Gå til innhold
Fiskersiden

215 måter å knekke stanga på ( + noen til ?)


Rolf.B
 Share

Recommended Posts

Sikkert fler som har knekt stenger her.Her er noen av mine stangbrekk:

1. hadde helt ny stang og stod i sanvikselven og skulle kaste nedover på et vak, men vips der stod det en gjerdestolpe rett ved siden av meg og jeg kylte stanga rett i den knææk.[:I]

2 sto å fisket på brygga og dama satt i bilen med døren åpen.Dum som jeg var så satte jeg stanga i døråpningen og satt på huk for å agne.Da lukket dama bildøra knææk igjen.[|)]

3 ny stang i drammenselva skulle kaste langt og kylte til med tungt slangesøkke stanga knakk midt på med et smell så karbonfiberen føyk rundt ørene på meg[} :) ]

4 knakk ei stang under et kast med sluk på ulvøya stanga knakk rett av på det tykkeste![:0]

5 Drammenselva igjen satt fast som 100ganger før den dagen og brukte 0,39 fireline røsket vilt til og stanga knakk med et smell[ B) !]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 201
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

8. Du sykler med stanga/stengene i hånda på styret og blir forstyrret av enten @£$€£$£€€'s fotgjenger eller dårlig vei. Tok 3 stenger på en gang på Odderøya ved Kristiansand.

9. Denne er original: du går på rollerblades på urban fisketur og blir forstyrret av enten @£€£€£@£@£€'s syklister eller dårlig asfalt. Knæk og bræk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11./12. bildør/bagasjelokk - tok tuppen begge ganger...

13. Forsiktig kast med lett sluk etterfulgt av en pussig lyd og en merklig sidebevegelse i stanga - vi snakker 5g sluk på en 15-45g 12' stang, den knakk på de tjukkeste i den nederste delen (hører vel med til historien at stanga var en svært tidlig utgave av "100% carbon"-stengene, og merket nokså obskurt

14. En billig glassfiberstang fra Elbe - gikk rett av i sammenføyningen så glassfibrene føyk da jeg kastet med en 28g sluk (stanga var en 9' 20-60g)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16: tohåndsfluestang som knakk under spey kasting

17: Festet fluestanga til sykkelen, datt med sykkelen og stanga knakk.

18: løftet fisk opp fra vannet med stanga

19: ikke satt stang delene sikkelig sammen, knakk i overgangen

20: stangdel som lå i baksetet på bilen skled frem idet jeg lukket døra fremme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21. Hadde kjøpt meg ny fluestang. Var på fisking med en kamerat og bikkja hans. Satte i fra meg fluestanga for å fiske med mark. Da jeg kom tilbake var lengste del av stanga ca 30cm. Den ***** kjøteren klødde nok i tennene.

22. Sto og vurderte en Ron Tompson slukstang i en butikk. Satte tuppen ned i gulvet og bøyde stanga for å studere aksjonen. Så kom en ubehagelig lyd. Stanga knakk helt øverst på håndtaket. Det viste seg at klingen ikke var gjennomgående men skjøtt sammen øverst på håndtaket. Alle Ron Tompson slukstengene ble retunert fra den butikken....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23. Tilslag på 230 grams ørret med 4er stang

24. gikk og subba øvre del hardt i bakken.

25. Tredde i ringene og strammet til.

26. Glante litt for hardt på stanga.

27. Kastet stanga oppi båten for så å hoppe etter selv.

28. Vinsjet opp en 200 grams torsk.

29. Kastet med flue etter katta på plen og ga et litt for hardt tilslag.

30. Klipte av øverste ring, trodde den skulle bli bedre av en eller annen grunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33. Kasta ut, huka stanga som sto opp langs fjellet bak meg i kastet.

34. Dro til i et kast, overrotasjon på snella og ett rykk. Stanga smalt i fjellet og så i vannet.

35. Løp inn med min første fluestang som jeg fikk til jul. Skulle vise den til mor. Døra blåste igjen bak meg, knekk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36: 80-tallets boronstenger var jo kjent for å knekke for lite eller ingenting. Hadde en kompis som gjorde tilslag på en vederbuk. Stanga knakk i tre deler i tilslaget!

37: Tok ei boronstang i Litledalselva på Nordmøre. Lett søkke og mark, et lett vipp, og det var den stanga!

38: Søstera mi ble sur på meg, tok tak i toppen på ei Vangenstang og knakk den!

39: Kompis Viggo var i Glomma og meitet vederbuk. Trengte mer agn, tok med seg stanga til bilen, åpnet døra, satte selvsagt stanga i døråpningen, agnet kroken og smelte igjen bildøra.

40: Et annet lett kast med ei Tjøstheimstang og 10-grams søkke. Stanga gikk av rett ovenfor snellefestet.

41: Roger i klubben rygget over etpar stenger på Vansjø!

42: På NM i meite på Nordbysjøen. Jeg skulle demonstrere at Viggos Hørgård Speed 1 tålte å bøyes helt rundt. Det gikk bra, men det ble bandykrok i toppen da jeg skulle rette stanga ut igjen. Knekk! Viggo ble ikke blid!

43: Viggo (igjen!) skulle kroke av ei gjedde på Steinsfjorden. Satte riggstanga i en stangholder, snøret surret seg rundt stangtoppen, Viggo glapp gjedda og stanga ble litt kortere.

44: Helge med håbrann. Plast i skjøten? Hmmm....

45: Viggo (å jada, samme fyr) tryna uti Pollevann under ålemeite. Ble klissblaut og knakk Tjøstheimraja si.

46: Hjemme fra havfisketur på Vikna. Ola hadde pakka bilen. Vel hjemme var Seahawken min litt kortere gitt!!

47: Ga tilslag på noe jeg trodde var laks i Drammenselva. En 10,5 fots Kunnan Classic med triggerfeste takket for dansen og delte seg i holken. Her må det tillegges at stanga i utgangspunktet var skjev i selve holken, så antakeligvis ei mandagsstang. Fikk ny og den var rett og holder ennå. Tror til og med Viggo har landet havål på den. At stanga overlevde det (og ikke minst han!!) burde tyde på kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Lho

54. Eller göra som Sonny Sjtärnås, plocka ur spöbagen ut bilen, sätta sig i bilen för att parkera om den, backa bilen över sitt eget spöbag, och knäcka spö för en 15-20 tusen blanka.

Det er en klassiker[ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57. Må ta med et eksempel fra en dag jeg fisket sammen med Jon Anders W. i Tunevannet i Særp. Han hadde lagt ut toppknyttstengene sine på rekke og rad da en diger rottweiler kommer dundrende over stengene til Jon Anders. Heldigvis brakk kun den ene stanga, men diskusjonen som fulgte med hundeeieren var svært underholdende. Så vidt jeg husker ble ord som "Bit", "drep", "politiet" og ikke minst "jeg vet hvor du bor" brukt i en og samme runde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59. Dorging etter gjedde, Glomma. Sena kjervet seg inn i propellen på båtmotoren, full panikk, fikk ikke stoppet motoren - holdt igjen stanga - knekk sa det.

60. Gikk med sammenlagt stang i skogen langs et vann. Snublet og kjørte stanga inn i ei granbuske. Toppen stakk ut litt, og knakk ca 4 cm fra toppøyet. Denne har jeg reparert igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.