Gå til innhold
Fiskersiden

Hvorfor skriver jeg ikke fangstrapporter lenger....


Recommended Posts

Hei Alle som gidder å lese sprøytet mitt.

Har vært lenge her inne, helt siden starten nesten, det har alltid vært tak høyde og ganske greit her inne. Men har i den senere årene fått en sånn avsmak av alt surt oppstøt og besservisser og selvforherligene stor karer som aldri har gjort en flue fortred eller gjort noe som helst gale.

Noe som har ført til at jeg ikke har giddet å lage rapporter om fangstene mine i det siste. (Har fått mye små pent og med grei underholdning)

Er litt mett på akkurat den typen mennesker og deres ikke tolerante syn på ting. At folk er forskjelige er helt i orden for meg, er jo av den typen som "ikke" tolererer andres mening når den er inntolerang. (forstå det den som vil).

slik som denne tråden: https://www.fiskersiden.no/forum/index.php/topic/68960-slettvar-37kg/

+++ flere bl.a håkjeringen til Asgeir osv +++

Hva vil jeg med denne tråden??

Logger meg nå av... etter nesten 13år her inne har jeg fått nok rett og slett..

Er veldig lei sure oppstøt og kvalmt skit kasting.

Og siden jeg selv fisker ofte med teiner - av og til med rusen - sjeldent med line og sjeldent med garn. Faller jeg vel utenfor det "gode" selskap siden jeg ikke er en "ren" sportsfisker. Og siden jeg faktisk fanger fisk for å spise den må jeg jo være en svært fæl fyr....

Det kan hende jeg vender tilbake en gang hvem vet?

Så hjertelig takk til alle som har delt sine fiske plasser med meg, og som har giddet å ha meg med på turer. Ingen nevnt, ingen glemt. Dere har en stor plass i mitt sportsfiskehjerte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer jo med slike hjertesukk nærmest årlig Richard, skjønner ikke hva som er forskjellen denne gang. At du ikke tåler litt temperatur og og diskusjon på et internettforum, det får stå på din regning. Hvis alle skal smile og si fin fisk i hvert innlegg blir det jaggu kjedelig her. Mener du at du blir livredd for å legge ut rapport fordi ikke alle nikker og smiler til enhver tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette bestemmer du selvfølgelig selv, men det er trist. Du er en av de som i hvertfall har hatt min opmmerksomhet.

Vennlig informasjon og rettledning er ufattelig mye mer egnet til å endre atferd enn sure kommentarer. Det eneste som oppnås med sure kommentarer er distansering mellom det enkelte oppfatter som riktig sportsfiske, og det majoriteten der ute har av oppfatning. Slik distansering er starten på en hel masse problemer, problemer som vil ramme oss alle den dagen allemannsretten begrenses og C&R blir forbudt. Dette er en høyst reell trussel, du skal ikke lengre enn til Söta Bror for å finne et økende antall mennesker som med fult alvor ønsker å forby store deler av det vi oppfatter som "riktig sportsfiske". Litt lengre nedover i Europa er slike forbud et faktum, og å tror at vår egen steinrøys ikke vil berøres av disse trendene er direkte naivt.

Vår fritidssyssel er under press fra mange kanter. Sviktende rekruttering, privatisering, habitatødeleggelser, overfiske, klimaendringer etc. La oss for all del gjøre hva VI kan så ikke vi selv blir en del av trusselbildet. Vær så snill?

"Den av dere som er uten synd, kan kaste den første steinen på henne"

http://www.bibel.no/Nettbibelen?query=JSK6x8syuELtc2PioiuanZo7hFZVhLl5pb9eAxs5+3a8J4MFziRvLuqa2OwITXEfTrRuilWxx68=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en jeng suttrekopper..

Jeg skriver i tråden du linker til at fiskeren antagelig er en trivelig og reflektert fyr med de beste intensjoner.

Jeg skriver videre at han i beste mening har delt bilder, kunskap og forklart sitvasjonen (det var ikke hans hensikt å dra så mye piggvar på en gang) og derfor har lagt garnet på hylla for denne gang.

Så skriver jeg at jeg på ingen måte tror han er en fare for bestanden.

MEN... jeg adresserer også det jeg er sikker på 90% av leserne tenker.

Jeg skriver; "Like vel blir det naturlig i en slik tråd å lufte problemene med garnfiske etter "storvar" spesiellt."

Og så gjør jeg det..

Jeg tenker at dette er en balansert måte å adressere en problemstilling (som ikke er ukjent) i et DISKUSJONSFORUM.

Så kommer hylekoret og det er ikke måte på hvor slem man har vert.

Er sikker på at trådstarter ikke hadde hatt noe i mot å lufte problemstillingene (kommer jo frem at han tenker slike tanker sjøl) men tråden blir ødelagt av suttring og sårede følelser på andres vegne..

Jeezz...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.