Gå til innhold
Fiskersiden

Stor Abbor


FatCat
 Share

Recommended Posts

I og med at det ikke er så mye aktivitet på forumet tenkte jeg at jeg kan jeg legge ut fangsten fra 2-3 uker siden. 

Jeg dro opp på et vann jeg aldri har fisket på isen før, og aldri fått fisk der på sommeren heller. Men det ligger lettvint til like ved vegen, og jeg følte ikke for å gå så langt den dagen. Så jeg måkte unna litt snø og og boret noen hull, ingenting skjer. Jeg sitter å følger med på Deeperen, men ikke en eneste fisk en innom loddet. Da flytter jeg meg litt lengre ut på vannet og borer et par hull der, her skjer det heller ingenting, så jeg finner frem kaffen og sitter bare med mormyshka-stikka i  den ene handa og kaffekoppen i den andre. Da kjenner jeg plutselig at noe er borti agnet, og jeg setter et lett tilslag. Så kjenner jeg det er noe stort i andre enden! Jeg trodde først det var en ørret, men når jeg får dratt fisken lengre opp ser jeg det er en stor abbor. Jeg blir veldig overasket da dette er snakk om et mindre vann på 650 moh, ikke akkurat stedet jeg trodde det fantes grov abbor. Jeg får den opp på isen med et nødskrik og måler den til omtrent 35 cm og 720g. Dette er ny personlig rekord på abbor for meg! 

20240128_122316.thumb.jpg.88c92f4f7bc1903bd196861043cdd643.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis!

Jeg fisker mye etter abbor med balanse, og hogget kommer som regel når den er i ro eller løftes saaaaakte opp. Det er sjelden hogget kommer når jeg er som mest aktiv. Om sommeren derimot hogger abbor gjerne en aktivt fisket balanse. Så det kan virke som om abbor om vinteren liker at ting står stille akkurat når de skal hogge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, erik skrev:

Grattis!

Jeg fisker mye etter abbor med balanse, og hogget kommer som regel når den er i ro eller løftes saaaaakte opp. Det er sjelden hogget kommer når jeg er som mest aktiv. Om sommeren derimot hogger abbor gjerne en aktivt fisket balanse. Så det kan virke som om abbor om vinteren liker at ting står stille akkurat når de skal hogge.

Samme erfaring har jeg med pimpel, lokkemeite og til dels mormyska. På sistnevnte er det imidlertid ganske ofte at abboren biter ved litt forsiktig risting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.