Gå til innhold
Fiskersiden

215 måter å knekke stanga på ( + noen til ?)


Rolf.B
 Share

Recommended Posts

61. Skulle sjekke hvor mye jeg kunne bøye min kunnan classic fluestang (min første). Det gikk som det måtte gå...

62. Stenger, sekker, etc er plassert bak bilen for å putte i bagasjerommet. Fatter pakker. Jeg setter meg i bilen. Fatter starter opp, og rygger over 2 av mine stenger. Jeg får kjeft for at jeg ikke putta de nedi bagasjen...

63. Etter en sykkeltur opp til hauktjern i østmarka gjør jeg første kastet. Knaak.

64. Setter fast kroken i sivet i kjølbergelva. Et par kraftige røsk, og 7 meter toppknyttet knekker så det piper i øra mine resten av dagen.

65. Tar med ny matchstang på isfiske for å vise fram til gutta. En av kara (heretter kalt "Knekker'n") får ikke igjen døra. Drar til et par ganger ekstra for sikker hets skyld. Match stanga knekker. Genialt å ta med stanga på isfiske...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 201
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

66. Ser en kille komma körande med en sprillans ny 15,6' Loomis GLX monterad på taket. Flugan har lossnar och fladdrar efter bilen, bilen svänger och flugan krokar i hörnet på en kiosk som finns där. PANG!!! Så var den av. Vi hade svårt att hålla oss för skratt!!

67. Försöker pressa upp en tarpon gjenom att hålla spöt högt. Fisken bestämmer sig för att vända neråt. Pang!! Oj, Runar.... du har ett nytt 4-delat spö.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

70. Lærling som hadde fått klar beskjed om å ikke benytte venstre bakdør på bilen gjorde nettopp dette. Dermed var den stangen forkortet 30 cm. Stangen er reparert i ettertid og fungerer utmerket.

71. Fluestang knekker på uforklarlig vis med et rimelig skarpt smell under normal kastin

72. I mørket hdde en frosk plassert seg på hellene i trappen opp til hytta til kompis. Kommer man løpende i stor fart blir frosk og innmat forholdsvis glatt! Dermed var det knapt fyrtikkbiter igjen av stangtoppen som ble tredd inn i skråningen.

73. Fisk som allerede var klar for landing var plutselig ikke så klar lengre. Stangen pekte rett opp, fisken ville rett ned - en 180 graders bøyning er noe de færreste topper klarer.

74. Fisketur der jeg og kompis kjørte og fisket fra vann til vann. En eller annen (sikkert kompis!) hadde ikke lukket bakluken skikkelig og dermed trillet bunndelen ut og spratt bortover asfalten i ca 80 km i timen. Dette er det også få stenger som tåler ser det ut til.

75. Teleskopstang under fiske fra kano på Bogstadvannet da jeg var ca 9 år. Fikk beskjed om å gjøre skikkelige tilslag etter å ha mistet et par fisk uten å ha gjort tilslag. Ordren ble utført - stangen ble 4 ledd kortere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

78.Var inne i en butikk(sier ikke hvilken[ :D ]) Jeg sto med ei stang i hendene og tenkte for meg selv :Hm...Denne var jammen fin! mon tro hvor mye denne kan bøyes da? bøyde litt og hørte en stygg knaselyd[:0] kikket til høyre og kikket til venstre og vips så sto stanga i stangstativet igjen og jeg kikket på noe annet.[:I]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

77. Hadde kjøpt 2 stk ABU UL karbonstenger. Hadde party hjemme og jeg måtte vise hva stanga var god for. Tok tak i tuppen og bøyde nedover. KNÆKK.

77. Henta den andre stanga bare for å forsikre om at det ikke var noe galt med den første. KNÆKK

78.

79.

80.

81.

82.

83. Hadde seks stenger i stangetuiet. Roger kjørte da vi skulle hjem. La fra meg baggen med stengene for Roger måtte rygge ut bilen før vi kunne pakke. Knas, han rygga rett oer stangbaggen.

84. 28 gr stingsild etter makrellen og stanga knakk.

85. Blei lei hele fluestanga og brukte den som spyd ut i Vannsjø. Snella kom etter som en kule.

86. Quiverstanga spjæla etter et kast med 2 gr bly.

87. Wonderroden knakk under gjeddefiske

88. Knakk splitcanestanga til fatteren første gang jeg fikk låne den. Brukte den som markstang i Hallingdalselva.

89. Hadde en gammal grønn abu stang som muttern tråkka på.

90 Lå og kikkmeita på brygga med stanga ved siden av da noen turister tråkker rett på stanga.

91. Duppmeitet fra båt i Steinsfjorden, da en annen båt kommer å kjører rett over snøret, prøvde å holde igjen men da knak stanga.

92. Satt fast i bunn på grunnt vann, dyta stanga ned i vannet for å prøve å løsne sluken. KNEKK.

93 Kastet av øverste del av stange under et kast. Verken sluk eller stangtopp kom opp igjen.

94. Knakk en matchstang på Jovann. Står å fighter en suter, tar et skritt til siden rett ned i et myrhull og dermed knekker tuppen. Fikk fisken opp husker jeg.

95. Hadde kjørt fram til fiskeplassen, tar stanga ut av bilen og futteralet bare for å oppdage at den er knekt.

96. Knakk en Ron Thompson stang fordi jeg syntes den var ubrukelig.

97. Sena surret seg rundt tuppen på en gammel Aiken karpestang jeg hadde. I kastet knakk stangtuppen tvers av.

98. Husker atjeg knakk bambusstanga til bestefattern i Ustevann i 1970

99. Knakk stanga til Andre i Nitelva. Han hadde satt seg fast i bunn og kom ikke løs. La meg prøve sa jeg, og dermed, KNEKK

100. Opps det var nummer 100 kan ramse opp mange flere men avslutter kjapt med de jeg husker. Har knekt 7 stenger til + et utall av pilkestikker og noen ismeitestenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av avkroken

77. Hadde kjøpt 2 stk ABU UL karbonstenger. Hadde party hjemme og jeg måtte vise hva stanga var god for. Tok tak i tuppen og bøyde nedover. KNÆKK.

77. Henta den andre stanga bare for å forsikre om at det ikke var noe galt med den første. KNÆKK

78.

79.

80.

81.

82.

83. Hadde seks stenger i stangetuiet. Roger kjørte da vi skulle hjem. La fra meg baggen med stengene for Roger måtte rygge ut bilen før vi kunne pakke. Knas, han rygga rett oer stangbaggen.

84. 28 gr stingsild etter makrellen og stanga knakk.

85. Blei lei hele fluestanga og brukte den som spyd ut i Vannsjø. Snella kom etter som en kule.

86. Quiverstanga spjæla etter et kast med 2 gr bly.

87. Wonderroden knakk under gjeddefiske

88. Knakk splitcanestanga til fatteren første gang jeg fikk låne den. Brukte den som markstang i Hallingdalselva.

89. Hadde en gammal grønn abu stang som muttern tråkka på.

90 Lå og kikkmeita på brygga med stanga ved siden av da noen turister tråkker rett på stanga.

91. Duppmeitet fra båt i Steinsfjorden, da en annen båt kommer å kjører rett over snøret, prøvde å holde igjen men da knak stanga.

92. Satt fast i bunn på grunnt vann, dyta stanga ned i vannet for å prøve å løsne sluken. KNEKK.

93 Kastet av øverste del av stange under et kast. Verken sluk eller stangtopp kom opp igjen.

94. Knakk en matchstang på Jovann. Står å fighter en suter, tar et skritt til siden rett ned i et myrhull og dermed knekker tuppen. Fikk fisken opp husker jeg.

95. Hadde kjørt fram til fiskeplassen, tar stanga ut av bilen og futteralet bare for å oppdage at den er knekt.

96. Knakk en Ron Thompson stang fordi jeg syntes den var ubrukelig.

97. Sena surret seg rundt tuppen på en gammel Aiken karpestang jeg hadde. I kastet knakk stangtuppen tvers av.

98. Husker atjeg knakk bambusstanga til bestefattern i Ustevann i 1970

99. Knakk stanga til Andre i Nitelva. Han hadde satt seg fast i bunn og kom ikke løs. La meg prøve sa jeg, og dermed, KNEKK

100. Opps det var nummer 100 kan ramse opp mange flere men avslutter kjapt med de jeg husker. Har knekt 7 stenger til + et utall av pilkestikker og noen ismeitestenger.

Restene av din nummer 97 gjør seg fremdels bra hos meg[ :D ] beste stanga jeg noensinne har hatt[:I]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

103.står og fisker da en flokk kyr angriper meg, jeg hiver stanga og løper for livet.Da jeg returnerer er stanga i 5-6 deler.Reklamasjonen ble godkjent.

104.Runder en odde og får se tidenes vakfest.klikker mongo og skal montere den ene stanga i rekordfart.En eller annen gang i prosessen trør jeg på den andre stanga som knekker på flere steder.Reklamasjonen ble godkjent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

107. En kamerat satt fast i bunnen. Full som han var så mista han balansen og

falt sakte bakover, før jeg hørte et høyt smell og så han ligge på ryggen

med et godt grep over det som var igjen av stanga. Vel og merke var dette

en solid stang, med tanke på at han veier 120kg og at stanga ikke knakk før han var cm fra bakken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

108. Fisketuren endte med et klassisk bunnapp - prøvde å røske løs sluken, og på samme turen...

109. hadde nettopp montert reservestanga som lå i bilen.. første kast... pæng! Litt SLUKøra måtte jeg bare reise hjem!

110. Laksestanga sto lent opp mot et tre da jeg fant ut at jeg skulle dra fra elva. Stanga var fortsatt montert og sena hadde surra seg bort i trestammen. Utidig som jeg var etter ca.22 timers fiske, helt uten søvn (og sikkert uten å ha fått noe) skulle jeg røske løs stanga... det gikk ganske fort, inntil stanga traff den nederste greina i en jekla bråstopp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.