Gå til innhold
Fiskersiden

Nettside for vanntemp anyone?


Aurejeger
 Share

Recommended Posts

Hatt noe hell enkelte plasser i Lillesand i det siste? :) Bor her selv, nokså ny og egentlig i utforskerstadiet når det gjelder fine fiskeplasser. Har noen venner jeg skal ut å fiske med i helgen, noe som er enkelt å nå med bil nærme Lillesand er å foretrekke. Om du har noen tips Aurejeger? :)

Beklager at jeg ikke kan bidra med vanntemp info.

Endret av wobblus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt noe hell enkelte plasser i Lillesand i det siste? :) Bor her selv, nokså ny og egentlig i utforskerstadiet når det gjelder fine fiskeplasser. Har noen venner jeg skal ut å fiske med i helgen, noe som er enkelt å nå med bil nærme Lillesand er å foretrekke. Om du har noen tips Aurejeger? :)

Beklager at jeg ikke kan bidra med vanntemp info.

Så hyggelig med en annen som bor i lillesand her på forumet :)

Hell har jeg stadig :) Sjøørret på 880, 1020 og 1200 gram den siste uka :)

Fine fiskeplasser kan jeg hjelpe deg med :) Fisker du fra båt?

Tenkte du saltvann eller ferskvann?

Endret av Aurejeger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig med en annen som bor i lillesand her på forumet :)

Fine fiskeplasser kan jeg hjelpe deg med :) Fisker du fra båt?

Tenkte du saltvann eller ferskvann?

Like så :) Glemte helt å nevne det da, fikk sansen for sjøørretfiske i fjor høst og har gledet meg til våren igjennom hele vinteren. Så er hovedsaklig greie forhold hvor sjøørreten oppholder seg jeg er interessert i nå. Så helst sjø, elver hvor den befinner seg tror jeg at jeg har funnet ut, men nå er det greie fiskeplasser i sjøen som er tilgjengelig med bil, litt gåing i skog og kratt kan jeg tåle for å nå frem til kremplasser :P

Aiai, det var jo sprek fangst på en uke syns jeg.

Endret av wobblus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like så :) Glemte helt å nevne det da, fikk sansen for sjøørretfiske i fjor høst og har gledet meg til våren igjennom hele vinteren. Så er hovedsaklig greie forhold hvor sjøørreten oppholder seg jeg er interessert i nå :) Så helst sjø, elver hvor den befinner seg tror jeg at jeg har funnet ut, men nå er det greie fiskeplasser i sjøen som er tilgjengelig med bil, litt gåing i skog og kratt kan jeg tåle for å nå frem til kremplasser :P

Da kan jeg anbefale campingplassen og innerst i bukta ved stranda der. Der går det to ferskvanns bekker ut. En ved campinga og en innerst i bukta ved den lille stranda. Har tatt mye fin sjøørret de siste to åra. Ellers har jeg tatt endel fine i kaldvellfjorden ved kaldvellelva. Fiskekort til elva og grimevanna får du kjøpt på jernia i byen, men fiske i elva åpner ikke før i april tror jeg. Ellers er flørnes full av fine steder, men litt vei å gå. Jeg kan prøve å legge ut et kart der jeg har plottet inn de fine stedene jeg ver om fra land her. Det blir isåfall steder med ca grei avstand fra tingsaker for det er her jeg bor og er mest kjent.

Gi meg litt tid for jeg er ei kløne på data, men jeg får det nok til.

Hyggelig at du spør :) Bare rop om det er noe jeg kan hjelpe med :)


Da kan jeg anbefale campingplassen og innerst i bukta ved stranda der. Der går det to ferskvanns bekker ut. En ved campinga og en innerst i bukta ved den lille stranda. Har tatt mye fin sjøørret de siste to åra. Ellers har jeg tatt endel fine i kaldvellfjorden ved kaldvellelva. Fiskekort til elva og grimevanna får du kjøpt på jernia i byen, men fiske i elva åpner ikke før i april tror jeg. Ellers er flørnes full av fine steder, men litt vei å gå. Jeg kan prøve å legge ut et kart der jeg har plottet inn de fine stedene jeg ver om fra land her. Det blir isåfall steder med ca grei avstand fra tingsaker for det er her jeg bor og er mest kjent.

Gi meg litt tid for jeg er ei kløne på data, men jeg får det nok til.

Hyggelig at du spør :) Bare rop om det er noe jeg kan hjelpe med :)

http://kart.gulesider.no/m/nBgZN

Håper det var til noe hjelp :)

Endret av Aurejeger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips. Har prøvd litt rundt, Fått landet 2 SØ og mista en så ikke fått for mange enda :) Skal sjekke ut nevnte steder. Vet forsåvidt om områdene, men moro å høre om noen faktisk har fått fisk der. Da får jeg også prøve å få noe fisk der ;) Spørs om ikke det blir litt kaldvell og tingsakerfjorden i dag, fiskestangen er fast innventar i bilen nå fremover. Utnytte timene etter jobb av og til.

Ikke stress, men om du kan merke noe på et kart ville jeg satt stor pris på det. Skal jeg dele noen erfaring etterhvert jeg også :)

Endret av wobblus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, skal teste ut dette. Takk for tips! Skal komme med fangstrapport. Blir nok en del mer forumaktivitet her på meg fremover :)

Så artig :) Ser fem til det :) Et lite tips på tampen kan være å kikke på de områdene jeg merka av på finn.no sitt kart med flyfoto. Veldig bra oppløsning og veldig lett å se strendene, grunnene og andre fine områder rett i nærheten av der jeg har merka av med leopardbunn :)

Skitt fiske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For rimelig presise vanntemper fra sørlandet kan man jo sjekke havforskningsinstituttets side fra Flødevigen. http://www.imr.no/forskning/forskningsdata/temperatur_flodevigen/ hakket mer presist enn vanntemperaturkartet til yr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.