Mark Loftesnes Posted December 9, 2016 Report Share Posted December 9, 2016 Da var det tid for luke 9! Det ble ikke så alt for mye fiske i år, men noen arter har det blitt. Her er mine nye arter i år Bildene er copy-pasted fra bloggen så beklager mangel på ultrakvalitet ^^ Vanlig ulke. Denne minibreiflabben ble tatt utafor Bergen, og lot seg lure av en livlig meitemark. Etter 3-4 sekunders beinhard kamp kunne jeg svett dra beistet opp på bryggen! Så var det brosma. Var på båt med en kompis og ikke ideelt rustet for arten.. men denne VILLE jeg ha der og da. Rekeskall og torsk fra søpla burde da gjøre susen? Det funka visst det. Støgg fisk Vanlig uer er det ikke mye av her, men lusuer vrimler det av. Som denne. Ble ikke overraskende tatt som bifangst.. Sandflyndra. Stilte meg opp og kastet utover sanden om natten i håp om noe spennende... noe uhyre kult ble det ikke, men ny art i alle fall. Hvitting.. her vil jeg helst ikke si noe. Vel, ny art i alle fall. Artig utseende på hysa Denne var ikke vanskelig å lokalisere etter noen google søk ^^ Når svigerfar sier at det er gjeddevann noen minutter unna gården dems så er jeg ikke vanskelig å be. Råtasser som jager alt! Hågjel da. Den ene etter den andre.. Denne knurren var liten og burde heller hett "pip" En fin rødspette tatt på en av mine ambisiøse kveitesatsinger ^^ Et under at jeg ikke tok pigghåen før nå.. Og vi runder av med en søt sandkutling Fiskeåret 2016 har kanskje ikke hatt så høy uttelling, men svært lærerikt har det vert Utrolig mye spennende å lære fra helter i fiskesamfunnet. God jul og skitt fiske! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ølgylt Posted December 9, 2016 Report Share Posted December 9, 2016 Fin luke. Herved notert at små knurr heter pip. "Nei, det ble nå noen knurr noen pip og en god del hå" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeterSL Posted December 9, 2016 Report Share Posted December 9, 2016 Fin luke dette Grattis med nye arter! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
artsfiskepålavtnivå Posted December 9, 2016 Report Share Posted December 9, 2016 Artig luke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rolfen Posted December 9, 2016 Report Share Posted December 9, 2016 Fin luke. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Heavy met....fish man! Posted January 4, 2017 Report Share Posted January 4, 2017 Fin luke. Savner det å plukke arter fra starten av, og det er fortsatt gøy selv om man begynner å få en del. (Nei ikke rart at du ikke har fått pigghåen før i år.... i mitt hode finnes den ikke) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts