Gå til innhold
Fiskersiden

Hva slags fisk er dette?


Titanic
 Share

Recommended Posts

5 timer siden, Titanic skrev:

Har ikke peiling på hva slags fisk dette er, men vet at det er en kutling av noe slag.

Bergkutling.jpg

Det er nok en bergkutling. Men for å gi et heelt sikkert svar må du ha bedre nærbilder så man ser skjell i tillegg til bilde av fisken med utslått ryggfinne. 

3 timer siden, Lars Den Rare skrev:

Sandkutling eller leirkutling. Er visst ikke mulig å se forskjell uten mikroskop. 

Nei. Og jo :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, PeterSL said:

Det er nok en bergkutling. Men for å gi et heelt sikkert svar må du ha bedre nærbilder så man ser skjell i tillegg til bilde av fisken med utslått ryggfinne. 

Nei. Og jo :D 

Hvordan ser du det er bergkutling og ikke hva jeg forsøkte meg på? :)

Endret av Lars Den Rare
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Lars Den Rare skrev:

Hvordan ser du det er bergkutling og ikke hva jeg forsøkte meg på? :)

Disse marmoreringen er det ekstremt sjelden man finner på sandkutling eller leirkutling, jeg kan ikke huske å ha sett det. Men som en generell regel er fiskens farger usikker når det kommer til artsidentifikasjon. Som sagt så må det bedre bilder til for å gi et helt sikkert svar... Men ja... Bergkutling :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, stranger79 skrev:

Gratulerer med ditt første innlegg som faktisk inneholder noe plausibelt!

Ganske frekt å si på en side hvor folk hjelper hverandre med fiske. Jeg mener at dorging med wobbler er effektivt. Du bare antyder at det ikke er bra, og det er egentlig bare dumt. Det er ikke så mange som gjør det, men betyr ikke at det er dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Titanic skrev:

Ganske frekt å si på en side hvor folk hjelper hverandre med fiske. Jeg mener at dorging med wobbler er effektivt. Du bare antyder at det ikke er bra, og det er egentlig bare dumt. Det er ikke så mange som gjør det, men betyr ikke at det er dårlig.

Er ikke frekt i det hele tatt. Har bare prøvd og få deg til og forstå att det er masse mennesker som fisket med alle metoder etter veldig mange arter. Lenge før du ble født.

Er ikke helt uten grunn du ikke finner så altfor mye bilder av wobblerfanget Lange fra Trollingfiskere, Havålbilder av fluefiskere, og Breiflabb bilder av duppfiskere. Eller Europeisk Barracuda som du trodde du hadde fått, men som var en Sil.

Wobbler er ellers en suveren sak. Bare ikke til overnevnte. 

Tenk litt på det før du påberoper deg mer ekspertise på ting du tydeligvis aldri har gjort. Og dette om fiskearter du kanskje heller aldri har sett.

La meg gjette , du er 15 år? Kansje 16? Og er relativt ny i fiske?

Du trenger overhodet ikke svare på dette engang, Bare tenk på det. 

 

 

Endret av stranger79
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, stranger79 skrev:

Er ikke frekt i det hele tatt. Har bare prøvd og få deg til og forstå att det er masse mennesker som fisket med alle metoder etter mange veldig mange arter. Lenge før du ble født.

Er ikke helt uten grunn du ikke finner så altfor mye bilder av wobblerfanget Lange fra Trollingfiskere, Havålbilder av fluefiskere, og Breiflabb bilder av duppfiskere. Eller Europeisk Barracuda som du trodde du hadde fått, men som var en Sil.

Wobbler er ellers en suveren sak. Bare ikke til overnevnte. 

Tenk litt på det før du påberoper deg mer ekspertise på ting du tydeligvis aldri har gjort. Og dette om fiskearter du kanskje heller aldri har sett.

La meg gjette , du er 15 år? Kansje 16? Og er relativt ny i fiske?

Du trenger overhodet ikke svare på dette engang, Bare tenk på det. Eller vis det til Mamma... 

 

 

Den siste delen var veldig uvoksent, selv til en fisker å være! Jeg påberoper ikke noe ekspertise i det hele tatt, jeg gir info om metoder jeg har prøvd som har gidd veldig bra resultater. Igjen så antyder du at jeg ikke har prøv visse teknikker. Ja, jeg er elendig med artsidentifikasjon, men det betyr ikke at jeg ikke vet noe om fiske etter arter jeg kjenner igjen. Du er så som så med å gjette en alder, men det er ikke så viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, stranger79 skrev:

Er ikke frekt i det hele tatt. Har bare prøvd og få deg til og forstå att det er masse mennesker som fisket med alle metoder etter mange veldig mange arter. Lenge før du ble født.

Er ikke helt uten grunn du ikke finner så altfor mye bilder av wobblerfanget Lange fra Trollingfiskere, Havålbilder av fluefiskere, og Breiflabb bilder av duppfiskere. Eller Europeisk Barracuda som du trodde du hadde fått, men som var en Sil.

Wobbler er ellers en suveren sak. Bare ikke til overnevnte. 

Tenk litt på det før du påberoper deg mer ekspertise på ting du tydeligvis aldri har gjort. Og dette om fiskearter du kanskje heller aldri har sett.

La meg gjette , du er 15 år? Kansje 16? Og er relativt ny i fiske?

Du trenger overhodet ikke svare på dette engang, Bare tenk på det. Eller vis det til Mamma... 

 

 

Men seriøst, du bør virkelig slutte å antyde ting. For din egen skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg ble oppmerksom på denne tråden litt sent, men ser gemyttene har roet seg. Det er lagringsplass på forumet til at alle skal få sagt sin mening. Ingen grunn til å bli ufine eller syrlige. Synes du folk er idioter, så la vær å kommenter, ellers kommenter saker og ikke personer, så kommer vi en lang vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.