erik Posted October 20, 2024 Report Share Posted October 20, 2024 (edited) Vera og jeg tok en sjangs på at det fortsatt var mulighet for asp i dag, og det var det. Asp har gått fra å være en nemesis-art for min del, til å bli en favorittfisk. De er utrolig kule! Edited October 23, 2024 by erik 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FatCat Posted October 21, 2024 Report Share Posted October 21, 2024 17 timer siden, erik skrev: Vera og jeg tok en sjangs på at det fortsatt var mulighet for asp i dag, og det var det. Asp har gått fra å være en nemesis-art for min del, en favorittfisk. De er utrolig kule! Kult med Asp! Hva slags wobblere bruker man på de kontra hva man ville brukt for ørret? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik Posted October 21, 2024 Author Report Share Posted October 21, 2024 Takk! Vi bruker stort sett det samme utstyret for ørret og asp, men woblerne vi vasker på asp-turene har ofte litt mer skrikende farger enn det jeg typisk bruker etter ørret. I går var det virkelig sterke farger som slo best ut, typ "firetiger" og "hot tiger" (begge fiskene i går tok på Rapala-varianter i overflaten) . Under turer med høyere vanntemperatur har fargevarianter med gull i levert best, og gjerne med litt bly på. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TT Posted October 21, 2024 Report Share Posted October 21, 2024 Hver vår tenker jeg at på ettersommeren skal jeg ta meg en tur etter asp som selvfølgelig ikke står på artslista mi. Hver senhøst konstaterer jeg at det ikke ble noe av. Satser på 2025 … Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik Posted October 22, 2024 Author Report Share Posted October 22, 2024 La oss ha det i bakhodet TT, så kan du henge med oss neste høst. (Med eller uten egen båt.) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TT Posted October 22, 2024 Report Share Posted October 22, 2024 7 timer siden, erik skrev: La oss ha det i bakhodet TT, så kan du henge med oss neste høst. (Med eller uten egen båt.) Takk, det hadde vært trivelig! Jeg lover å stille med sol 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts