Gå til innhold
Fiskersiden

tækeler for flyndrer


krishau2803
 Share

Recommended Posts

Hei er det noen som vet om gode tækeler for sandflyndre, rødspette osv. Jeg fisker fra båt. Er det noen som hvet om plasser de selger dette? Eller hvordan jeg kan lage tækler for flyndrer. Skriv gjerne om du har tips til med. :)

Mvh Kristian

Jula selger helt ypperlige flyndre-rigger.

http://www.jula.no/bunnfiskerigg-770099

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må bruke masse perler og spinner skjer det fynker bra med en bom.

Du bør bruke mest mulig perler og slikt!

Helst skikkelig vare også, ikke noe juggel.

Kjøp noe skikkelige perler og litt gull osv.

Så skal du se fisken biter på som bare det!

;)

Fra spøk til revolver, så har ikke perler og slikt så mye å si.. det hjelper til å holde ting på plass, og slik at du ikke ødelegger knuter.. ellers har det ingen funksjon.

Tor Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med Lars Ivar fra Campelen om de riggene i høst. Da var de tomme for den. (Send dem en melding og spør om de har den inne).

Jeg så Malg nappet opp en fin sandflyndre fra båt med denne riggen, så jeg tenkte jeg skulle prøve den og.

Jeg kjøpte heller de små metallbommene fra Owner og lagde riggene selv siden de var tomme.

Fant videoen til slutt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med Lars Ivar fra Campelen om de riggene i høst. Da var de tomme for den. (Send dem en melding og spør om de har den inne).

Jeg så Malg nappet opp en fin sandflyndre fra båt med denne riggen, så jeg tenkte jeg skulle prøve den og.

Jeg kjøpte heller de små metallbommene fra Owner og lagde riggene selv siden de var tomme.

Fant videoen til slutt...

Nå vet ikke jeg når denne videoen er fra, men syns det blir litt dumt å anbefale å fiske rødspette i mai (av de på videoen altså):

På grunn av overfiske er rødspetta fredet mot alt fiske deler av året i Norge. Fredningstiden starter 1. mars over hele landet. I Sør-Norge varer fredningen til utgangen av mai, lenger nord til utgangen av juni eller like til utgangen av august. Fredningsperiodene sammenfaller grovt sett med artens gytetider.

Ref: http://no.wikipedia.org/wiki/Rødspette

Endret av Hysic
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg når denne videoen er fra, men syns det blir litt dumt å anbefale å fiske rødspette i mai (av de på videoen altså):

Ref: http://no.wikipedia.org/wiki/Rødspette

Hvorfor det? Jeg har tatt absolutt flest rødspetter i april/mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.