillig der opp.

Dropshot krever ikke så mye et par små esker og man er i mål. Borr og ei stikke så er man på G.

1-_PC17684-300x216.jpg

1-_PC17685-300x208.jpg

Håper å kunne levere en ok abbor rapport søndags kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dropshotfiske er veldig spennende, samt krevende for konsentrasjonen om det er en stille dag. Jeg bruker ikke stinger ved dropshotfiske, jeg syns det fungerer bra å bruke rene dropshotkroker som velges ut ifra krokstørrelse vs størrelse på jiggkroppen, samt at jeg liker å ha mest mulig naturlige bevegelser i jiggkroppen (her slår det sære sportsfisker-genet inn; at man gjør seg opp en mening etter å ha testet diverse).

Jeg gleder meg til våren, når det blir mulighet for dropshotfiske fra båt igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.sportfiskeforum.se/blog/73/entry-10702-drop-shot-regerar/

Emma får det til å virke i allefall :) Jeg var med Emma selv på akers et par dager etterpå i en seig nordavind og da var det ikke like enkelt, men vi fikk fisk læll. Samt at vi prøvde det i sommer og det funka ialefall kjempe bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et bra alternativ for å droppe stingeren (som jeg mener er unødvendig på abbor når man fisker dropshot) er å kjøpe lenger dropshotkroker. Florerer av de på bl.a. eBay, og avkroken har vel også en del av de.

Har selv brukt det en del på abboren og de hiver innpå selv ganske store dropshot jigger uten problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.