Gå til innhold
Fiskersiden

Flytedresser, anbefalinger


Espen Ørud
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Har jo testet endel dresser etterhvert og konkludert med at den perfekte dressen ikke finnes. Ender vel opp med en todelt sak for vår, sommer og høst samt en hel en når det er snakk om isfiske eller vinterlig fiske fra båt. Etter en stunds bruk begynner dressene å trekke vann, og selv reimpregnering har kun kort effekt. Pusteevnen på de pustende dressene er ikke uventet så som så, og de burde heller vært utstyrt med vanntett materiale i rompa, på underarmene og knærne. Med gummimansjetter rundt støvlene (ikke neoprene med borrelås) og høy brystflapp er sikkerheten satt i høysetet, men det er et h**vete når man skal mige. Noen hetter er for små (korte) og andre er noe feilkonstruert slik at man lett får en gløppe i halsen. På en annen side er det mye å be om når man vil ha kun fordeler og ikke ulemper, i og med at visse ting nesten er uforenlige, blant annet sikkerhet vs. komfort. Burde vel ta initiativet for en grundig test etterhvert vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Noen som har prøvd nemo-dressen? Fått hyggelig mail fra et medlem,som kan skaffe meg den.

Anbefales på det beste[8D] Her får du en dress som holder regnet ute og ikke minst rimelig[ :) ]Prøvde min for første gang i helgen i et J..... drittvær. Det regna vannrett og dressen holdt tett i den 1 1/2 timen jeg var ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Arbiter

Hva er poenget med den brystflappen? (Rent bortsett fra å få oss til å ligge unna kaffen i båten)

Hvis du går uti skal den sørge for at du ikke hele tiden får friskt påfyll av kaldt vann innafor dressen. De fleste er uansett for korte. Kun på en grom HH-dress har jeg sett en som går helt oppi halsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestillt meg Fladen-gul/blå modellen.

I følge reklamen, skal str XXL klare opptil 135kg.Det passer meg bra da jeg er 115kg[:I]

Valgte denne pga dei gode oppdrifts egenskapene.Ikke så mye lommer og stæsj,men vil heller flyte, enn å synke med lommene fulle i bly....

Håper at denne skal funke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Drar litt liv i denne, igjen.. Har planer om dress rimelig kjapt, noen som vet om gode tilbud i Oslo-området? Vet at det er meget variabelt hvordan størrelsen på dresser er, så jeg vil prøve før jeg handler(dvs. nettbutikker er lite aktuelt). Noen som vet om noen i Oslo som forhandler Fladen/HH/Regatta?

Eneste jeg er sikker på er at Abu-drakta utgår, den er rett og slett FOR stygg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Halvor

Drar litt liv i denne, igjen.. Har planer om dress rimelig kjapt, noen som vet om gode tilbud i Oslo-området? Vet at det er meget variabelt hvordan størrelsen på dresser er, så jeg vil prøve før jeg handler(dvs. nettbutikker er lite aktuelt). Noen som vet om noen i Oslo som forhandler Fladen/HH/Regatta?

Eneste jeg er sikker på er at Abu-drakta utgår, den er rett og slett FOR stygg!

Prøv http://www.fishermansclub.no/

Han var rimelig, og hadde god service. Forhandler Fladen iallefall. Svært fornøyd med den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Lille Budda

sitat:Opprinnelig postet av Halvor

Drar litt liv i denne, igjen.. Har planer om dress rimelig kjapt, noen som vet om gode tilbud i Oslo-området? Vet at det er meget variabelt hvordan størrelsen på dresser er, så jeg vil prøve før jeg handler(dvs. nettbutikker er lite aktuelt). Noen som vet om noen i Oslo som forhandler Fladen/HH/Regatta?

Eneste jeg er sikker på er at Abu-drakta utgår, den er rett og slett FOR stygg!

Prøv http://www.fishermansclub.no/

Han var rimelig, og hadde god service. Forhandler Fladen iallefall. Svært fornøyd med den!

Var ikke så dum den, nei.. Hva ble frakta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har selv vært å sett etter dress i det siste og funnet ut at jeg som er 190cm høy ikke passer hele dresser.Samme hvor mye en går opp i størrelse så vokser den kun rundt livet. Så jeg endte opp med en todelt fra IMAX. Ikke den letteste dressen,men etter litt tilvenning synes jeg den var grei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helly Hansen sine dresser i XL har bra lengde, er heller ikke spesiellt vide. 1.90m og 85-90 kg passer bra i en slik dress. En del andre merker som Normark går nok mest ut i vidden når en går opp i størrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...
  • 1 month later...
Gjest Jørgen Ø

Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt Normarks Semiventilerte flytedress i Norge?

Har bare funnet den i noen få svenske nettbutikker, bestillte en i fjor men fikk som svar at den var utsolgt. Jeg bør klare å skaffe meg en sånn i år, og helst før isen legger seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jørgen Ø

Det ble en tur til Nordby rett over grensen i dag, og der var det opphørssalg. Endte opp med en Fladen dress isteden. Prisen var satt ned fra 1600 til 780 norske kroner, synes det var en fin pris så jeg måtte jo bare slå til. Nå mangler det bare litt is og nye pilkestøvler før er jeg klar for en go`borre eller to på "Strikkevann". :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.