Gå til innhold
Fiskersiden

Art nr. 41


Relaks
 Share

Recommended Posts

Tirsdag 27. Mars var jeg ikke en gang kommet hjem fra jobb før schizo (peter) var i gang med å spørre om vi skulle ta oss en micro tur. Så god som jeg er å prioritere, ble jeg med og droppet dermed å øve til en relativt uviktig biologi prøve. Så utstyrt med en shakespeare stang beregnet for ferskvann og nykjøpt hodelykt som ifølge annonsen å ebay skulle ha en styrke på 1600 lumen (neppe så sterk, men godt lys) dro jeg avgårde. Det skulle vise seg at dette skulle jeg ikke angre på. Da jeg kom hadde allerede Peter fisket i godt over 1 time, og da rukket å dra opp en snasen tangsprell på rett over 15 gram.

13456276694_7b668a2117_b.jpg

Dette gjorde at jeg fikk litt blod på tann etter tangsprell siden det er flere år siden sist jeg dro opp en slik. Bare minutter etter min ankomst dro også Peter opp den feiteste tangstiklingen jeg har sett, men vekten var litt mindre enn jeg trodde, så den stoppet på 9,1 gram.

13456031743_d37aa14d3d_b.jpg

Nevertheless, jeg hadde lyst på tangsprell, og fikk selvfølgelig ikke en gang ropt "shotgun" før peter var i gang med å fiske på den. På dette tidspunktet hadde jeg ikke rukket å sette sammen stangen min enda, noe peter påpekte. Så jeg tutlet lystig avgårde bortover bryggen i retning stangen med tangsprell i tankene. Jeg kan ærlig si at jeg har aldri vært så glad for at jeg er ukonsentrert, og at jeg i stedenfor å gå rett til stangen stoppet hver eneste meter og så etter fisk, for dette skulle lønne seg. Som sagt, jeg går lystig avgårde bortover bryggen, så plutselig...............

"KJEEEEEEEEEEKS!!!!!" roper jeg til Peter såpass høyt at jeg tror han nesten dret i buksen. Han løper bortover bryggen raskere enn en skremt dvergulke, skifter krok raskt som fy og langer meg stangen før det blir noen nervepirrende minutter som involverte 2 elendige tilslag og et agnbytte i en helvetes fart. Dette var altså det som trengtes, og på 3. forsøk satt kroken godt plantet i munnviken til kanskje Norges søteste fisk, rognkjeksen.

Vekten stoppet på nøyaktig 1 kg, men litt uvesentlig når det er ny art, og eneste fisken på turen, om du ser bort fra den lille dvergulken jeg klarte å fange med hendene av alle ting... ;)

13455703275_fb08c0e093_b.jpg

13456066044_3fe1008c72_b.jpg

13455698245_ae4c4e3566_b.jpg

Lov å se ut som en mentalpasient når man får rognkjeks på "hjemmebanen" til meg og Peter, Forøvrig så har både Peter og Kim tatt kjeks på denne plassen.

13456320155_19bdcc05b6_b.jpg

Nydelige farger på dvergulken

Endret av Relaks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fulgte i kveld opp med nokk en ny art. I dag ble det arten som mange her har brukt timesvis på å lure på kroken, mens jeg derimot brukte ca. 30 sekunder, nemmelig selveste tangstiklingen. Takk til Peter Lie som ble grinete etter at han spottet stiklingen for meg, og jeg brukte under 30 sekunder på å få den på land, mens han brukte timesvis på å få sin første

13476503765_71554a1f1b.jpg

13476871824_674dd9ce66.jpg

Så da var art nr. 42 i boks etter 2 tangstiklinger på en kveld :)

Endret av Relaks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skulle vært kastet på sjøen. Makan til flaks... Kult at du fikk den, fin size også. Skal si du har vært effektiv de siste turene du har hatt. :D

Har bra statistikk i det siste ja ;)

Grattis med nye arter! Tangstikling og rognkjeks er dritkult :)

Takker og bukker :) Ja er 2 kule arter, spesielt kjeksen ;)

Kjempe opplegg, Gratiz med ny art og fin size

Takker og bukker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skulle vært kastet på sjøen. Makan til flaks... Kult at du fikk den, fin size også. Skal si du har vært effektiv de siste turene du har hatt. :D

Enig! Folk som bruker 30 sekunder på å få tangstikling burde vært kastet på hode i sjøen.... :devil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.