Gå til innhold
Fiskersiden

Nøyaktig mikrovekt


stranger79
 Share

Recommended Posts

Heisann.

Har gjenopptatt mikromeitehobbyen etter mange års pause. Og trenger en ny vekt så krabatene kan klokkes inn.

Er på utkikk etter en nøyaktig mikrovekt som tåler litt godt vestlandsvær i de fleste temperaturer. Noen som har noe forslag til en som holder mål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ebay! Jeg bruker denne: http://www.ebay.com/itm/New-High-Precision-Electronic-Scale-300g-x-0-01g-Mini-Pocket-Jewelry-Weighing-/290992032845?pt=UK_BOI_Electrical_Test_Measurement_Equipment_ET&hash=item43c07a0c4d

Ekstremt enkel å bruke, og etter min erfaring utrolig presis! Om du finner en mynt (I så fin stand som mulig) og sjekker på wikipedia hvor mye den mynten skal veie kan du kontrollere nøyaktigheten veldig enkelt :)

Hvor mye vann og vær den tåler vet jeg ikke, men jeg har brukt min veldig mye i et halvt år nå. Legg den tørt når du kommer hjem så holder den nok en stund. De koster jo heller ikke spesielt mye om den engang skulle gå i stykker.

Endret av Schizo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har den samme Schizo linker til bare i 200g, kan anbefales!

Ett lite minus er at on-knappen ikke er beskyttet mot uheldige påslåinger dersom vekta ligger og slenger i veska eller lomma. Men dette er jo enkelt å håndtere altså, bare vær klar over det så du ikke plutselig står der med tomme batterier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der sier du noe, skulle vel gjerne tatt en tur i parken og hørt med klientellet hva som er kvalitetsvekter. De kan gram de guttene der oppe. :-)

Ser for meg hva som skjer hvis politiet blander seg inn og du forklarer hva du skal bruke vekten til.... :icecream:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.