Gå til innhold
Fiskersiden

80-talls party !!


ThorEH
 Share

Recommended Posts

begynner med en fin billedserie av Idol-Ståle som kjører fisk....

132433050_9fca93627f.jpg?v=0

132433052_8016b78a1e.jpg?v=0

132433053_f441c7a9b0.jpg?v=0

132433918_b3dbda4b46.jpg?v=0

132433919_68b0f11edb.jpg?v=0

132433920_8076e2c9df.jpg?v=0

132433049_8212dc1683.jpg?v=0

En finfin steinbit på ett knepp over 3kg! Dette er mer som ett spark i baken til dere som ler av oss når vi omtrent ligger på kne og fisker på flytebryggene, med små kroker og søkker....

Tacklene vi brukte i dag er hva vi kaller lomretackler, ment til veldig småmunnede flyndrer. Vi brukte kroker i størrelse 4-6, fortommer rundt 0,25mm... sier seg vel selv at dette er gøyalt!

Og så til poenget med overskriften da! Jeg hanka nemlig inn min art nr 80 !!!!!

132433048_ff3f505705.jpg?v=0

en nydelig sak på 2775g, herlig fight på 3-15g stang og 0,12 snøre...

Eller så fikk jeg vel ca 5 sandflyndrer, 1 lomre og ei bittelita søt rødspette

132433051_b8c6f4f7ac.jpg?v=0

Nevnte jeg forresten at det var NYDELIG vær ? 10-12 grader i skyggen og en liten bris !

Kan det blir bedre ????

Endret av ThorEH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange slags gratulasjoner med 80 stk. Flotte greier. fiske fra flytebryggene er jo knall det, ingen som kan le av denslags. Et velrettet spark i balla på kritikerne. Eller var det baken? Næh, vi sier balla vi.

Grattis igjen!

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;) Stooor grattis frå meg, Thor, meir enn respektabelt!! :( Litt avondsjuka ute å gå her KIS? Flotte bilder, fint vær og flotte båter!

Har ikke steinbit under 3.7kg jeg, så det mangler jeg helt klart i samlingen ja ;)

Verre at det begynner å bli endel arter frem etterhvert, styggt redd jeg må alliere meg med asmund og dra noe småfesk i sommer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;) Stooor grattis frå meg, Thor, meir enn respektabelt!! :( Litt avondsjuka ute å gå her KIS? Flotte bilder, fint vær og flotte båter!

Akkurat, ja - jeg har ikke begynt på 70-tallet enda, og du når 80. Hva kan man si?

Vet om en bukt med hvor det dukker opp store stimer med glasskutling rundt mai. Er det et prosjekt for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket i "Fisker i farger" og det der heter Tangsprell. Her i Ålesund finner ofte ungene disse når de leter under steiner i fjæra. Men bevares det var jo et noenlunde fint eksemplar av arten ! ;)

Tror du må studere boka en gang til....

Tangsprell er noe helt annet.. :(

Og forresten Thor, GRATTIS med de 80!

Endret av asmund aa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fiiiiin steinbit Thor!

Asmund: Hvis man ser på bildet under, kan en steinbit likne på tangsprell, så jeg tror jeg skjønner hva Daggad mener her ;)

tangsprell.jpg

Kanskje en artsdiskusjon må til for å finne ut om det er en enormt tangsprell eller en steinbit :( ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk bra med 80 arter. Her i sørgår det tregt foreløpig; Øystein D. og jeg fisket aktivt i 5 timer i dag i Svåholmsundet, uten ett napp; men det kommer,det kommer;fjæra får skylda i dag. Avkommet fikk fire fine torsker etter at vi hadde avsluttet, på makrell,makrell, Øystein, det var det som manglet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.