Gå til innhold
Fiskersiden

Recommended Posts

Da var det tid for luke 9!

Det ble ikke så alt for mye fiske i år, men noen arter har det blitt. Her er mine nye arter i år :) Bildene er copy-pasted fra bloggen så beklager mangel på ultrakvalitet ^^

Vanlig ulke. Denne minibreiflabben ble tatt utafor Bergen, og lot seg lure av en livlig meitemark. Etter 3-4 sekunders beinhard kamp kunne jeg svett dra beistet opp på bryggen! 

vanlig ulke

Så var det brosma. Var på båt med en kompis og ikke ideelt rustet for arten.. men denne VILLE jeg ha der og da. Rekeskall og torsk fra søpla burde da gjøre susen? Det funka visst det. Støgg fisk :)

brosme

Vanlig uer er det ikke mye av her, men lusuer vrimler det av. Som denne. Ble ikke overraskende tatt som bifangst..

lusuer

Sandflyndra. Stilte meg opp og kastet utover sanden om natten i håp om noe spennende... noe uhyre kult ble det ikke, men ny art i alle fall.

sandflyndre

Hvitting.. her vil jeg helst ikke si noe. Vel, ny art i alle fall. 

hvitting

Artig utseende på hysa :) Denne var ikke vanskelig å lokalisere etter noen google søk ^^ 

hyse

Når svigerfar sier at det er gjeddevann noen minutter unna gården dems så er jeg ikke vanskelig å be. Råtasser som jager alt!

gjedde

Hågjel da. Den ene etter den andre.. :) 

hågjel

Denne knurren var liten og burde heller hett "pip" 

knurr

En fin rødspette tatt på en av mine ambisiøse kveitesatsinger ^^

rødspette

Et under at jeg ikke tok pigghåen før nå..

pigghå

Og vi runder av med en søt sandkutling :)

sandkutling

Fiskeåret 2016 har kanskje ikke hatt så høy uttelling, men svært lærerikt har det vert :) Utrolig mye spennende å lære fra helter i fiskesamfunnet. God jul og skitt fiske! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.