Jump to content
Fiskersiden

Lowrance Eagle Eye 9, nå har vi endelig noen videoer av hvordan den fungerer i praksis.

Gabriel
 Share

Recommended Posts

Tre videoer fra de første som har gjort en grundig test av produktet, jeg må si at når jeg ser på den så får jeg følelsen av at denne enheten tilbyr alt jeg egentlig ønsker meg av en slik live-enhet. Garmin kommer nok med et tilsvar av et slag, men inntil videre må jeg bare si at dette ser ekstremt bra ut.

Jeg må jo si at dette uten tvil ser ut til å være et produkt som kan hjelpe med å få mer fisk, både i ferskvann og på sjøen. Både med tanke på å oppdage hvilket dyp fisken liker en spesifikk dag og hvor de holder til.

Jeg liker også at dette er frittstående og ganske så kompakt, spesielt transduceren som ikke ser ut til at den vil utgjøre et spesielt stort problem med tanke på hvor mye den tar tak i vannet.

Jeg har allerede bestemt meg for at FFS skal kjøpes, så får vi se om jeg har tolmodigheten som skal til for at Garmin skal kunne komme med sitt motsvar før jeg kjøper. :)

Er det forøvrig noen som har erfaring med om slike sonar-enheter ofte er på tilbud? Eller om prisen er ganske så statisk?

Felles for stort sett alle merkene er at de følger en syklus prismessig for sine modeller. Høyest pris ved lansering og den første tredjedelen av livsløpet, så kommer de første tilbudene. De første er ofte «cash-back» eller gir andre produkter med på kjøpet. Siste tredjedel av livsløpet dropper prisen i seg selv med 20-30%, før siste rest av lageret dumpes til rundt 50% eller så når produktet avsluttes.

Slike sykluser ser ut til å gå over 2-4 år, litt avhengig av hvor fort neste generasjon av produktet må på markedet for å holde følge med konkurrentene. Jeg tipper syklusen på Eagle Eye vil være 4 år.

Edited by erik