Gå til innhold
Fiskersiden

Nytt Aof 29.11.


 Share

Recommended Posts

  • Svar 94
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja du sier noe Cato.

Jeg er virkelig lei meg for at jeg dyttet Havabboren ned på andreplass.

NOT [ :D ]

Fisk er fisk uansett art og størrelse. [ :D ]

At resultatet ble slik er bare tilfeldigheter og vrir du på det så var det ikke mange gram som skulle til før jeg hadde havnet på andreplassen.

Uansett så så har jo AoF endret reglene for 2006 så da vil ikke de minste (< 100g) være med.

Men sant skal sier, jeg er ening i at Davidsen fikk en “penere” fangst en min.

Skulle jeg velge hvem av fiskene jeg ville hatt i andre enden så er det klart havabboren.

[8D]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja Eirik, og hvem kan du takke for at nettopp du leder åpen klasse saltvann? [^] Det var noe av det første jeg tenkte da jeg hørte om tangstiklingen din; at nå ville du bli uslåelig i åpen klasse saltvann, og som sagt...

AoF har ikke ankommet barteland ennå.

EDIT: Hvis noen har kritisert f.eks. tangstiklingen jeg meldte inn sist fordi den var for liten så er jeg sterkt frista til å skrive et leserbrev om nytenkning, innovasjon og fordommer blant sportsfiskere. Bare fordi man selv ikke kan eller vil fiske småfisk betyr ikke det at det er enkelt, det er vanvittig mye lettere å få sei på over 10 kg i Norge enn å få tangstikling i det hele tatt - eller hva Thor? [ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at fiske etter mikrofisk kommer frem i lyset, og at det blir økt fokus også på slike arter. Det er ihvertfall ikke omverdenens fordommer som skal bestemme hva man selv skal fiske etter, men ens egen lyst! Samtidig er vel Eirik inne på noe når han sier han ikke er i tvil om hvilken fisk han ville ha i den andre enden av sena av en havabbor på 6kg og en tangstikling på 7 gram. Jeg for min del er vel heller ikke i tvil her...! [ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av piscator

Flott at fiske etter mikrofisk kommer frem i lyset, og at det blir økt fokus også på slike arter. Det er ihvertfall ikke omverdenens fordommer som skal bestemme hva man selv skal fiske etter, men ens egen lyst! Samtidig er vel Eirik inne på noe når han sier han ikke er i tvil om hvilken fisk han ville ha i den andre enden av sena av en havabbor på 6kg og en tangstikling på 7 gram. Jeg for min del er vel heller ikke i tvil her...! [ :D ]

Vel, jeg kommer til å fiske etter micro fisk til neste år også men ser ikke bort fra en tur eller to til Røst. Når det gjelder arter så er alle like "bra" i mine øyne.

Men det er klart at fighten med kveita på 21 kg var rå selv om den er ca 10% av Norgesrekorden. Men jeg ville hatt den igjen framfor Tangstiklingen når det gjelder fiske opplevelse.

Men allsidighet og nye utfordringer er noe av det jeg setter høyt.

Det er gøy å lære av de som kan så jeg håper å kunne fortsette med det i 2006 også.

Tror denne sier det meste!

“Da er den arten notert og jeg kan reise hjem”

Sitat: av meg etter min første av Laks, tatt i Drammenselva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Eirik

Tror denne sier det meste!

“Da er den arten notert og jeg kan reise hjem”

Sitat: av meg etter min første av Laks, tatt i Drammenselva.

Hehe, samme kommentaren Tom Ole kom med i sommer da jeg nevnte at jeg vurderte å fiske et døgn etter laks i Hellefossen; "Du har da notert den arten du?" [ :D ] (Har en o-laks på 4,6 fra 99).

Er for øvrig enig i at jeg heller ville hatt havabbor på 6 kg enn tangstikling på 7,5 gram! Men jeg er faktisk litt i tvil om hva som var den største opplevelsen når det gjelder kveita mi på 5,93 og tangstiklingen på 2,6 g fra i sommer. Hadde fått en kveite dagen før på 3,25, ny art da, mens tangstikling var jo ikke på nrek-lista engang da jeg fikk den. Fighten med kveita på snaut 6 synes jeg tilsvarte sei på minst 10, moro moro, men flex i stanga er ikke alt som teller for heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Tequila

Nei, har ikke funka.... gikk rett i bosset istedenfor at den ble hengt opp på kontoret mitt.....

Du har ikke kjøpt produktene, men kalenderen skapte reaksjon hos mange, ergo den har funka etter dere hensikter (kanskje) jeg vet ikke hva hensikten deres var, var det kun for å "sjokkere" var den jo tydeligvis genial, var det for å gjøre fluefiskere til noen tøffe typer, funka den ikke.

(Skriver en melding for Trym, Avkroken, Gateprofeten osv. her: Er det noe som gjør fluefiskere tøffe da?)

Hvis du med hånda på hjertet kan si at du ikke husker hvem det var reklame for, skal jeg si meg enig i at den funka ikke hos deg.

Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på hvordan Posten behandler bladene mine, er jeg faktisk takknemlig for at bladet ble pakket ibb i plast jeg KIS[8D] Synes faktisk kalenderen var mye mer betenkelig, både ut fra miljømessige (gikk rett i resirk..)og rent estetiske synspunkter. Så mye for estetikken i "the noble art of flyfishing"[ :P ] BAH!!!! Tipper gamle Sir Isaac roterer i graven som en kylling på grillspydet over denne[ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.