Gå til innhold
Fiskersiden

Flytedresser, anbefalinger


Espen Ørud
 Share

Recommended Posts

Og jeg endte opp med å kjøpe meg en Imax i tillegg til Abu drakten, så nå skal draktene testes om en annen fremover....

Førsteinntrykket er:

Imax dresser virker varmere (tykkere)

Abu dressen har flere lommer.

Imax dressen virker tyngre.

Grunnen til at det ble en dress til er at jeg er i bergen, og tenkte ikke på å ta med meg abu dressen til Bergen.

Men når vi er inne på dette...

Ser ut som om vi ettervært er blitt flinke til å bruke dresser selv, men hva med de ungene vi har med oss utpå?

Noen som vet hva som er å få tak i til dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imax+ Abu;da har du gjort to lure kjøp!Når det gjelder flytedreser for barn har ingen levrandører (ingen av de store) det på utvalget.Imax (Svendsen Sport) satser på havfiske og kommer derfor med egen havfiskebekledning nå, dette er produkt utviklet av en av Storbritanias store havfiskere, og godkjent av Englands svar på Veritas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[ :D ]Du kommer ikke til å fryse på havfisketurene i vinter,men blir det skikkelig vinter må du tenke på hva du har under.Selv har jeg fisket de siste 10 åra med Regatta sin drakt,dagens drakter er bedre med tanke på varme,vannstopp ved "bading", nedkjøling osv. Det er ett must ved havfiske vinterstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

sitat:Opprinnelig postet av Cral

Og jeg endte opp med å kjøpe meg en Imax i tillegg til Abu drakten, så nå skal draktene testes om en annen fremover....

Førsteinntrykket er:

Imax dresser virker varmere (tykkere)

Abu dressen har flere lommer.

Imax dressen virker tyngre.

Da har jeg vært og kjøpt forsinket julegave til meg selv, det ble en Abu flytedress fra XXL til 999,-. Virker ok, selv om den er en god del tyngre/stivere enn termodressen jeg har brukt hittil. Skal se om jeg ikke får testet den på isen til helga, håper på dårlig vær [8D]

Cral: Du har vel fått testet begge endel nå, hva er inntrykket nå ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har prøvd noen av disse?

Sundridge Breathable Stormbeach Floatation 2 piece

Imax Two Piece Floatation Suit

Her står det litt om dem:http://www.veals.co.uk/acatalog/Veals_Cata..._at_Sea_39.html

Tror begge disse skal være pustende!

Vurdere å kjøpe en av de eller bare kjøpe en abu dress, men det virker litt mer komfortabelt med to-delt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte den to delte IMAX dressen etter jul. Knall fornøyd så langt! God å varm, kansje litt stiv, men nå som det regner horisontalt er det greit å gå tur med bikkja i den også. Det kan jo ikke sammenlignes med en regndress da. Jeg har ikke prøvd flyteegenskapene enda, men må nok utti en gang til sommeren for å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nordmark dressen og jeg syns den ikke er stiv og jeg har fortsatt tilgode og fryse i den. Har ikke vært ute i skikkelig minusgrader/vind enda men jeg har også foreløpig kun brukt to vanlige gensere og en tynn jogge bukse under også.

Kjempe fornøyd.

Har den gamle versjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde både den hele og den todelte Imax-dressen på, og endte opp med den hele. Synes den todelte ble litt stiv å bevege seg i da det ble mye stoff rundt magen, hoftene og låra, og ville vel helst foretrukket denne til fiske hvor du står mye i ro. Heldressen er i alle fall varm og god på isen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Erlend

Ett tips om man ønsker seg en slik dress, er å fortelle moren sin om at man vurderer å kjøpe en slik dress... og legge til kommentaren: Det er jo greit, at man flyter, når man detter igjennom...

Min mors kommentar: Du måå ikke gå ut på isen uten en slik dress!!... Skal ikke se bort i fra at hun er med på sponsorsiden når dressen skal kjøpes :-)

Done that, tok den overfor dama og, så jeg endte opp med å ikke betale noe for min Abu dress, bare la ut for den, og jeg mener jeg betalte 899.- på xxl. Støgg som fy, og 5 knops dressen er MYE varmere.

Gruer meg litt til å bruke den i skikkelige minusgrader. I vinden på Vänern frøys jeg grise mye i den, men hadde ikke spes med energi heller, da jeg ikke hadde spist frokost.

Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskefritid

Vi får inn nye IMAX dresser i dag...

Tok inn en haug før jul og de fløy ut fortere enn ....

Hel dress kr. 1299.-

2 delt kr. 1399.-

Vanlig pris når kampanjen er over: 1899.-/1999.-

Om jeg skal klage på noe, så må det være at de er litt korte i beina.

Jeg må opp i XL for å få en som er lang nok. Bruker normalt L (187 høy)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke gått laange turer med bikkja, men tror nok det er beste å bruke dressen der det ikke blir for mye gåing. D ajeg brukte den på fiske, ble jeg litt klam innvendig. Men da måtte jeg gå endel også.

Jeg kjøpte min på MX sport i Haugesund. Tror jeg ga 14-1500 kr for den. Den er god å varm og jeg angrer ikke.

Slik jeg leser av alle innleggene så har nok alle dresser sine ulemper. Så lenge kravet er flyteegenskaper og det skal være vanntett og varmt, må nok et resultat bli at dressene blir tette og puster dårlig?.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

trenger nå ny dress,da den gamle er vel brukt og går meg midt på leggen...

har noen erfaring med denne fra Helly H: http://www.sikkerhetsbutikken.no/rproduct....gsvester/utstyr ? Det er enten den eller abu dressen jeg tenker på. kommer stort sett å bli brukt ved havfiske&kystmeite. Fordeler/Ulemper med noen av disse. Jeg er 173høy,hvilken størrelse trenger jeg? greit å bestille passende størrelse om man handler over nett..

Vilhelm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vilhelm: Man stikker jo bare innom en butikk (som selger dressen for dyrt) å prøver, og mumler noe om at man kommer kanskje tilbake om noen dager...

Selv har jeg både Imax dressen og Abu dressen...

Imax dressen er varmere.

Abu dressen er laget av et bedre materiale, slik at den tåler borrekronen på isborret bedre enn den andre. Abu drakten har også flere og bedre lommer.

Skal ettervært ha meg noen sikkelig tøy til å ha under, og da regner jeg med at abu drakten blir tatt frem igjen :)

Når det gjelder langre turer så går det, men man blir svett.. PMA vet alt om det. Kunne tenkt meg glidelås under armene alla skiklærne mine for gjennomstrømming der, men da forsvinner litt av varmen visst man går i vannet :D

Ellers skal begge dressene testet i sommer... Med tanke på både vanninntrening og flyteevne. Kommer tilbake med resulatet av den testen ettervært.. .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har dressen kommet meg i hus, og den er ORANSJE![ :D ]

lite2.JPG

den har masse fine detaljer.bl.a neoprene mansjetter ved håndledd

lite.JPG

har også store lommer på hver side,STOR innerlomme,vanntett lomme på lår,vannstopper til brysthøyde, innvendig belte og foret hette...bevegeligheten er også veldig bra...om den er varm? det vet jeg ikke enda, da den kun er prøvd innendørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.