Gå til innhold
Fiskersiden

215 måter å knekke stanga på ( + noen til ?)


Rolf.B
 Share

Recommended Posts

  • Svar 201
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

215. jeg var 14 år gammel hadde en selvbygget fluestang som jeg fikk til jul et halvt år i forveien. Stangen sto oppetter veggen bak ryggen min i et hjørne da denne falt på gulvet i det jeg lettet på stolen for å ta den opp så setter jeg stolbenet nedpå begge delene og vips så var den ødelagt. Det hører med til historien at stangen ble " fikset" med fin glassfiberduk og polyester og ble brukt i mange år etterpå.

Kan vel regnes som stangbrekk det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julaften ifjor. skulle ta et par kast ved løvøya (Horten) med ubrukt enhånds multiplikatorstang, stangfeste i håndtak og ny ambasadør 6500 syncro. Første og siste kast, !!!knekk!!! snellefeste tok (jule)kvelden (hehe), dermed forsvant stang og snelle i dypet, stod igjen med et håndtak og langt ansikt... Hadde heldigvis med meg en annen stang og begynte og sokne. Desperat og etter ca tjue kast hadde jeg noe på kroken, sene. Dro og dro til noe blankt kom opp fra dypet. Snella, heldigvis. Snella var selfølgelig fristilt så jeg dro ut all sena før jeg omsider fikk snella på land (puh). Ganske letta dro jeg hjem skylte snella godt og spiste ribbe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som dere knekker stenger da... Men utrolig moro lesing.

Dog har vi alle en kompis som knekker stenger. Jeg har lånt han to stenger og har aldri fått de hele tilbake.

218: Ei knakk når litt fluesnøre skulle av ved å holde i lina og løfte stanga rett opp. På et tusendels sekund kom tuppen ned igjen.

219: 15 fot, fibatub, umulig å knekke, trodde jeg. Stig klarer det!

220: Kjenning som ble iritert over minken han hørte i krattet bak han. Stakk så tuppen på tohåndsen inn for å skremme den bort. Grevlingen likte slett ikke å bli pirket på- noen den ga tydelig uttrykk for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nr 222: Som liten gutt fikk jeg bære den flotte fluestanga av splitcain til fadern opp fra elva. Det endte med at tuppen gikk rett i steinura og toppen knakk. Første og siste gang jeg fikk bære den stanga!

nr 223: Fiske etter SØ på kvelden. La fra meg stanga på bakken ved bilen mens jeg tok av meg vaderne og stua sakene inn i bilen. Glad og fornøyd kjørte jeg hjemover da jeg plutselig kom på at jeg hadde glemt stanga, men den hadde jeg rygga over i mørket!

Må ta med en morsom en også som en kamerat klarte for mange år sia: Han hadde arva en slarkete glassfiberstang av fadern sin som var umulig å knekke. Dette skulle han vise meg. Stanga sto som et hjul da det plutselig knaste midt på og den ene delen spratt rett opp og lagde et skikkelig kutt i kinnet hans!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr 224: Ny Vision Extreme stang, skulle på Sei/SØ fiske. Lånte en båt av en arbeidskollega. Dro ut og fisket, fikk ingenting, rodde tilbake til brygga der jeg startet, og hadde selvfølgelig stanga liggende ut av baugen på robåten! Hadde kommet inn til brygga, og skulle fortøye båten, så kom det selvfølgelig en bølge og dro meg ut ca. 1 meter og smallt meg og båten inn i brygga!!! Og hva tror dere traff brygga først???[} :) ][} :) ][} :) ][} :) ] Joda, tuppen av stanga var da selvfølgelig en saga blott[V][V] Dro hjem igjen, illsint og skuffet over meg selv.....

Med Vennlig Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

226: Knekte min shimano traveller (6-delt) i nest øverste leddet under kjøring av smålaks i Stordalselva i Åfjord for noen år siden. Toppen og laksen ble berga, og jeg fikk kjøpt nytt ledd.

227: fikk ei fluestang overkjørt av ei gravemaskin som skulle inn i hagen. Hadde tatt den ut av bilen, og glemte at den sto mot portstolpen da maskina kom. Mye korkspon og karbonfiber etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knekt to ganger:

229: Glemte fiskestanga på taket, datt av etter 10 meter, såg stanga i speilet, stoppet :D men da jeg hoppet ut av bilen for å hente den, kom det en bil og...... :D:D

230: Stanga ble trakka på av ei KU ;)

Endret av truttakiller
Lenke til kommentar
Del på andre sider

231. harvet etter sø i en bekk med 9m toppknytt i mørket.Do i need to say more :P

232. min første og siste ul stang av merket Dam 2-8gr knakk toppen 3 ganger under kasting før butikken høflig spanderte!!! g-loomis glx fjorårets modell for 1kr i mellomlegg B)

233. var på fiskehelg med charlie og flere til vannsjø for mange år siden. røsket til (tilslag) men dro Kunnan 12"3 delt i steinhylla over meg.knas...

234. kompis lukket bakdøra på bilen min.. ooops hørte jeg.. glx ble byttet til gl3.

235. pappa kjøpte 2 nye havstenger til fisketur i lofoten (hammarøy),så vi skulle ha en i reserve.begge knakk i bunndelen v holken. Siden har jeg IKKE anbefalt Elbe på det varmeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fruen hadde lyst til å prøve seg etter laksen - dro opp til Grande (Namsen) og dorga halve da'n med tre stenger, storlaksen slår på den midtre stanga og fruen gir tilslag. Ho får beskjed om å slepp stanga og sveiv inn de andre mens jeg rodde båten ut av strømmen. Nei.. ho vil ikke helt.. Slapp årene og sveiva inn begge stengene og la dem foran på baugen, imens så har båten forflytta seg nedover elva over laksen mens fruen har sveivet inn. i det jeg ta i årene så spenner laksen, fruen har brems på MAKS! Stanga bøyer seg no inn i h*****e, laksen kommer rett opp, hopper over baugen til båten (med litt hjelp fra spensten i stanga) lander på de to andre stenger, knekker dem, og fruen slipper stanga i panikk ut i elva. Mistet tre stenger og tre sneller. (Du finner dem like ved utløpet til Bjøra hvis ikke flommen tok dem...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

240. Bunnapp med teleskopstang.

241. Snublet i fjæra.

242. Satte sluken fast i noen tynne grener, røsket til.

243. Nummer 242 enda engang. Lærer ikke kjapt!

244. Kompis skulle teste fluestanga mi. INNE!

245. Skulle sette pilkestikka fast i sneen ved siden av hullet.

246. Bunnapp med toppknytt.

Dæven det var mange! :D

E d rart æ har fiskestang fra Europris???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

249: hadde sykkla med telt og fluestang på sykkelen fra tromsø til vesterålen i 3,5 dager, da jeg kom frem skulle jeg dra på en kort fisketur , tok stanga på sykkelen igjen og sykkla avgårde , stanga var festa langs stanga på sykkelen og bakover , litt for lang bak , sykkla i 1 time da jeg kom til vannet på skogsveien kom jeg i en hump og stanga knakk da den gikk litt i lufta og traff sykkelen. 3,5 dagers sykkling forgjeves

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Gjest RexHunt

253: Min foreløpig mest unødvendige stangknekk. Sto ved sykkelen og var klar til å dra da jeg så at toppdelen på den ene stanga manglet. Gikk inn og hentet den, på vei ut døra ringte telefonen. Da jeg snudde meg for å ta telefonen blåste døra igjen. Vips, det var den toppdelen.

**** you Norsk Gallup Institutt! :)

Endret av RexHunt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.