Gå til innhold
Fiskersiden

Fiskeferie 2007


Karl Inge S
 Share

Recommended Posts

  • Svar 111
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Pr nUh Tuborg, Budweiser, Baileys, hvitvin, rødvin, en liter vodka og en halv Vikingfjord. Er det ikke helg snart?

Tulla rundt på jakt etter et sted det ikke blåste kattunger ikveld, lykkes bare delvis med det, det ble med et forsøk etter HA med flue. Eneste fangsten var en Trym.

34051_s.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle satse på den store horngjelen og havabboren idag, og siden det blåser gaupunger på KArmøy satte jeg kursen innover mot Etne. En liten tur innom campingen er obligatorisk. Der traff jeg en hyggelig forumbruker som hadde sone 16 og 11 og ingen å fiske med. Så da gikk mesteparten av dagen til å blanke istedet for å få fisk :)

Men hyggelig var det i finværet :)

Var elendige fotoforhold da jeg sto i skyggen med sterk sol som kom ned mellom trærne. Men jeg legger ut bilder anyway for de av dere som liker å se lakseelver.

Sone 16-oppover mot sone 17

040920072006EgXRGEThzuWDBHJwEi.jpg?73

Sone 16-nedover mot sone 15

040920072015KSlHpm57rE3MVdjCzo.jpg?51

Sone 11 -nedover mot sone 10

040920072026X5gTKWOV6NSolZdjnW.jpg?38

Sone 11-oppover mot sone 12

0409200720399emgZA96FxUDhJYSUs.jpg?19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en tur innover idag, man har jo ferie må vite :lol:

6 blåstål 3 største 550-570-590

5 rødnebb 3 største 310-330-370

1 lange ca 1kg

5 sypike

1 makrell på flue 340gram

Ble dårlig med bilder da fiskene ble tatt på 10m+ dyp og måtte fort uti igjen for å overleve- så det ble stort sett dok.bilder på våt pose :blush:

Men her en en av de mindre, ca 450-500gram tipper jeg

34186_s.jpg

Fint vær idag :)

34187_s.jpg

Denne var vrien men jeg ble enige med meg selv om at det avr en blåstål :D

34188_s.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk fem over halvkiloen, tre var over 600gram, for et par uker siden, største på 685gram.

Rødnebben var "liten", største var på 425gram, uten om den ble det åtte-ti stk på ca 200-250gram.

Synes egentlig ikke at det er blitt noe særlig færre fisk jeg, mulig de største "har tatt kveld", men alikevel er snittvekta myyye høyere enn for eks hjemme på Karmøy ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk fem over halvkiloen, tre var over 600gram, for et par uker siden, største på 685gram.

Rødnebben var "liten", største var på 425gram, uten om den ble det åtte-ti stk på ca 200-250gram.

Synes egentlig ikke at det er blitt noe særlig færre fisk jeg, mulig de største "har tatt kveld", men alikevel er snittvekta myyye høyere enn for eks hjemme på Karmøy ;)

Dette er jo ikke i nærheten av hva det var på første 2-3 turene vi hadde der inne. Og jeg tror kanskje vi må ta endel av skylden selv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Its a full on transexual lol.

Lot of activity around the shallow rocks here lately, lots of wrasse suddenly appeared out of nowhere when I dived at the foot of some guys jetty the other day, both cuckoos and big ballans. good time to try for a 2KG ballan I reckon... If I can get permission from the landowner of course.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er ferien over, tilbake til den tunge hverdagen.

HAr vel lært mer om når, hvor og hvordan jeg IKKE skal fiske enn motsatt denne ferien, men det er verdifull lærdom det også.

Snakkes-jeg stikker og fisker.

*Karpe

*Sørv

*Ål

*Havål

*Tangkvabbe

*havabbor

*Laks

*Karuss

*Rødknurr

*Skate

*piggvar/fjesing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.