Gå til innhold
Fiskersiden

Erfaringer med Avkrokenfiske.no


Skaptrønder
 Share

Recommended Posts

OK, takk for svar... Kjøpte ei snelle i begynnelsen av februar, fikk mail om ca 3 uker leveringstid.

Jeg sendte i midten av mars mail med sp.mål om status på leveransen - fikk ikke svar (da var allerede snella betalt via kredittkort).

Har siden ringt og sendt ny mail uten å få svar. Ble brått bekymret for at hele nettbutikken bare er svindel, men dere beroliger meg litt...

Hvis det ikke er svindel, er det en laber service i dette tilfellet i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takk for oppmuntringer :) jeg håper jo i det lengste - men når en har lagt igjen noen 1000-lapper uten å komme i kontakt med selger blir en jo litt bekymret. Normalt svarer en seriøs butikk på mail eller telefon i løpet av en måned !? Et dårlig svar er uansett bedre enn ikke-no-svar... :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takk for oppmuntringer :) jeg håper jo i det lengste - men når en har lagt igjen noen 1000-lapper uten å komme i kontakt med selger blir en jo litt bekymret. Normalt svarer en seriøs butikk på mail eller telefon i løpet av en måned !? Et dårlig svar er uansett bedre enn ikke-no-svar... :unsure:

Har sendt deg en PM :-) ingen grunn til bekymring. minner om at Tom Ole jobber fulltid normalt.. Avkroken.no er bare en "hobby" ( veldig stor ) . alt ordner seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sendt deg en PM :-) ingen grunn til bekymring. minner om at Tom Ole jobber fulltid normalt.. Avkroken.no er bare en "hobby" ( veldig stor ) . alt ordner seg

++ Han har også en hobby som de fleste av oss (fisking), som ikke stjeler tid i det hele tatt.......

+5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er dette slags fjasesvar?

Med mindre mannen har vært gjennom en dyp personlig krise som har satt han mentalt ute av stand til å ta vare på bedriften sin så finnes det INGEN unnskyldning for å ikke gi tilbakemelding når varer ikke blir levert til avtalt tid - langt mindre å ikke svare på etterlysninger når kunden har tålmodighet til å vente dobbelt så lenge som avtalt leveringstid får han etterlyser varene.

Som du skjønner så har jeg full forståelse for og er enig i din konklusjon om at dette er slett jobb av Avkroken uten at jeg på noen som helst måte prøver å antyde at mannen er en svindler eller noe.

Bestiller du varer for et betydelig beløp, forhåndsbetaler og får beskjed om at det er tre ukers leveringstid så er det rimelig å forvente at man får tilbakemelding når varene ikke blir sendt til avtalt tid. At vedkommende ikke gir lyd fra seg når kunden etterlyser varene er IKKE tillitsvekkende.

Nå har det gått to måneder - på tide at Avkroken leverer samt forklarer kunden (og kanskje også andre her inne) hva som har skjedd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er dette slags fjasesvar?

Med mindre mannen har vært gjennom en dyp personlig krise som har satt han mentalt ute av stand til å ta vare på bedriften sin så finnes det INGEN unnskyldning for å ikke gi tilbakemelding når varer ikke blir levert til avtalt tid - langt mindre å ikke svare på etterlysninger når kunden har tålmodighet til å vente dobbelt så lenge som avtalt leveringstid får han etterlyser varene.

Som du skjønner så har jeg full forståelse for og er enig i din konklusjon om at dette er slett jobb av Avkroken uten at jeg på noen som helst måte prøver å antyde at mannen er en svindler eller noe.

Bestiller du varer for et betydelig beløp, forhåndsbetaler og får beskjed om at det er tre ukers leveringstid så er det rimelig å forvente at man får tilbakemelding når varene ikke blir sendt til avtalt tid. At vedkommende ikke gir lyd fra seg når kunden etterlyser varene er IKKE tillitsvekkende.

Nå har det gått to måneder - på tide at Avkroken leverer samt forklarer kunden (og kanskje også andre her inne) hva som har skjedd!

Med tvil og uten ønsker om å provosere , blander jeg meg inni her... Verden er ikke bare svart -hvitt , og det finnes sikker greie grunner for at T. O. ikke har besvært. La det være mellom kunden og ham ( ikke bland resten av oss lesere i denne saken). Å drive bedrift betyr ikke at man er ansvarlig eller pliktet til offentlig skriftestol.

Han driver seriøst - punktum !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har sikkert rett Hr. Lopez i at det kan finnes plausible forklaringer for at mannen ikke har fått varene sine etter to måneder og ....kanskje også for å ikke svare kunden når dette etterlyses gjentatte ganger via både telefon og mail - Jeg har bare vanskelig for å se hva de kan være.

Når jeg antyder at Avkroken kanskje bør kommentere saken i den begrensede offentlighet som dette forumet er, så er det for å gi eieren en mulighet til å beholde sitt gode navn og rykte - overfor såvel eksisterende kunder såvel som meg og andre potensielle framtidige kunder som har lest denne posten, ikke kjenner vedkommende, og nå innehar det jeg mener er en helt legitim skepsis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har sikkert rett Hr. Lopez i at det kan finnes plausible forklaringer for at mannen ikke har fått varene sine etter to måneder og ....kanskje også for å ikke svare kunden når dette etterlyses gjentatte ganger via både telefon og mail - Jeg har bare vanskelig for å se hva de kan være.

Når jeg antyder at Avkroken kanskje bør kommentere saken i den begrensede offentlighet som dette forumet er, så er det for å gi eieren en mulighet til å beholde sitt gode navn og rykte - overfor såvel eksisterende kunder såvel som meg og andre potensielle framtidige kunder som har lest denne posten, ikke kjenner vedkommende, og nå innehar det jeg mener er en helt legitim skepsis.

:) Har ikke problemer med å forstå at du har edle motiver for din reaksjon , ikke minst ovenfor forbrukeren, og du har mange gode poenger i innleggene dine. Jeg ber bare om å la kunden og avkroken selv løse saken seg i mellom :) Om det ikke løser seg og kunden blir stående med skjegget i postkassen, regner jeg med at ha deler erfaringen med oss andre. Håper også at det løser seg for begge og at det finnes 1 rimelig grunn i bakgrunnen ...

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette minner meg om "å stå skolerett" som vi måtte i hine harde dage .

Ikke mange som ønsker den tiden tilbake .

:) Da har ikke du gått på skolen i Spania ;) Konkurranse, konkurranse , konkurranse , krav og konsekvenser om du ikke gadd å gjøre ditt beste...Kunnskaps vinnere ble satt i pidestall på lik linje som vi plaserer idrettsmenn i dagens Norge. Må innrømme at våre etterkommere i Norge ikke hadde hatt vondt av betydelig bedre ytelse fra tid til annet ...De får alt får mye rett i hendene, og med alt for lite krav...Det å stå skolerett for sine handlinger, og når det trengs, skader ingen...Noen doser med god ekte norsk historie på skolen hadde sikker fått mange av våre unger til å se annerledes på hverdagen...

Edit: Sorry at det er Off topic , men måtte bare...Det er tross alt fremtiden i vår land som står på spill , og våre etterkommere er fremtiden.

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du sier har jeg ikke gått på skole i Spania nei men da har du kanskje heller ikke gått på skole i Norge ?

Forundrer meg litt over at du da uttaler deg på en slik måte .

Skolene i Norge på 60 0g 70 tallet huset mange psykopatiske lærere som tok sine frustrasjoner ut på de håpefulle små .

Er ellers ikke uenig i en del av dine betraktninger i vårt nåværende skolesystem .

Stopper her da dette sporer totalt av ift tråd .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har ikke gått på "barneskole i Norge" men iom at jeg har 1/2 norske barn , har jeg faktisk vært dypt involvert i skolen og som 1 ansvarlig far :) Psykopatiske lærere finnes over alt, og disse har vært med på å hindre mange talenter å komme frem i lyset...Tragisk !!

Enig med deg : Vi stopper her :) Det er 2 ting man ikke bør diskutere med venner man ønsker å beholde : Politikk og religion :)

Edit: Vi bør holde oss til vår felles lidenskap : FISKE , den bygger bruer til tross for alt annet uenigheter som kan kommer i veien

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å forhåpentligvis avklare hva som har skjedd her.

Kjøper gjelder en Nautilus fluesnelle. Jeg har disse i butikken som bestillingsvare, dvs at varen ikke lagerføres men bestilles opp fra leverandør når vi mottar ordre. På varer som lagerføres i Norge tar det normalt 1-2 dager å få inn varer, men i enkelte tilfeller må varen bestilles fra produsent og da går det ofte litt tid.

Når det gjelder Nautius er dette værsingen. Her lagerfører man minimalt i Norge. Produsenten sender jevnlig til Norge, men han klarer ikke å tilfredsstille etterspørspørselen (globalt), så ikke alltid den bestilte varen kommer med første leveranse.

I dette tilfelle sende jeg kunden beskjed om når varen var ventet til Norge, etter kontakt med produsenten. Desverre klarte ikke produsentet å overholde denne tiden, så snella ble ytterliger ca 1 måned forsinket.

Jeg fikk inn snella for ca 2 uke siden og leverte den med posten samme dag, så forhåntligvis er snella i bruk av kunden i disse dager.

Jeg burde innsett at jeg kunne sende ut hyppigere tilbakemeldinger på status, og tar dette med meg til neste gang lignende tilfeller dukker opp.

Thight Lines

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.