Gå til innhold
Fiskersiden

Drammenselva 2007


stegg
 Share

Recommended Posts

  • Svar 149
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gratulere med flott fisk :hailfs:

Var oppe for å forhåndskjøpe kort, var ikke så lett, utsolgt en god stund fremover på de dagene jeg kunne...

Får prøve å stikke oppom på loddtrekningen istedenfor :P

:D

nå ser det ut til at fisket er i full gang på de fleste soner. ble tatt fint med fisk i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, se der ja! Tatt bra med fisk på Blå-sone vest. Mulig litt lettere å få kort der, tror jeg må prøves :D

:lol:

blå vest ja.

der er mange av fiskene tatt fra båt like ovenfor brua,tenkte det var greit å vite. blir nok tatt mer fisk høere opp når vannet roer litt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D

blå vest ja.

der er mange av fiskene tatt fra båt like ovenfor brua,tenkte det var greit å vite. blir nok tatt mer fisk høere opp når vannet roer litt til.

:D

Nå er det tid for mumidalen med fam. Drammenselva fisker som f........, ja ja mumi er vel en bra erstatning for en bamse på 10-15 kg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sofafisker'n

:D

Nå er det tid for mumidalen med fam. Drammenselva fisker som f........, ja ja mumi er vel en bra erstatning for en bamse på 10-15 kg :D

Kan jo se om du får Hufsa eller Snusmumrikken til å bite på.. :D Ulempen er vel reaksjoen hos eventuelt mumieelskende barn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo se om du får Hufsa eller Snusmumrikken til å bite på.. :D Ulempen er vel reaksjoen hos eventuelt mumieelskende barn..

:D

Er det ikke en av figurene som fisker støtt,hmm, lurt han med seg på tur mens unga og kone er hos mumi :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter mange dager med unger rundt meg til alle døgnets tider har jeg nå fått innvilget nesten et døgns fiskefri og vurderer sterkt å prøve å få kort i Hellefossen. Laksen er nesten spist opp så jeg må prøve å få en ny - glemte jo også at det er et knallbra røkeri rett i nærheten av - så strengt tatt bør jeg få to :lol: )

Ser at det har blitt meldt inn mye færre fisk de siste dagene enn da det var på topp. Hva skyldes det? Dårlige fiskere? Eller er vannstanden i en mellomsone hvor ingen av plassene er kanonbra?

Noen som har vært der i det helt siste som kan komme med en liten oppdatering. Ser jo i linken i forrige post at vannstanden er nede på samme nivå som i juni - begynner det å bli fiskbart på landskjæret f.eks? Midtskjæret er det vel fortsatt for mye vann til? Og hva med blå øst? Ser det meldes inn få fisker derfra.

Har det vært mange folk på trekningen i det siste? Begynner det å bli muligheter for fluefiske (uten at det er for ekstremt)?

Andre som skal dit i kveld?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Har det vært mange folk på trekningen i det siste?"

Jeg var med på trekning søndag kveld for kort på rødsonen. Var vel 18 stk da etter de 5 kortene....

Jeg skulle fiske sammen med en annen så var liten sjangs for at begge skulle få, noe vi heller ikke fikk.

Satser heller på å forhåndskjøpe til en dag eller to ute i august jeg :lol:

Lykke til hvis det blir kort på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke mere nei, merkelig nok :blush: - ble jo veldig bra utover dagen - med mye fisk på land, men jeg greide altså ikke å få en til. Men, men - ikke så farlig :lol:

Det var 10 som hadde skrevet seg opp på rødt, så dermed var det 50% sjanse, og det gikk bra. Starten på døgnet var også veldig bra (starter kl 21:00), fikk laks nesten med en gang jeg hadde begynt å fiske

280720070129GYYeCoC8CdjWzDdZAh.JPG?12

En fin blank laks på 6,05 kilo og 84,5 cm

280720070129PRunJaYnuBLwWNl4BJ.jpg?17

(Kanskje Henning kjenner igjen stanga?)

Tubeflua satt pent i munnviken - så godt at jeg måtte bruke tang for å få den løs

28072007012866Pp52KVYN6QbEEAFN.jpg?82

Fikk laksen på Midtskjæret - første laksen som er tatt der ute etter flommen. Det var veldig fint å fiske der ute, men det var nesten umulig å få med noen ut dit, mye pga den sterke strømmen man måtte ro over for å komme dit

280720070130xmJKIIXVl1zsiZREjx.jpg?55

Og jeg ønsket ikke å fiske der alene da jeg anså det som svært vanskelig å skulle lande en laks alene der ute uten håv eller klepp.

Dermed kastet jeg bort masse verdifull tid inne i evja

2807200701322CN1PRIMLqbJLMsTrE.jpg?51

Her ble det riktignok kjørt på laks og tatt en bra sjø-ørret, men plassen imponerte ikke i dag)

På grevlingen skjedde det derimot mye i dag

280720070132VzVX4C6Kd234eZ4Vx1.jpg?77

Og det ble tatt mange laks på Landskjæret

280720070131QbxS2e668ejYxpgSBw.jpg?10

280720070133h8upc3wQp23vnRGs6h.jpg?15

Fisket der selv siste delen av dagen, men alt jeg opplevde var et (eller 3 på rappen) hugg på reka, men den satt merkelig nok ikke da tilslaget kom. Ellers greide jeg stort sett bare å få bunn-napp :D

Måtte stikke litt før døgnkortet var over, men tror ikke jeg hadde fått noe uansett i kveld - noen ganger er man bare immun mot å få laks :D

Men det ble tatt laks på en av "mine" tubefluer i dag likevel. En kamerat som sto på grevlingen fikk en på en flue han hadde fått av meg - ganske lik den dere ser i munnviken på laksen jeg fikk i går kveld :D

Moro!

Vel, Drammenselva leverte altså igjen!

Håper på flere kort der i sommer :D

2807200701265iOKb4MqCNXzeUMV7q.jpg?11

280720070127DOiCYMKaGApA8Ex5uE.jpg?36

Endret av Gabrielsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den tok på en orange/svart tubeflue.

280720071039326Nm9XVh96G3q.jpg?46

Bindebeskrivelse (for de som skulle være interessert i det)Kun plast-tuben som kropp (på denne varianten - binder den også med litt rødt i kroppen noen ganger)

orange rev nederst

så litt orange geit eller isbjørnhår

også svart overvinge - noen ganger av rev, andre ganger geit, andre ganger blandet og en sjelden gang bucktail - alt etter hvor og under hvilke forhold jeg skal bruke flua.

Også litt flash over - noen ganger binder jeg også inn litt flash inne i selve vingen i tillegg.

Ja, også et par påfuglherl inne i vingen også - men det glemmer jeg på mange av fluene og de fanger fisk likevel.

Var forøvrig en variant av denne flua kameraten min tok laksen på Grevlingen på også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den tok på en orange/svart tubeflue.

280720071039326Nm9XVh96G3q.jpg?46

Bindebeskrivelse (for de som skulle være interessert i det)Kun plast-tuben som kropp (på denne varianten - binder den også med litt rødt i kroppen noen ganger)

orange rev nederst

så litt orange geit eller isbjørnhår

også svart overvinge - noen ganger av rev, andre ganger geit, andre ganger blandet og en sjelden gang bucktail - alt etter hvor og under hvilke forhold jeg skal bruke flua.

Også litt flash over - noen ganger binder jeg også inn litt flash inne i selve vingen i tillegg.

Ja, også et par påfuglherl inne i vingen også - men det glemmer jeg på mange av fluene og de fanger fisk likevel.

Var forøvrig en variant av denne flua kameraten min tok laksen på Grevlingen på også.

Takker så meget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke mere nei, merkelig nok :unsure: - ble jo veldig bra utover dagen - med mye fisk på land, men jeg greide altså ikke å få en til. Men, men - ikke så farlig :)

Det var 10 som hadde skrevet seg opp på rødt, så dermed var det 50% sjanse, og det gikk bra. Starten på døgnet var også veldig bra (starter kl 21:00), fikk laks nesten med en gang jeg hadde begynt å fiske

280720070129GYYeCoC8CdjWzDdZAh.JPG?12

En fin blank laks på 6,05 kilo og 84,5 cm

280720070129PRunJaYnuBLwWNl4BJ.jpg?17

(Kanskje Henning kjenner igjen stanga?)

Tubeflua satt pent i munnviken - så godt at jeg måtte bruke tang for å få den løs

28072007012866Pp52KVYN6QbEEAFN.jpg?82

Fikk laksen på Midtskjæret - første laksen som er tatt der ute etter flommen. Det var veldig fint å fiske der ute, men det var nesten umulig å få med noen ut dit, mye pga den sterke strømmen man måtte ro over for å komme dit

280720070130xmJKIIXVl1zsiZREjx.jpg?55

Og jeg ønsket ikke å fiske der alene da jeg anså det som svært vanskelig å skulle lande en laks alene der ute uten håv eller klepp.

Dermed kastet jeg bort masse verdifull tid inne i evja

2807200701322CN1PRIMLqbJLMsTrE.jpg?51

Her ble det riktignok kjørt på laks og tatt en bra sjø-ørret, men plassen imponerte ikke i dag)

På grevlingen skjedde det derimot mye i dag

280720070132VzVX4C6Kd234eZ4Vx1.jpg?77

Og det ble tatt mange laks på Landskjæret

280720070131QbxS2e668ejYxpgSBw.jpg?10

280720070133h8upc3wQp23vnRGs6h.jpg?15

Fisket der selv siste delen av dagen, men alt jeg opplevde var et (eller 3 på rappen) hugg på reka, men den satt merkelig nok ikke da tilslaget kom. Ellers greide jeg stort sett bare å få bunn-napp :D

Måtte stikke litt før døgnkortet var over, men tror ikke jeg hadde fått noe uansett i kveld - noen ganger er man bare immun mot å få laks :lol:

Men det ble tatt laks på en av "mine" tubefluer i dag likevel. En kamerat som sto på grevlingen fikk en på en flue han hadde fått av meg - ganske lik den dere ser i munnviken på laksen jeg fikk i går kveld :)

Moro!

Vel, Drammenselva leverte altså igjen!

Håper på flere kort der i sommer :)

2807200701265iOKb4MqCNXzeUMV7q.jpg?11

280720070127DOiCYMKaGApA8Ex5uE.jpg?36

:):glare: Grattis med fin fisk. tilbake fra ferie med familien. Mumi er toppen for barna. klar for mer fisking

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.