Gå til innhold
Fiskersiden

Flame`s fangster i Oslofjorden.


Flamethower1234
 Share

Recommended Posts

I denne tråden kommer jeg (15) og faren min til å dele bilder av fangstene vi får her i Oslofjorden.

Nå for tiden fisker vi på et flott sted som heter Holmenskjæret og som ligger i Asker fra brygga. Det er ca. 5min kjøring fra IKEA Slependen.

I dag fikk vi nemlig 6KG makrell :)

Her er fangsten vår og et bilde av der vi og mange andre fiskere fisker fra.

post-31331-0-61361600-1441822951_thumb.j

post-31331-0-59287000-1441823211_thumb.p

Endret av Flamethower1234
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk^^ Jeg fiska jo som sagt på den broa. Kan komme med et bedre bilde i kveld ettersom jeg skal fiske på samme sted :) Det jeg vet er at "høstmakrellen" har kommet og som du ser på bildet er det tydeligvis ikke slutt :) Usikker på når den slutter. Noen andre som sikkert kan si noe om dette.

Endret av Flamethower1234
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persen er 1,6 hvis jeg husker riktig. Men på den samme turen ble det flere makrell fra kiloen og opp til den største. Jeg har også fått makrell ved ismeite i både Oslofjorden og Drammensfjorden. Mest i D-fjorden, der er det en helt vanlig bifangst ved isfiske hvert år, men det har nok litt med den tydelige terskelen ved Svelvik å gjøre. Hvordan muddringen i Svelvik har påvirket dette er ikke godt å si, men det har utvilsomt blitt lettere for fisk å komme både ut og inn der nå.

Makrell ved ismeite i D-fjorden vinteren 2012/2013:

Drammensfjorden+10.03.13+011.jpg

(Vinteren 2013/2014 fisket jeg bare med båt, så ingen ismeitebilder fra sist vinter.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde det blitt juleaften igjen! FISH4LIFE! Dagens fangst med fattern.

Hele 8 kg makrell og den store Torsken på 3kg.

post-31331-0-10639300-1442001531_thumb.j

post-31331-0-88321600-1442001543_thumb.j

post-31331-0-68826600-1442001550_thumb.j

Endret av Flamethower1234
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nøl med det heller. Steder er fantastisk og det sier litt. Jeg (15) er storfornøyd :) Husk å ta bilde av fagstene deres og lykke til!

Endret av Flamethower1234
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finner frem :) Bruk kartet eller spør noen :) Husk også å ta med deg en liten stol.

Jeg har sagt litt feil. Det er ikke en bro dere fisker på men en plattform, men før den plattformen må dere over en knøttliten bro. Til høyre for den broa er det et dårlig typisk fiske sted. Bare fisk på plattformen og gå gjerne litt lenger fram på plattformen så dere ikke er for nære **grunt** vann :) Ta med dere to eller flere fiskestanger. Fisk på duppe og fiske på bunnen.

Endret av Flamethower1234
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhm... Stedet heter Holmenskjæret :) Beklager dette! Førstepost er redigert!

Bilder^^ https://www.google.no/search?q=holmenskjæret&biw=1366&bih=667&source=lnms&tbm=isch&sa=X&sqi=2&ved=0CAYQ_AUoAWoVChMIyNzPmMz0xwIVQVUsCh3AAAns

Endret av Flamethower1234
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.