Gå til innhold
Fiskersiden

SØ i Arendal nå?


Howie
 Share

Recommended Posts

Generelt nå på sommeren: Ytre skjærgård, strømkanter/sund og andre steder med litt liv i vannet, steder med kort vei til dypere vann, kvelds- og nattfiske.

Er ikke kjent i Arendal, men tipper Tromøya er en fin plass. Der tas det jo havabbor også. Tror plassene ved Hove er mye besøkt, da kan du jo høre på musikk mens du fisker også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt nå på sommeren: Ytre skjærgård, strømkanter/sund og andre steder med litt liv i vannet, steder med kort vei til dypere vann, kvelds- og nattfiske.

Er ikke kjent i Arendal, men tipper Tromøya er en fin plass. Der tas det jo havabbor også. Tror plassene ved Hove er mye besøkt, da kan du jo høre på musikk mens du fisker også!

Takk for svar :-)

Forsøkte å finne en tilgjengelig plass på landsiden ved Tromlinga i går, ga opp og reiste til Hisøya i stedet :) Det ble ingen SØ, det ble faktisk ikke en eneste fisk på meg, men kjæresten dro inn mye lyr, og én makrell.

Rullestenene ved Hove skal jeg også forsøke, bare vente til festivalen er over, blir litt drøy billettpris å betale for en fisketur ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :-)

Forsøkte å finne en tilgjengelig plass på landsiden ved Tromlinga i går, ga opp og reiste til Hisøya i stedet :) Det ble ingen SØ, det ble faktisk ikke en eneste fisk på meg, men kjæresten dro inn mye lyr, og én makrell.

Rullestenene ved Hove skal jeg også forsøke, bare vente til festivalen er over, blir litt drøy billettpris å betale for en fisketur ;-)

Hisøya er sikkert ikke dumt det heller.

Endel andre arter kan være plagsomme på sommeren når man skal fiske målretta etter sø. Småsei og lyr, horngjel, makrell mm. Mine personlige erfaringer er at de fleste (alle egentlig unntatt lyr) avtar gradvis å bite inn mot mørket og er så godt som fraværende rundt den mørkeste tida på natta. Men sjøørret og havabbor er fortsatt i full vigør da, så nattfiske bør absolutt prøves. Da er jo også ørreten mindre sky og trekker helt inn i fjæresteinane. Og sommernatta på det ytterste svaberget er jo uansett magisk da, fangst eller ikke!

Du får ha fortsatt skitt fiske og holde oss oppdatert på fangstene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hisøya er sikkert ikke dumt det heller.

Endel andre arter kan være plagsomme på sommeren når man skal fiske målretta etter sø. Småsei og lyr, horngjel, makrell mm. Mine personlige erfaringer er at de fleste (alle egentlig unntatt lyr) avtar gradvis å bite inn mot mørket og er så godt som fraværende rundt den mørkeste tida på natta. Men sjøørret og havabbor er fortsatt i full vigør da, så nattfiske bør absolutt prøves. Da er jo også ørreten mindre sky og trekker helt inn i fjæresteinane. Og sommernatta på det ytterste svaberget er jo uansett magisk da, fangst eller ikke!

Du får ha fortsatt skitt fiske og holde oss oppdatert på fangstene!

Joda, forsøker å komme oss ut på kveldene, men gitt oss rundt midnatt. Småbarn og slikt ;-)

Ny tur i skogen sammen med barna i dag. 2 pene og 2 små ørreter, tyder i det minste på at man har funnet et vann hvor de finnes.

Så blir det Hove når festivalen er over, og Tromlinga når båten er klar ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke se vekk fra at de patruljerer bryggene på jakt etter rekeskall. Så noe lignende på brygga i Trondheim for en del år tilbake. Vi kjøpte reker på Ravnkloa og satt på bryggekanten og spiste, når jeg oppdaga at grov ørret forsynte seg av rekehodene. Tror kansje det var regnbue, men med jemn "foring" er det vel ikke utenkelig at vanlig sjøørret kan finne på å patruljere bryggene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.