Gå til innhold
Fiskersiden

Hvor dypt står makrellen?


Bruvik
 Share

Recommended Posts

Makrellen er begynt å bite nå, så vidt. Problemet er varmen, der det er oppimot 17 grader fra 0-40 meter. Ett annet problem, om enn gledelig er at det er store mengder brisling yngel som er kommet inn i fjordene i år. For første gang siden 1960-1970 tallet ifølge noen som skal ha kunnskap om dette. Det skal bli interesant å se om dette vil påvirke ørret bestanden.

Jeg har selv sett "brislingen", men jeg kan ikke si om det er mussa eller brisling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Her på vestsiden av Karmøy står den veldig grunt. Den biter på ca. 3 meters dyp, men det er ikke nødvendigvis lett å finne den. Virker som om mindre stimer samler seg enkelte plasser, og da er det bare å holde seg noenlunde i ro når man først har funnet den. For et par uker siden gikk den i små "dotter" helt i overflaten, men da var den ikke så villig til å bite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...

Har slitt med å få tak i makrell i sommer! så jeg lurer på om den har gått dypere siden vi har hatt en veldig varm sommer?

Mvh Bruvik

Har sett en del makrell i fjorder når jeg jeg har fisket i det siste.

De gikk høyt å beit med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.