Martin S Posted June 4, 2013 Author Report Share Posted June 4, 2013 Oppdatering i toppsjiktet får man vel si: Aller først: Gratulerer Rage med å nå 3-sifret antall arter. Han har lagt til grundling, nordlig knurrulke og piggvar og har nå 100 arter totalt. Kjs er ikke langt etter heller, og klatrer til 97 arter totalt, med grundling, regnlaue og hornkvabbe. Og beerbellybob har prikket inn steinbit, lomre, grundling, tangsprell og tangstikling, og lander på høyst respektable 84 arter totalt. En bra helg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
beerbellybob Posted June 4, 2013 Report Share Posted June 4, 2013 Topp med oppdatering. Gidder du å flytte meg litt opp på lista, ser at jeg står på samme plassen som før, men med høyere tall. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin S Posted June 4, 2013 Author Report Share Posted June 4, 2013 Topp med oppdatering. Gidder du å flytte meg litt opp på lista, ser at jeg står på samme plassen som før, men med høyere tall. Oi beklager! Tryll tryll! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
beerbellybob Posted June 5, 2013 Report Share Posted June 5, 2013 Tipp topp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin S Posted June 5, 2013 Author Report Share Posted June 5, 2013 Oppdatering, puderhunden har oppdatert liste og lagt til fløyfisk, som gir 44 arter totalt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin S Posted June 7, 2013 Author Report Share Posted June 7, 2013 TommyB står vel for omtrent halvparten av oppdateringene hittil i år Opp 1 med gapeflyndre til 62 totalt, helt grei uttelling hittil altså! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TommyB Posted June 7, 2013 Report Share Posted June 7, 2013 (edited) å jeg har jo minst en tur til til østlandet dette året, har jo bare plukket 3 av godt 15-20 mulige arter har jo endel "lette" arter igjen her så... kan bli et spennende år Edited June 7, 2013 by TommyB Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TobiasOdmundson Posted June 8, 2013 Report Share Posted June 8, 2013 Fisket med en kompis og fikk opp en rar ting. Fant ut at denne tingen levde, og vi har ikke PEILING hva det er. har noen svar??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TommyB Posted June 8, 2013 Report Share Posted June 8, 2013 Er en sjøpølse dere har fått den kommer i mange former, farger og størrelser og er en helt normal "bifangst" under fiske Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TobiasOdmundson Posted June 8, 2013 Report Share Posted June 8, 2013 Er en sjøpølse dere har fått den kommer i mange former, farger og størrelser og er en helt normal "bifangst" under fiske Jo tenkte jo først det, men fant ingenting som lignet når jeg søkte det opp. Merkelig var den i alle fall Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maritim Posted June 8, 2013 Report Share Posted June 8, 2013 Jo tenkte jo først det, men fant ingenting som lignet når jeg søkte det opp. Merkelig var den i alle fall Lurer på om de ikke heter "sjøpung" 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin S Posted June 8, 2013 Author Report Share Posted June 8, 2013 Oppdatering; Heavy met....Fish man! opp 1 med tangsprell, til totalt 71 arter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin S Posted June 10, 2013 Author Report Share Posted June 10, 2013 Alltid gøy når nye lister blir lagt til, velkommen Eivind Stensrud og Schizofrenia, med henholdsvis 32 og 26 arter. Samtidig er listen til Jon-Eirik Brobak oppdatert, +1 med sik til totalt 56, og onkelkim +3 med abbor, ørekyte og harr til totalt 49 arter. Grattis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Triturus Posted June 10, 2013 Report Share Posted June 10, 2013 Lurer på om de ikke heter "sjøpung" Brunpølse, en type sjøpølse. Sjøpung er sånne gjennomsiktige som spruter når du klemmer på de. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maritim Posted June 10, 2013 Report Share Posted June 10, 2013 Brunpølse, en type sjøpølse. Sjøpung er sånne gjennomsiktige som spruter når du klemmer på de. I see.. Har fått et par av de på sandbunn og grunt vann i Finnmark. Kjeksa de under sjørøyefiske. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin S Posted June 10, 2013 Author Report Share Posted June 10, 2013 Rekker en oppdatering til ikveld, Davidsen har oppdatert liste og nylig fått tangsprell. Art nr 84 - grattis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sigve A Posted June 10, 2013 Report Share Posted June 10, 2013 Må bare berømme jobben du gjør for tiden Martin - selv om jeg ikke ødelegger fritiden din med mine oppdateringer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin S Posted June 12, 2013 Author Report Share Posted June 12, 2013 Takk for det, det er veldig hyggelig at innsatsen blir satt pris på Oppdatering, Kim Rasmussen har fått art nr 54, altså 53 andre arter før (trommevirvel): sild! Grattis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kim Rasmussen Posted June 12, 2013 Report Share Posted June 12, 2013 sild... Sild.. SILD!!!!! Tror jeg tørner.... Er jo nesten litt pinlig.... Takk til deg Martin S - Ka' skulle vi ha gjort uten deg? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin S Posted June 13, 2013 Author Report Share Posted June 13, 2013 Oppdatering: Listen til Jon-Eirik Brobak har blitt oppdatert med art 57, håkjerring. Firehundreogtrettito ravnsvarte kilo med rå hai! Grattis masse, jeg er ørlitt misunnelig kjenner jeg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin S Posted June 14, 2013 Author Report Share Posted June 14, 2013 Oppdatering: Litt usikker på hvilken art som har kommet til, men Ulketryne har i alle fall fått en art, og det var nummer 40. Grattis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin S Posted June 16, 2013 Author Report Share Posted June 16, 2013 Oppdatering: Eivind Stensrud har fått bekkerøye, art nummer 34. Sigve A har fått paddetorsk, art nummer 44. Onkelkim har fått paddetorsk, art nummer 50. Grattis alle sammen, og skitt fiske Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin S Posted June 16, 2013 Author Report Share Posted June 16, 2013 En oppdatering til idag, Obbien har oppdatert sin artsliste som nå teller 38 arter, +2 fra forrige oppdatering. 2fish har også oppdatert sin liste, +4 til totalt 45 arter, blant de nye er stam, gresskarpe og harr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin S Posted June 18, 2013 Author Report Share Posted June 18, 2013 Oppdatering: Markfiskern Markus har fått mort, art nummer 22. Ny artsliste lagt til av Tage Aarsland, den teller 11 arter for øyeblikket. Skitt fiske! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin S Posted June 20, 2013 Author Report Share Posted June 20, 2013 Oppdatering: Fisk og Rask har fått bergensk abbor, og det var art 66. Gratla Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts