Gå til innhold
Fiskersiden

Forslag til Vestlandstreff 2007


 Share

Recommended Posts

En rødspette på over persen hadde vært sinnsykt deilig. Dere som er proffer på området får vise oss noviser litt. :D

Hvis jeg får fisk så blir det nok pers uansett på meg :P;)

Får satse på så mange arter som mulig, steinbit hadde vært veldig flott og få. Da hadde turen vært reddet for mitt vedkommende :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fant en spennende plass når vi testet området litt i oktober, fam Davidsen fikk da flere små rødspetter-samme gjorde Helge S. mener de var opp til 500gram ca, vanlig på den tiden av året. overrasker meg ikke om det tas flere spetter overkiloen på treffet.

500 gram er sikkert stort nok for Lasse! :lol:

Hva vil "inngangsbilletten" sånn cirka komme på for treffet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

500 gram er sikkert stort nok for Lasse! ;)

Hva vil "inngangsbilletten" sånn cirka komme på for treffet?

Ser for meg under 500kr pr.pers for 3 netter og agn, konkurransedeltakelse og premier.... men dette er ikke "spikret", er endel faktorer som må på plass først. Ifjor gjorde jeg den tabben å ta for lite og vi endte med underskudd. Må se litt på interessen når det nærmer seg også, prisen blir selvsagt litt lavere dersom interessen holder seg høy. Tror uansett ingen vil ha noe å klage på hva angår prisen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser for meg under 500kr pr.pers for 3 netter og agn, konkurransedeltakelse og premier.... men dette er ikke "spikret", er endel faktorer som må på plass først. Ifjor gjorde jeg den tabben å ta for lite og vi endte med underskudd. Må se litt på interessen når det nærmer seg også, prisen blir selvsagt litt lavere dersom interessen holder seg høy. Tror uansett ingen vil ha noe å klage på hva angår prisen :lol:

Hvor blir nærmeste flyplass?

Av type stor nok til at fly fra evenes eller bodø lander der.

Endret av GStrike
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mellomlanding i OSlo eller Bergen og så videre til Stord er vel mulig?

Sjekk Coast Air, eneste som flyr til Stord. Evt er det Helganes Lufthavn Karmøy som gjelder.

Er det Bergen som er nærmest av Bergen og Stavanger? Blir eventuelt å ta fly til en av disse, og håpe å få haik med noen som skal til treffet...

Har dog ikke bestemt meg enda for om det blir tur, men hadde vært veldig moro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan stiller flyselskapene seg til stenger og pod? Er det mulig å få stengene med seg som håndbagasje?

det er det vel helt slutt på. (du kan terrorisere mange med en fiskestang) må nok pakkes og sjekkes inn som vanlig baggasje.

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan må stenger pakkes?

Du må nok investere i tuber, bazooka eller holdall for å være sikker på at stengene ikke blir ødelagt.

EDIT: Hvis du kjøper bazooka, kjøp den som heter 6095, den er 6 tommer i diameter. Selv har jeg den som heter 6085, den er bare 4 tommer og det er i minste laget hvis man skal ha med seg surfstenger.

Endret av Trond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kikket litt på dette nå og kan si ganske sikkert at prisen blir under 500kr pr.pers.

Nøyaktig pris kommer når jeg åpner for påmelding men jeg vil nok høre litt rundt for å prøve å få en oversikt over sikre deltakere før prisen settes. Et overskudd kan vi klare fint :rolleyes: men vi vil også at prisen skal holdes slik at den ikke hindrer noen i å delta. Samtidig vil vi ikke gå på flere underskudd på treffene våre nå... Det vil bli reduserte priser for barn/unge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OBS-man må vel gjennom bom for å få handlet, eller er det butikk på Bømlo? Kan jo være greit å vite slik at en evt kan handle for 3 dager i slengen.

Kan noen lokalkjente svare på dette?

Det er mange butikkar på Bømlo så ein treng ikkje kjøra gjennom bommen for å handle mat/drikke og liknande.

Når det gjeld fiskeutstyr er det mellom anna ein MX-Sport butikk på Bømlo. Eg veit ikkje kor godt utvalget er der men noko har dei nok. Even veit sikkert meir om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fant en spennende plass når vi testet området litt i oktober, fam Davidsen fikk da flere små rødspetter-samme gjorde Helge S. mener de var opp til 500gram ca, vanlig på den tiden av året. overrasker meg ikke om det tas flere spetter overkiloen på treffet.

Me har snakka med nokon lokale fiskarar på Bømlo som har fortalt om store rødspetter på plassar der det er mulig å komme til i fra land. Spetter på 3-4 kg er ikkje uvanlig men husk at det er stor forskjell på garn/rusefiske og stangfiske. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.