Gå til innhold
Fiskersiden

Flytedresser, anbefalinger


Espen Ørud
 Share

Recommended Posts

Kjøpte denne for en tid tilbake:

http://www.maritim.no/ontime_product.asp?d...param=008001001

15380-01-13.jpg

+Veldig god bevegelighet/passform

+Vanntett, gode regntøyegenskaper. (Og vindtett, seff)

+Mange, store lommer. Fleece i hoftelomme. Halve lommen her er tynn nylon. Er muligens litt svak, men frosne hender blir som nye. Stooor innerlomme med godt/kraftig for. Denne er genial; ligger på skrå utover ribbena.

+Kraftig glidelås og velcro i front.

+Bena er vide, og drar men opp glidelåsen, tar man denne av og på med relativt grove støvler.

+Mansjett i neopren innvendig i ermene.

-Puster ikke. Man blir fort klam ved fysisk utskeielse.

-Hetta er grei å ta på, og har god passform, men i mye vind, blåser den rett tilbake hvis man ikke strammer snøringen.

-Tror følgende gjelder flere dresser: Hvis man skal stramme de ytre mansjettene på ermene, (velcro) blir vinkelen helt feil. Flippen med borrelås vender skrått oppover, mens påsydd motpart ligger i 90 grader.

-Høres ut som en potetgullpose i kaldt vær.

Generelle lyder fra dressen gir assosiasjoner til "Boblebukse" og snørrete unger [ :) ] Pass på at ingen ser deg hvis du bruker liten spade..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Jørgen

Vurderer å ønske meg Imax/Svendsen Sport flytedress til jul, noen som har denne. Det markedsføres beinhardt for denne i disse dager. Synes den ser ålreit ut, men er det god kvalitet forøvrig? :)

rt-floatation-suit-1.jpg

Kjøpte denne i dag og etter å ha bukt den på isen, så virker den veldig bra. Veldig varm. Digg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kostet Imax/Svendsen-dressen? Har kikket på de to Normark-dressene de har i nttbutikken til Gero, men synes denne ser ut til å være et greit alternativ. Ellers så har jo XXL ABU-dressen til 999,-, så jeg her en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Cral

Abu dressen er like j**** som de andre.. Trykkkoker :D

Kommer jo litt an på hvor mye og hva slags klær du har under flytedressen og da...[ :) ]

Jeg vil bare, om det er nødvendig eller ei, komme med en appell om å IKKE velge bare termo-(les:varme-)dress - faller du ut i vannet med en sånn tar det ikke lang tid før du er blitt dratt ned på dypet.

Skal du fiske og skal holde deg varm er det minimum flytedress som gjelder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk Imax-dressen i posten idag, ser jo virkelig lovende ut. Ikke så stiv å ha på seg som jeg først fryktet. Om noen skulle vurdere denne typen kan si følgende om størrelsen på dressen (mest interessant for de som skal få dressen sendt i posten). Jeg veier ca 78 kg og er 178 cm høy, de anbefalte meg på PrimaVillmarksliv str M etter de målene. Jeg ringte inn og ba dem sende meg large isteden da jeg fikk en følelse at M ville bli for smått. Large satt perfekt og jeg har også plass til litt extra klær om nødvending. Mitt førsteinntrykk av Imax-dressen er kjempebra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Cral

Var innom på en liten jakt etter dress i dag.

Prima Villmark hadde en dress til 1199 eller 1299 nedsatt fra 1799 - husker ikke merke, likte ikke det jeg så egentlig. Merkelige lommer.

Jesting Sport hadde abu dressen til 1079 nedsatt far 1799 og normarka dressen til 1699.

"gamlefar" hos Jesting anbefalte Abu dressen.

Og jeg tror jeg skal å kjøpe den i morgen.

Eller er det folk som vet om andre dresser som er på salg? :)

Jeg var også innom Jesting i dag.. Og gamlefar anbefalte Abu dressen i dag, også.. Må vel tenke på å gå til innkjøp av en slik dress snart jeg, også...

Ett tips om man ønsker seg en slik dress, er å fortelle moren sin om at man vurderer å kjøpe en slik dress... og legge til kommentaren: Det er jo greit, at man flyter, når man detter igjennom...

Min mors kommentar: Du måå ikke gå ut på isen uten en slik dress!!... Skal ikke se bort i fra at hun er med på sponsorsiden når dressen skal kjøpes :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny drakt,Gismervik, du har gjort ett godt valg av produkt og handelstidspunkt.Pure fishing hadde ett tilbud på disse draktene i høst og de butikkene som handlet da kan levere til den prisen en stund.Drakten fikk terningkast 5 i Jagt og fiske og positiv omtale i Alt om fiske. Det eneste negative jeg kan si om produktet må være fargen.....svenske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.