Gå til innhold
Fiskersiden

Gunners - tråden


stein
 Share

Recommended Posts

Ja, i dag var de det :)

Men jeg innrømmer det ihverfall, i motsetning til enkelte andre supportere ;)

Ja, det er en del Arsenal supportere som må gå i seg selv og innrømme dette :o

Men du vitner om at de ihvertfall har en oppegående supporter :D som skjønner at boring er boring

Endret av Tequila
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg arsenal supporter, men når de lar Hleb, Fabregas, Rosicky ogf...en til jeg ikke hsuker fra førstellveren stå over/hvile får man bare akseptere at det blir litt tamt.

Det er jo et sjakktrekk mtp videre sesong både hjemme og ute, og ManU hadde vel litt av samme opplegget de også igår, med bla Pique, keeperen og Simpson :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boring Arsenal... :P

Ja da, vi innrømmer glatt når de er kjedelige. Men det er en forskjell på å være kjedelige som regel, og glimte til innimellom, og spille underholdende som regel, og være kjedelige en sjelden gang - når det er den riktige strategien. Som i går, der Arsenal på profesjonelt vis sikret avansement i CL, med reservelaget. Når man er med på flere fronter blir det ekstra viktig å bruke mannskapet på en best mulig måte, og la sentrale spillere få hvile ved behov, og når det er mulig og hensiktsmessig. Dette er også noe helt annet enn den "ville" rotasjonen som for eksempel rafa bedriver...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig at laget ditt er "back in business", Piscator?

Du har jo levd med dette i 3-4 tiår. :P

Dream on... men det er vel typisk med dere scousere at dere trekker konklusjoner etter en kamp.

Denne 0-0 kampen til Arsenal var akkurat like lite representativ som 8-0 seieren til Pool. Som sagt,

det handler om å vite når man kan og bør spille kjedelig for å oppnå et resultat, og når man kan og

bør gi jernet. Og ja, jeg innrømmer også glatt at dette ikke alltid har vært tilfelle under Wenger. Man har vært naive i perioder. Men nettopp det at det unge laget til Arsenal nå gjør slike prestasjoner, viser mer enn noe annet at de har tatt et LAAANGT steg i retning av å bli det komplette fotballag. Nåla peker utvilsomt den riktige veien...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun en liten metafor om dine første 3-4 tiår som Arsenal-supporter, begynner jo å bli gammel mann. :P

Du er vel ikke helt pur ung du heller? Du har vel også rundt tre tiår som supporter..? Medgangssupportere kan man vel ihvertfall ikke beskylde dere scousere for å være selv om dere har rasket (eller var det gullet?) til dere en og annen cup... 17 years, and still counting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg arsenal supporter, men når de lar Hleb, Fabregas, Rosicky ogf...en til jeg ikke hsuker fra førstellveren stå over/hvile får man bare akseptere at det blir litt tamt.

Det er jo et sjakktrekk mtp videre sesong både hjemme og ute, og ManU hadde vel litt av samme opplegget de også igår, med bla Pique, keeperen og Simpson :P

Og en til ? Eneste fra førsteelleveren som startet var Almunia (keeper), Gallas (midtstopper) og Glichy (venstreback) B) Altså det var 8 fra førstellveren som fikk hvile B)

Laget var

Almunia

Diarra

Gallas

Song

Glichy

Walcott

Gilberto

Denilson

Diaby

Bendtner

Eduardo

Endret av ThorEH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare gjøre oppmerksom hvem som er tilbake på tabelltopp, med en kamp mindre spilt ;)

Elendig førsteomgang, bra 2.omgang. Som burde gitt flere mål.. men en overivrig linjemann anullerte Ade's 2.mål for dagen.

Betryggende at de er så fullstendig overlegne selv om de kjører bare på 60-70% av kapasiteten. I førsteomgangen ble det for mye balltrilling på tvers foran Readings beleiring av egen 16-meter. I den andre omgangen ble det mer spill i lengderetningen og mer bevegelse, og da kom også sjansene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig imponerende innhopp av Diarra.. regner med at han overtar plassen til Flamini i løpet av året.

Tja, er det noe mål i seg selv? Det viktigste er jo laget, ikke hvem som spiller. Og Flamini har da ikke gjort seg bort denne sesongen, snarere tvert i mot har han vært blant de bedre. Bra at det er konkurranse på alle plasser, og at reservene kan komme inn å gjøre en like god jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Ja gutter, gledelig aa se at Arsenal gjoerde jobben en gang til igaar, saa vi boer vaere fornoeyd! "Slowly but Surely"

Jeg er i Frankrike for tiden hvor jeg underviser Franske MBA studenter om kunde relasjoner, saa hadde jeg dessverre begrenset adgang til info om selve kampen. Takk derfor til begge Dere, Piscator og ThorH, naa vet jeg det som var aa vite om denne kampen! ;):

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det er fortsatt langt frem, men det ser unektelig lovende ut. Nå skal vi ikke sope under teppet at seieren satt veldig langt inne, det ble vel omtrent som Pools seier mot Fulham, to sene mål. Men Arsenal var vel spillemessig mer suverene mot Wigan enn Pool var mot Fulham, uten at man skal trekke for mange konklusjoner av det heller. Men siden Arsenal var såpass overlegne spillemessig med nesten et halvt lag ute; Cesc, Hleb, vPersie, Flamini, blant de mest toneangivende spillerne denne sesongen, så er det kanskje grunnlag for å hevde at Arsenal er mindre avhengig av de største stjernene enn feks ManU er, som virker helt avhengig av de individuelle prestasjonene til sine største stjerner. Da virker faktisk Liverpool mer stabile og mindre avhengig av enkeltspillere. De imponerte i går, selv om Newcastle var sørgelig dårlige. Så spørs det om Pool klarer å holde trykket oppe, og unngå de sedvanlige 0-0 kampene..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boring Arsenal... ;)

Ja, 13 ligakamper, 10 seire 3 uavgjort og 0 tap, 29-10 i målforskjell, og 21 kamper totalt;

17 seire, 4 uavgjort og 0 tap, med en målforskjell på 50-10 er jo skikkelig kjedelig....

og merk da at de i CL/ligacupkampene har sju seire, en uavgjort og 0 tap, og en målforskjell på 21-0!

men det spørs om ikke årets første tap kommer mot Sevilla. Arsenal er videre, mange spillere ute med skade, Wenger kommer uansett til å hvile noen stjerner, og bortekamp mot et godt lag, som trenger en seier for å kvalifisere seg videre... time will show...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, 13 ligakamper, 10 seire 3 uavgjort og 0 tap, 29-10 i målforskjell, og 21 kamper totalt;

17 seire, 4 uavgjort og 0 tap, med en målforskjell på 50-10 er jo skikkelig kjedelig....

Gidder du å oppdatere denne etter ræv****** i Sevilla, Rune? :hailfs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gidder du å oppdatere denne etter ræv****** i Sevilla, Rune? :wacko:

Jep, jeg oppdaterer for Deg paa vegne av Rune: :P

1/Arsenal36

2/chelsea31

3/Man Utd30

4/Man City30

5/liverpool27

Haaper at Du er fornoeyd? :angry2:

"Slowly but Surely"

Endret av Gamlingen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.