Gå til innhold
Fiskersiden

Nytt Aof 29.11.


 Share

Recommended Posts

Noen i Oslo som har fått bladet ennå? Ikke jeg ihvertfall[ :P ]

Egentlig ganske latterlig å være utålmodig, siden bunken med uleste ting lyder på 19 bil og hi-fi m.fl. blader og 2 bøker om sportsfiske

[ :D ] Men AOF blir nok lest så fort det kommer[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 94
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

sitat:Opprinnelig postet av Esox Lucius

Med tanke på hvordan Posten behandler bladene mine, er jeg faktisk takknemlig for at bladet ble pakket ibb i plast jeg KIS[8D] Synes faktisk kalenderen var mye mer betenkelig, både ut fra miljømessige (gikk rett i resirk..)og rent estetiske synspunkter. Så mye for estetikken i "the noble art of flyfishing"[ :P ] BAH!!!! Tipper gamle Sir Isaac roterer i graven som en kylling på grillspydet over denne[ :D ]

Det hjalp ikke med plast,hadde et høl som gikk til side 10.Synd det ikke var på den siden hvor kalenderen lå, for den går til resirkulering.Det var vel et forsøk på en tøffere og anderledes image,men i mine øyne var det en skivebom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips til Loop plakaten; klipp av øverste del så funker den på veggen[ :) ]. Den har jo månefaser å greier.

Lurer forresten på om det er slik damer reagerer hver gang de ser ei halvnaken bimbo på en veggplakat[ :D ][?]

Dette nr. mangler forøvrig noe vesentlig; det er jo ikke et eneste bilde av Flemms noe sted...[ :P ][ :D ][:0][ :) ][ :D ]

Mye interessant lesestoff som varer ut hele Jula.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av svenna

sitat:Opprinnelig postet av caddis

Ikke fått det hos meg i Oslo, men venter i spenning. Kan være en liten notis der, fra en tur vi har hatt her på siden[ :P ]

Den lille notisen er der, Erik. [ :D ]

Synes det var mega bra, morro å få med saker i bladet som man har vært en del av[ :D ][ :) ]

Nå er det bare bli bedre til å skrive å ta bilder fra våre treff/turer så kanskje det blir mer. Lite eller stor betyr ingen ting for meg bare det kommer med[ :) ][ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At en mikroskopisk tangstikling på 7 gram kan utkonkurrere en Havabbor på over 6 kilo i konkurransen finner jeg ganske hårreisende. Da jeg var snørrvalp på 5-6 år fanget jeg tangstiklinger med håv, og disse var nok både 7 og 8 gram. Sånne sardiner burde ikke inngå i noen form for fiskekonkurranse med premier. Alle og enhver kan fange dem med håv i fjæresteinene, og så tre en krok i kjeften på den og få det til å se ut som et "kjempefangst". Skandale..

Har respekt for dem som finner glede i mikrofiske, for all del. Men jeg mener dette åpner for juks og fanteri så lenge det er store premier på spill. Uten at jeg mistenker fiskeren som sendte inn til AoF for juks, bare så det er sagt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et smule trangssynt utsagn fra deg nå Breiflabben, men folk skal da ha sine forskjellige meninger. Jeg er ikke enig hvertfall, i en slik konkurranse er hvem som helst fisk som oppnår sin rekord vekt en verdig vinner. Men hva man synes om Havabbor og Tangstikling personlig som fisk generelt må jo være opptil enhver å mene hva man vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Breiflabben

Sånne sardiner burde ikke inngå i noen form for fiskekonkurranse med premier. Alle og enhver kan fange dem med håv i fjæresteinene, og så tre en krok i kjeften på den og få det til å se ut som et "kjempefangst".

Og alle og enhver kan sette line eller garn og dra opp masser av stor fisk, tre en krok i kjeften på de osv.... Syntes dette var et dårlig argument. Fiskekonkurranser kan aldri sikres mot juks. Hvis noen er villige til å jukse til seg en norgesrekord på tangstikling så tror jeg stakkaren virkelig trenger oppmerksomheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke overrasket at du syntes dette MC85. men skal ikke ta det lenger enn det....orker ikke det.

Breiflabben: Uansett så sier du at de kan fanges i håv. I prinsippet så kan man fange hvilken som fisk i trål,garn,line og si at man har tatt den på stang, så det var et utrolig dårlig argument. Det er forskjell på prestasjonen å få tangstiklingen til å bite på kroken og fange den i håv også. Er ingen tvil om at Davidsens HA er en av årets råeste fangster,men man skal ikke diskriminere annen fisk fordi. Er det så ille at folk har fått øynene opp for fisk som ikke er tatt på sportsfiskeredskap før? Jeg er helt klar over at det ikke er enkelt å stå på sidelinjen og forstå hva som er så moro med dette fisket. Men det får være opp til enhver. Mange som mener at det ikke finnes annet fiske enn fiske etter ørret og laks heller. men sett det heller i perspektiv. Begge fiskene må det jo satses for å få. Og om du tror det bare er å plukke tangstikling: tro om igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Breiflabben

Alle og enhver kan fange dem med håv i fjæresteinene, og så tre en krok i kjeften på den og få det til å se ut som et "kjempefangst". Skandale..

Har respekt for dem som finner glede i mikrofiske, for all del. Men jeg mener dette åpner for juks og fanteri så lenge det er store premier på spill. Uten at jeg mistenker fiskeren som sendte inn til AoF for juks, bare så det er sagt..

Da kan vel alle ta en tur til fiskehandleren eller en fiskebåt som kommer inn til kaia å kjøpe seg en flott og edel fisk av et eller annet slag, for så å dra en krok gjennom kjeften på den for å vinne en konk med flotte premier. Så da stiller jo plutselig alle fisker på lik linje når det gjelder at de kan jukses med i konkuranser.. Men tror du folk virkelig gjør slikt!? Ihvertfall ikke respekterte og dyktig sportsfiskere som Eirik (selv om du ikke anklaget ham for juks så gikk uttaelsen din ut over ham) og veldig mange andre som er her på forumet og i konkene i alt om fiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min ståpåvilje og fangster i det siste, syns jeg at jeg fortjener et lite bilde i bladet

snart. Jeg har rapportert både sik og ørret lenge før bladet kom ut, men må nok vente på mer minnerike fisker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kansje det er på tide at store konkurranser som i AOF o.l sjalter ut Microfiske i en egen konkurranse? Har liten sans for at microfisker blandes med større fisk som er en utfordring rent fightmessig også, både i saltvann og i ferskvann.

Utfordringene for microfiske og "de hakke råere figth'erne"[ :P ] i Norge stiller i to forskjellige klasser. Synes det hadde blitt mere riktig med egen konk. for microfisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men skal vi da også skille ut større fisk som er dårlige fightere? Nei, du - det har nok ikke noe med fighten å gjøre, snarere at mange av microfiskene er lite fisket etter og vil i en slik konkurranse som er basert på regnestykke med nrek som basis og vil følgelig havne langt opp på listen fordi de ikke taes så ofte og i hvertfall langt sjeldnere meldes inn som rekord fordi dette kun blir gjort av spesielt interesserte som oss her inne. Uansett hvordan man deler det opp vil noen føle det som feil og artsrasisme. Det er i utgangspunktet opp til enhver som driver en konkurranse i en eller annen form å legge kriteriene for hvordan en ønsker konkurransen ut fra hva man vil oppnå eller kåre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Breiflabben

At en mikroskopisk tangstikling på 7 gram kan utkonkurrere en Havabbor på over 6 kilo i konkurransen finner jeg ganske hårreisende. Da jeg var snørrvalp på 5-6 år fanget jeg tangstiklinger med håv, og disse var nok både 7 og 8 gram. Sånne sardiner burde ikke inngå i noen form for fiskekonkurranse med premier. Alle og enhver kan fange dem med håv i fjæresteinene, og så tre en krok i kjeften på den og få det til å se ut som et "kjempefangst". Skandale..

Har respekt for dem som finner glede i mikrofiske, for all del. Men jeg mener dette åpner for juks og fanteri så lenge det er store premier på spill. Uten at jeg mistenker fiskeren som sendte inn til AoF for juks, bare så det er sagt..

Vel, jeg sto ca. 45 cm unna Eirik når tangstiklingen ble fanget på en korrekt måte, så vær vennlig å legg den diskusjonen død. Jeg har selv fått 5 tangstiklinger fordelt over 3 dager, så umulig er det ikke. Men enkelt er det ikke, det kan mange som har forsøkt skrive under på. Men juks er det jo umulig å gardere seg mot uansett.

Jeg vil vel tro at de fleste som driver med micromeite gjerne ser at en egen klasse i AOF og andre konkurranser.

En liten utfordring til dere som ikke har trua på mikromeiterne: - stikk ut imorra med tangstikling som mål så skal vi se hvor mange av dere som kommer hjem med fisk i posen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

80%+++ av fiskekonken til AOF er basert på "vandlige" arter som alle er en utfordring å få i store eksemplarer + at de er gode fightere i Norsk sammenheng. Å sammenlikne micro fisk mot noen av disse fiskene(Torsk, Lyr, Sei, Gjedde, Abbor, SØ, Laks og Ørret) i nrk størrelse blir feil.

Det er jo i de åpene klassene at disse microfiskene kommer inn, men selv her blir det feil å ha microfiskene i samme klasse som andre store sportsfisker som Kveite, Lange, Skater, Karpe og Gjørs m.m. Utfordringen for microfisker er å få de til å ta på små nok agn og kroker siden de er så små i glefset. Selvfølgelig er det mange poeng å hente på disse småtassene siden de aldrig eller skjelden har blitt fisket på, det er jo noe av meningen med dette fisket også. Nettopp derfor fortjener de sin egen klasse. Det at en microfisk skal slå ut en større fisk i nrk størrelse i en slik konk blir feil. Da med Tangstiklingen på 7gr og Havabboren på 6.09kg friskt i minne.

Hel opplegget rundt microfiske kontra vandlig sportsfiske blir på to forskjellige plan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.