Recommended Posts

Hei

holder på å starte opp et lowrance elite ti2, får ikke til å kalibrere skjermen, jeg får opp firkanten som skall trøkkes på men det skjer ingen ting.

Ekkoloddet låser seg. Og jeg må ta strømmen for å komme ut av kalibreringsmodus.

jeg har tatt restart av loddet med å holde inne someknappene når jeg starter opp , men det hjalp ikke, er det noen som har forslag til tiltak som kan hjelpe ?

11 minutter siden, pilken2 skrev:

Hei

holder på å starte opp et lowrance elite ti2, får ikke til å kalibrere skjermen, jeg får opp firkanten som skall trøkkes på men det skjer ingen ting.

Ekkoloddet låser seg. Og jeg må ta strømmen for å komme ut av kalibreringsmodus.

jeg har tatt restart av loddet med å holde inne someknappene når jeg starter opp , men det hjalp ikke, er det noen som har forslag til tiltak som kan hjelpe ?

Er minus ledningen jordet ?

Er svingeren koblet til? Jeg har opplevd problemer med berøringsskjermen når svingeren ikke er koblet til og ekkoloddet testes hjemme. Prøv i så fall å hold en finger på minuspolen på batteriet mens du berører skjermen. 

• Like 1

Jøss,   med fingen  på minuspoeng virker alt som det skall,

sitter hjemme i stuen uten tilkoplet svinger, tusen takk for hjelpen.

vet ikke hvorfor det har noe å si, men kan bare godta at son er det,  god helg.

Dette er en velkjent problemstilling på 1. generasjons touchskjermer. Disse baserer seg på statisk elektrisitet fra deg for å «kjenne» hvor du trykker. Hvis jordingen av enheten da er svakere enn jordingen av deg, blir du skjermens jord og touch fungerer ikke. Et annet triks er å sette batteriet på gulvet.

Dette er sjelden noe problem i båten, der løser det seg selv.

• Like 1