Gå til innhold
Fiskersiden

Fiskesekk?


RedBloodCat
 Share

Recommended Posts

On 11/25/2023 at 6:07 PM, RedBloodCat said:

Vurderer meg å kjøpe en fiskesekk, baggen har vist seg å ikke være det letteste på større gå distanser. Lurer på om man har noen anbefalinger på spesifikk merker/generelt, helst under en 1000 lapp?

Ville heller ha kjøpt meg en vanlig sekk, når det er snakk om å gå lengre distanser er det gjerne snakk om skogs og fjellfiske og da er det fint med en god ryggsekk. Sommerstid setter jeg enorm pris på ventilering i ryggen, jeg er derfor veldig glad i Ospre sine sekker.

 

Feks Osprey Kestrel på 38L, eller Osprey Talon 33L som er min egen mest brukte sekk.

 

33-38L er i min mening veldig grei størrelse for en sekk fiske-dagstur. Da har man plass til utstyr samt plass igjen hvis det skulle bli en god fangst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med @Gabriel. Gå for en vanlig sekk. Jeg har også hatt flere Osprey-sekker, og bruker nå daglig en Talon 33. Om du ser etter Osprey-sekk, så gå for en modell med mesh-nett på framsiden. Det er utrolig greit for å stappe ned klær man tar av på veien. 
 

Disse koster nok over 1000 kr, men sjekk Finn.no. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/28/2023 at 8:18 PM, mariusse said:

Jeg har brukt en Osprey Stratos 34 siden jeg startet fiske i sommer. Dette er en sekk jeg virkelig elsker og lett kan anbefale. Selv ser jeg dog etter fiskevesker siden det fort blir litt irriterende å måtte av med hele sekken hver gang man vil bytte sluk el.

Nja, selv liker jeg å ha slukboksen i lommen. :) På noen turer har jeg bare en tettpakket slukboks med meg, på andre flere, men da legger jeg for eksempel 2 i sekken, og har den ene jeg bruker aktivt i lommen. Syntes det fungerer veldig bra.

Man bør jo også helst ikke bytte sluk så alt for ofte. Tiden du bruker på å bytte sluk er tid man kunna ha brukt på å ta et ekstra kast, og det som vanligvis betyr mest er at du kommer ut der fisken står og at sluken faktisk bruker så mye tid som mulig i vannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.