Gå til innhold
Fiskersiden

Overføre video frå gopro til pc


fiskebaronen
 Share

Recommended Posts

Får ikkje overført goprovideo frå kamera til pc. Har gopro black 3. Kva program skal eg bruke? Dataen velger eit program sjølv som heiter photofunstudio som eg laste ned når eg kjøpte meg eit lumix kamera. Får overført bilder, men ikkje film. Når eg ser på filmen med vlc og hentar opp fila frå kamera hakkar det så mykje at det ikkje går an å sjå på filmen. Eg forsøkte å kopiere filene frå kamera og lime dei inn på pc. Det gjekk, men fekk berre inn lyd og ikkje bilde. Nokon som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du har fått åpnet filene, men videoene hakker, så foreslår jeg at du sjekker hvilken oppløsning du filmer i, på gopro-kameraet ditt. Vet ikke hvilken pc du har, men sannsynligvis så takler den maks 1080p (full HD). Om du har en eldre pc, er det ikke sikkert den takler så høy oppløsning en gang. Om du kjører høyere oppløsning enn pcen din takler, så vil det hakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for konstruktive svar. På dataen min står det at den kan kjøyre 1080, men det gjekk ikkje heilt bra. Gjekk først ned på 1080, den hakka då mindre, men framleis mykje støy. På 720 gjekk det greit. Litt kjipt å ikkje ta opp i beste kvalitet, men i praksis er det vel ikkje mykje skilnad på 720 og 1080.

Prøvde med windows mediaplayer, men fekk ikkje opna filene med det. Lasta også ned noko som heiter quicktime player, men det funka heller ikkje. Nokon som anar kvifor?

Korleis får eg sett første bilde av filmen i staden for vlc logoen på filmen?

Er det andre innstillingar på kameraet eg må passe på å endre før eg tar det i bruk skikkeleg for første gong?

Endret av fiskebaronen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lasta også ned noko som heiter quicktime player, men det funka heller ikkje. Nokon som anar kvifor?

Er det andre innstillingar på kameraet eg må passe på å endre før eg tar det i bruk skikkeleg for første gong?

Det at det ikke funker i alle avspillingsprogrammer, har noe med kodeker å gjøre. Om det funker i VLC, så ville jeg fortsatt å bruke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hat og avsky!

No verkar det ikkje med 720 heller. Hakkar som berre fy. Filmen blir heilt ubrukeleg. Kva i alle dagar skal eg gjere? Eg har eit lite kompaktkamera som tar 720 HD film. Den funkar heilt utmerket. Gopro er heilt ubrukeleg. Angrar nesten på heile kjøpet. Filmen hakkar og er uklar. Verkar som eit dårleg kamera. Eg er særs takksam for hjelp!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når eg tar stillbilder med kameraet blir desse skarpe. Vidvinkelen er så stor at kurvene blir unaturlege. Kva skal eg stille inn på då? Når eg tar video blir alt ganske utskarpt og matt sjølv i ok lys. Ser heilt anna kvalitet ut enn på stillbilda. Noko eg har stilt inn feil på? Forslag? Ser ut som eit kamera kjøpt på 90 talet. Heilt meiningslaust kamera så langt. Kona sin mobil til 600 kr tar betre video enn goproen min. Makan til møkk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Brukerfeil!

(Og mangel på tålmodighet)

(Og for kjip pc)

Det er PCn din som er problemet her. I tillegg til mulig feil innstillinger du måtte ha gjort på kameraet. 25 eller 30 fps og 1080 skal være normalt å filme med. Dersom du har en medieavspiller tilkoblet tv eller lignene så forsøk å se filmene der - det skal den takle vesentlig bedre enn pcn. Kan ikke se noen annen grunn enn at du har valgt for kjip elller feil oppløsning osv i filmmodus så lenge stillbildene blir klare.

Min datter har den aller enkleste bærbare laptop du kan få kjøpt for penger. Med den har jeg lastet ned, vurdert, redigert, forbedret og eksportert rundt 100 filer tatt med GoPro de siste par mnd og også spilt av i både Quicktime og VLC uten problemer med lagging/hakking. Det skal sies at det tar sin tid å rendre de ferdige filmene, men det var jeg også klar over da jeg lånte maskinen hennes. Du bør vurdere å starte oppgavebehandling og sjekke ut grafene for prossessorbruk osv under ytelse for å se om de går "i taket" og er skyld i det meste av hakkeproblemene...

Buede linjer er vanlig på vidvinkel og bør i grunn ikke komme som noen overraskelse. Dette blir bedre jo smalere du filmer. Wide er mest mulig vidvinkel. Narrow er lengst i andre enden av skalaen.

Dersom du ikke allerde har gjort det så anbefaler jeg å å laste ned appen til GoPro og kjøre den via pad eller telefon. Den gir en mye bedre oversikt over alle innstillinger enn å bla på menyen i displayet på kameraet.

Det ligger flere millioner filmer på youtube med høy kvalitet utelukkende filmet med GoPro både av ny og gammel utgave så jeg vil råde deg til å puste med magen, faktisk sette deg inn i hva du har mellom hendene og hvordan det brukes. det er heller ikke dumt å se noen opplæringsvideoer for GoPro på youtube. det er MANGE av dem som lærer deg alt du trenger og mye mer enn du noen gang kommer til å trenge å vite...

Endret av Espen Ørud
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.