Gå til innhold
Fiskersiden

Største fisk tatt fra land? (i Norge)


Fiskemannen
 Share

Recommended Posts

Det hadde vært interessant å sett en liste over de største fiskene som er tatt fra land. Da særlig typiske båtfisker som man vanligvis fisker ute på havet. Det burde nesten vært en egen kategori på Norgesrekordlista, det har ihvertfall minst like mye for seg som fluelista.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hågjel på 1430gr skal visst være den største som er tatt fra land.

piggskate på 6230gr.

havmus 1730gr. Mulig noen har fått større fra land?

Er helt enig i med deg i at det skulle vært en egen kategori for landfiske,men det er vel sikkert ikke så sannsynlig, da det blir veldig mange rekorder å holde styr på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Fiskemannen

Det hadde vært interessant å sett en liste over de største fiskene som er tatt fra land. Da særlig typiske båtfisker som man vanligvis fisker ute på havet. Det burde nesten vært en egen kategori på Norgesrekordlista, det har ihvertfall minst like mye for seg som fluelista.

Hear hear!! Kunne ikke vært mer enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I England har de delt i båt og landfanget fisk,har alltid ønsket meg en slik deling i Norge også.

Største jeg har hørt om fra land,er en torsk på drøye 27 kg tatt i Saltstraumen.Personlig har jeg aldri vært i nærheten av noe sånt,men en kan jo drømme.En av mine artigste fangster fra land var ei brosme på 6,7kg som jeg fikk ved Måløy.Drømmefiskene fra land, det er pigghå på 6+,skate på 6+ og lange på10+,en av disse,og sesongen er reddet[ :( ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Truls

Lurer veldig på hva den største kveita tatt fra land på sportfiskerutstyr er.. noen som vet??

Jeg vil tro at Audun har ei kveite på litt over 22 kg...

Største jeg vet om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Tørrflua

Har hørt om en stor kveite som blei innestengt i forbindelse med veibygging. Den ble vist tatt fra LAND med traktor og dregg.

Kansje man må ha en egen kategori for traktor. :)

Hva agner du en traktor med? Levende odelsgutt kanskje? [ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Shouni

Mener det ble tatt en lange på 20+ fra Norhordlandsbroen og en medfølgende debatt om hvorvidt fisk tatt fra en flytebro, eller bro generelt, kan karakteriseres som fanget fra land. Husker dog ikke resultatet av denne debatten....tror kanskje den gikk i det gamle forumet.

helt riktig det,gubben som fikk den fikk hjelp av en med båt for og berge fangsten ettersom jeg ble fortalt.mener og huske den ble veid til 21,7 men er ikke helt sikker der[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt enig at de skulle delt disse to til forskjellige klasser.

Det er jo to helt forskjellige klasser der den ene kan dra overalt, og den andre er låst til faste steder og fisker max 100 meter fra land. Det er nok mulig å få stor fangst fra land også, men da må lykken være meget stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.