Gå til innhold
Fiskersiden

Fotballen ruller igjen!!!


Karl Inge S
 Share

Recommended Posts

  • Svar 617
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sjelden har jeg sett en så soleklar straffe bli kritisert av så mange presumptivt oppegående personer. Kampen sett under ett var ikke 2-2 et rettferdig resultat, Barcelona var klart best. Den triple straffen i at Puyol får rødt kort og i tillegg mister returoppgjøret er også ergelig. Men, en dommer kan ikke ta hensyn til kampen sett under ett eller til nøytrale tilskueres rettferdighetssans. Det er det som gjør fotball så fascinerende, at det beste laget ikke alltid vinner. Dommeren må vurdere situasjonen isolert, og det som skjer er at Puyol hindrer Fabregas i å skyte fra kloss hold, uten selv å ta ballen først. Puyol fratar Fabregas en klar målsjanse og straffesparket er udiskutabelt. Barca-tilhengerne her inne, hadde dere virkelig ment akkurat det samme om det var Gallas og Messi i samme situasjon? Selvfølgelig hadde dere ikke det, men prøv gjerne å påstå noe annet, jeg kommer ikke til å lese svarene uansett.

Fotball er ikke alltid rettferdig, men dette slår begge veier, jf flasken Barca hadde på Stamford Bridge i fjor, som sendte de til en finale de vant fullt fortjent. Jeg har mer tro på at Hønefoss berger plassen i tippeligaen enn at Arsenal kommer til semifinale i CL, så vi får heldigvis se mer enn én CL-kamp til med Barca i år.

PS. Å påstå at Puyol skulle hatt frispark...altså, ærlig talt, det er fotballfaglig og intellektuelt lavmål å skrive noe slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som påstår at dette er en soleklar straffe kan umulig skjønne hva de snakker om.

Det er kamp om ballen og Fabregas prøver et skudd som krever at det ikke står noen rundt han.

Puyol gjør alt rett da han løper mellom spiller og ball.

Dommeren er i det minste konsekvent da han gir rødt kort, men det skulle aldri ha vært straffe.

2-2 hjemme har aldri vært et godt utgangspunkt for hjemmelaget. Skulle de klare 2-2 borte eller bedre, så er det et mirakel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS. Å påstå at Puyol skulle hatt frispark...altså, ærlig talt, det er fotballfaglig og intellektuelt lavmål å skrive noe slikt.

Du har åpenbart ikke sett situasjonen godt nok- at dommeren dømmer straffe der kan vel forstås selv om det er feil, han må tross alt ta avgjørelsen DERRR- men det er ingen tvil om at Puyol har kommet seg mellom Fab og ball når sparket treffer, så det du sier er at det ikke er lov å passere spillere som skal skyte. Den anglofilien din gir deg tjukke briller iblant gett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste bør si seg enige i at det blir mye mer spennende nå i returoppgjøret enn fryktet. Jeg er redd Barcelona går ut i samme tempo og avgjør kampen tidlig i sin favør. Men alle kamper skal spilles, med eller uten de store profilene.. Får håpe det knyter seg volsomt for Barcelona på hjemmebane, og av vi spiller fotball uten press. Ingenting å tape, kun masse å vinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir en spennende kamp, synd at begge lag mangler flere sentrale spillere, Puyol/Pique på BArcelona og FAbregas/Gallas på Arsenal fortrinnsvis. Jeg har forstått det sånn at ABrca får Iniesta tilbake, og så håper jeg Messi kommer mer til sin rett, Arsenal var flinke til å ta ham ut av spillet igår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så et bilde igår når jeg jakta video som viser hvor langt til siden faregas har foten når den treffer Puyol, men finner det ikke igjen :)

Miliuto/Marques er ikke dårlige, men de er ikke Puyol/Pique heller :growl: Tipper de får sjansen i helga, litt etter som- vi har Ath.Bilbao vel som er på 4.plass så spørs-det er ikke mye rom for feilskjær i Primera i år ihvertfall, det er sikkert :growl:

Fnis

http://www.h-avis.no/nyheter/flytter-fkh-kampen-1.5142395

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arsenal kan vel ikke klage på utfallet over 2 kamper - MEN, en linjedommer som kunne offsideregelen på stillingen 1-1 og Bendtner aleine med keeper KUNNE gitt ett annet utfall, selv om jeg kanskje ikke heeelt tror på det selv

Om hvis, om og men, så...

Uansett tapte Arsenal mot et VELDIG mykje bedre lag. Slik Barcelona har spelt i det siste er det berre ein ting å sei om; fantastisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arsenal kan vel ikke klage på utfallet over 2 kamper - MEN, en linjedommer som kunne offsideregelen på stillingen 1-1 og Bendtner aleine med keeper KUNNE gitt ett annet utfall, selv om jeg kanskje ikke heeelt tror på det selv

Takk til Barca for at de gjorde returoppgjøret litt spennende med sin "gavmilde" forestilling på Emirates.

Hadde de kjørt som i dag, så tror jeg Arsenal hadde endt opp med et tosifret baklengs på disse to møtene.

Go Barca! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arsenal kan vel ikke klage på utfallet over 2 kamper - MEN, en linjedommer som kunne offsideregelen på stillingen 1-1 og Bendtner aleine med keeper KUNNE gitt ett annet utfall, selv om jeg kanskje ikke heeelt tror på det selv

MEN Bojan skulle hatt en straffe før Messi satte igang osv osv :dribble: Arsenal var heldige som slapp med 6-3 sammenlagt :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.