Gå til innhold
Fiskersiden

Høstferie på Tysnes


krishau2803
 Share

Recommended Posts

Nå var det høstferie vi reiste til hytten vår på Tysnes på søndag kveld. På mandag satt vi båten på sjøen. Rigget opp stengene og var klar til og fiske. vi begynte og fiske agn. Makrellen var der med en gang :-) agnet 3/0 j krok og gikk på 70 meter dyp. Målet var og få ny pers på sei. etter cirka 40 minutter med kun smånapping skiftet jeg agn og prøfte på 60 meter dyp. Det tok ikke lang tid før første sei var oppe. Ned igjen, denne gangen hadde jeg noe stort på, etter noen minutter kunne jeg håve fisken. Det var en stor sei. Vekta stoppet på 3,6 kg!! Ny pers :)

1524781-11-1381611037443.jpg

Så ble det satt ut sniksnører agnet med makrell. Vi satt om kvelden og trakk om morgen. Jeg fikk besøk av 2 kamerater på tirsdag. :) Onsdag morgen gikk vi for og trekke sniken. Den ene sniken var ganske tung. vi dro opp og det var 2 pigghå som var på. De satt vi fint tilbake.

1524781-11-1381611526495.jpg

Dagene gikk uten noe serlig fisk. Litt Hyse, småtorsk, sandflyndre og hvitting.

På lørdag var siste dag med fisking vi gikk på en plass vi pleier og få noe fisk. Etter ca 5 minutter hadde jeg fått en liten hyse og en torsk på ca 2 kg. Satt på ferskt agn, ned igen. Ambassadauren min raste ut og noe stort var på. Det tok lang tid og få den opp. etter 12 minutte var den i håven min. En stor pigghå hadde jeg fått!! dette er en fisk jeg ikke hadde fått fra før, så det var kjekt. vekta stoppet på 3,4 kg! NY ART! :thumbsup:

Etter en time hadde jeg fått noen flere pigghå. rett etterpå fikk jeg en liten på 1,4 kg. Og så hadde jeg noe stort på kroken jeg fikk den opp i vannoverflaten og da så jeg det var en pigghå på ca 4-5 kg. men så røyk snøre 0.60 monoen var ikke sterk nokk og den sleit. kjipt...

Etter 3 timer på havet måtte vi begynne og sveive opp. Akkurat da jeg begynte og sveive opp hadde jeg fin fisk på. denne var stor Jeg sveivde opp og da så jeg en veldig fin lyr den var 4+ jeg klarte og håve den til slutt. Dette var ny pers. Jeg Måtte gi meg og kjøre til land. Når jeg kom opp til hytte veide jeg lyren den var 5,1 kg!!!!! Denne lyren knuste min gamle pers på 2,3 kg! Kjempe lyr!!

1524781-11-1381613057465.jpg5 kg 79 cm lang! :thumbsu:

1524781-11-1381613674720.jpg

Så måtte vi kjøre hjem til Karmøy. En super Høstferie!!! :)

Endret av krishau2803
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.