Gå til innhold
Fiskersiden

Tips til billig havfiskesett (stang+snelle)


Dolven
 Share

Recommended Posts

Jeg kunne tenkt meg å investere i ett billig havfiskesett. Så billig som mulig, samtidig som det gir maksimal glede ut av de svært få fisketurene jeg har med båt. Har nemlig ikke tilgang på båt selv, men hender jeg er ute med kamerater, og da hadde det vært kjekt med noe som tåler litt røffere omgang enn en lett haspelstang :P 

Så egentlig så billig som overhodet mulig, samtidig som det lar meg dra opp noen greie beist fra havets bunn. 

Takker på forhånd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et havfiskesett jeg betalte 999,- for på Finn de Lange for ca. 10 år siden. Jeg har ikke brukt det mye, siden jeg ikke hadde båt selv da jeg kjøpte det men baserte meg på å være med kompiser som hadde båt. På tross av lite bruk har snellefestet løsnet og snellen føles som den har sand i tannhjulene. Jeg har limt snellefestet med blå Araldit. Snellen har jeg smurt men den føles ikke så mye bedre. Jeg sendte rundt et dusin eposter verden rundt men det var ikke mulig å oppdrive sprengskjema for snellen, så jeg er ikke 100% sikker på at jeg fikk den korrekt sammen igjen. Jeg planlegger å kjøpe nytt utstyr, jeg må bare sjekke økonomien først, og da har jeg tenkt å betale minst det dobbelte. Hvis det skulle vise seg at jeg ikke har råd til det bruker jeg heller noe sånt: https://www.europris.no/harpe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.biltema.no/no/Fritid/Fiske/Stenger/Fiskesett-Deep-Sea-Predator-2000034892/

Ikke noe å dra opp håkjerring eller storkveite med, men til vanlig fjordfiske funker det bra. Har et slikt sett sjøl, og er egentlig ganske fornøyd med det, mye for pengene. Spesielt stanga er fin til passe tungt fjordfiske. Åpne snella og spander litt fett på den, så holder den ei bra stund den også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig vil jeg virkelig ikke anbefale biltema produkter når det kommer til fisking. det er mildt sagt møkk. Lawson fjord serien er nok mer i rett gate. og vil man legge i litt mer, så er lawson offshore veien å gå. det er ikke mange kroner differanse på stanga. men litt ekstra på snelle som da blir Lawson GTR.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne dette vært et OK sett til en og annen båttur en sjelden gang? 

Består av Okuma G-Force Boat 6' stang og en Okuma Classic CLX 300La snelle. Fra før av er min erfaring at Okuma produkter gir veldig mye for pengene, så jeg er fristet til å kjøpe dette settet. Men vil gjerne ha innspill fra dere mer erfarne båt/havfiskere først. 

http://www.skittfiske.no/avdelinger/fiskeutstyr/fiskesett/havfiskesett/okuma-g-force-boat-6-classic-clx-300l-stang-og-snelle-til-hav-båtfiske-175747-p0000217799

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.