Gå til innhold
Fiskersiden

Fiskesteder i sjøen et par timers kjøretur fra Oslo?


Kontorstol
 Share

Recommended Posts

Hei. Fiske i Oslofjorden er håpløst, og det begynner å bli vanskelig å fiske i marka. Jeg har derfor lyst til å ta bilen og kjøre noen timer sørover i håp om bedre lykke der. Er det noen fine fiskeplasser fra land innen 2-3 timers kjøretur fra Oslo? Jeg fisker helst med kastesluk, men kan også fiske med bunnmeite (reke). Lyr, sei og kanskje flyndre (om jeg meiter) hadde vært moro å få på kroken. 

Håper noen ønsker å dele noen tips med en sulten fisker :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Atle Høidalen skrev:

Hei! Hvis jeg var deg hadde jeg kjørt til Helgeroa/Nevlungavn. :)

Jeg kan legge til at jeg var i Nevlunghavn et par ganger i vår/sommer. Selv om dette var hyttetur med familie, så sniker man seg jo ut med fiskestang i ny og ne. 

I området mellom Nevlunghavnstranda og Mølen fikk jeg en kveld en haug med lyr. Dette var småfisk, men det kan jo lure større innimellom, kanskje særlig nå som det er kaldere i vannet. Det er ganske grunt i dette området, men det går skjær og rygger ut i sjøen, og mellom og utover fra disse er det dypere partier. Det er parkering ved veien til Nevlunghavnstranda. Dette er et ganske værhardt område, så jeg ville sjekka værmeldingen før jeg planla en vintertur hit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Tror ikke jeg vil anbefale helgeroa og nevlunghavn på denne årstida. Det er stort sett langgrunt rundt i dette området, så du trenger båt. Det er også mye bommer ogf stengsler på veiene i onrådet, du må regne med å gå et godt stykke for å komme til fiskeplassene.

Men kanskje dette kan være et bra alt.

https://kart.gulesider.no/m/1dFdN

Kan ikke garantere fangst her (kan ikke det i det store og hele) men det er i alle fall kjent som en brukbar fiskeplass, og det er grei adkomst dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.