Gå til innhold
Fiskersiden

Sk Brann


angler
 Share

Recommended Posts

  • Svar 562
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Huffda.... For en nedtur å ta gullet på mandag, det var jo i boks da Fomle Bommeklepp bommet på åpen gåll i 93.min!

Stemningen i Bergen sentrum kl.22 var lettere nedtrykt og amper kan man si. Observerte 3 tilfeller av bråk\slosskamper på strekningen Blåsteinen til Bryggen mens jeg spaserte til jobb :hailfs: Purken var mannsterke, men travle. Såg litt ut som ungdomsfest gone wild der nede, mye fulle og sinte 16-17åringer med pilsposene i neven...

Endret av ford prefect
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda.... For en nedtur å ta gullet på mandag, det var jo i boks da Fomle Bommeklepp bommet på åpen gåll i 93.min!

Stemningen i Bergen sentrum kl.22 var lettere nedtrykt og amper kan man si. Observerte 3 tilfeller av bråk\slosskamper på strekningen Blåsteinen til Bryggen mens jeg spaserte til jobb :hailfs: Purken var mannsterke, men travle. Såg litt ut som ungdomsfest gone wild der nede, mye fulle og sinte 16-17åringer med pilsposene i neven...

Oberverte flere slåsskamper også. 2 av 4slåsskamp var faktisk fjortiss catfights. Ellers ble kvelden absolutt ikke så verst afterall :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHAHAHA! :D

Dei scenane som utspelte seg både på kampen og i Bergen i går var stor underholdning :blush:

Brann får nok seriegullet, men Stabæk er ein god motstandar så det blir ingen enkel kamp i Stavanger på mandag til tross for ein råsterk heimestatistikk i år, langt i frå så enkelt som det blir i Bergen til neste helg ;):lol: Eg har heilt mista tellinga på kor mange gonger Viking har ydmyka Brann i år?

Det var jo synd for alle dei frammøtte på Festplassen, men når du legg hovudet så til dei grader på hoggestabben så kan øksa komme susande kva tid som helst, det er så komisk det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oi oi oi oi. En historieløs bergenser!

Vi har 7 seriegull på de siste 35 år og er således den byen i Norge som GULLET hører mest hjemme i, etter Trondheim.

Men for all del, gullet havner Bergen iår - men "hem",.....NEI :D

Det første mesterskapet gikk til Brann (1963).

Gullet er fra Bergen

Derfor er det kommet hjem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er vel også det at nå hører gullet hjemme her. Fordi Brann har vært det beste laget i år.

At det muligens hørte hjemme i stavanger for en haug med år siden det har strengt tatt ikke mye å si nå.

Men i morgen skal jeg være Viking fan.

Heia Viking å åhh, Heia Viking Åå åhh.. osv... (Konge å stjele sanger fra ishockeylandslaget, haha).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er født i Bergen og har trådt mine barnesko i området, men hjem er det ikke. :D

Her er hva gullet kommer til å tenke når (Hvis :D ) det kommer til Bergen:

En regndråpe!

Jeg ser på de høye huse,

jeg ser på de tusende vinduer,

jeg ser på det fjerne kirketårn.

Dette er altså Bergen.

Dette er altså bergensernes hjem.

De gråblå skyer samler seg. Solen ble borte.

Jeg ser på de velkledde herrer,

jeg ser på de smilende damer,

jeg ser på de lutende hester.

Hvor de gråblå skyer blir tunge.

Jeg ser, jeg ser...

Jeg er visst kommet til feil by!

Her er så underlig...

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oi oi oi oi. En historieløs bergenser!

Vi har 7 seriegull på de siste 35 år og er således den byen i Norge som GULLET hører mest hjemme i, etter Trondheim.

Men for all del, gullet havner Bergen iår - men "hem",.....NEI :D

Mente de siste 30 og glemte det i -79. My bad :lol:

70-tallet var deres, det skal dere ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lettaste Døsen

Jeg er født i Bergen og har trådt mine barnesko i området, men hjem er det ikke. :D

Her er hva gullet kommer til å tenke når (Hvis :D ) det kommer til Bergen:

En regndråpe!

Jeg ser på de høye huse,

jeg ser på de tusende vinduer,

jeg ser på det fjerne kirketårn.

Dette er altså Bergen.

Dette er altså bergensernes hjem.

De gråblå skyer samler seg. Solen ble borte.

Jeg ser på de velkledde herrer,

jeg ser på de smilende damer,

jeg ser på de lutende hester.

Hvor de gråblå skyer blir tunge.

Jeg ser, jeg ser...

Jeg er visst kommet til feil by!

Her er så underlig...

:lol:

Veldig bra! Obstfelder er eit lyspunkt i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sånn at Brann er seriemester om Viking vinner i kveld? :)

Brann er seriemester om Stabæk ikke vinner. Stabæk må vinne alle sine samtidig som Brann taper alle sine, og Stabæk må utlikne en målforskjell på 11 mål på fem kamper, dvs det må være en relativ målforskjell på MER ENN to mål i snitt i hver kamp. Så selv om Stabæk vinner alle sine, og Brann taper de siste to, hvilket jeg ikke anser for SÅ usannsynlig nå, så skal de vinne med litt margin også for at dette skal gå galt for Brann. Men, sannsynligheten for et slik scenario har utvilsomt økt; skader, usikkerhet, og to vanskelige kamper, gjør at Brann nå må skjerpe seg. Og om Brann ikke blir mester i kveld, og Stabæk vinner den vanskelige bortekampen mot Viking, ja da blir vel ikke usikkerheten noe mindre i Bergen?

edit: den relative forskjellen må være på MER ENN to mål per kamp i snitt. Og hvis Brann taper bare med ett mål i sine to gjenværende kamper, må Stabæk I SNITT vinne med 3 mål eller mer på sine tre gjenværende for å snyte Brann for gullet.

Endret av piscator
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For øvrig kan det informeres om at gullmedaljene som skal deles ut i Bergen i realiteten er omsmelta gripesøkker lakkert med gullfarga felglakk frå Biltema :)

Og ja det er nokre år sidan gullet var i Stavanger og, men me har i det minste hatt gullet etter at mariusgenseren og slengbuksene gjekk av moten :D

Ellers er det bare å krysse fingrane for at ford prefect ikkje er journalist, for makan til dårlig research har eg ikkje sett på lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.