Gå til innhold
Fiskersiden

Så var det dags igjen


ThorEH
 Share

Recommended Posts

Sitter her og er veldig, veldig klar for årets tur !

Det blir retur til et sted jeg har vært 2 ganger før, men hver gang så har det skjært seg fiskemessig for min del. Bare for sikkerthets skyld så slår selvsagt Murphys Lov inn også i år... På mandag for en uke siden, så hadde laget mitt fotballkamp. Jeg har en stund slitt litt med en strekk bak i låret, og hadde plassert meg selv på sidelinja som reserve-reserve, men selvsagt så får vi ett par skader... så siste kvarteret må jeg utpå for at vi skal være 11 mann resten av kampen... Det kan vel nevnes at på dette tidspunktet så ligger vi unna 0-6 og får grisebank ! Jeg kommer inn, 2 min etter får vi straffe... vår faste straffeeksetuør er allerede gått ut, jeg er nr. 2 på den lista, så jeg gjør meg klar, tar fart og treffer ballen bak på hælen og plasserer den soleklart 1 meter på utsiden av stolpen. Men heldigvis så gjør jeg mål i neste angrep...1-6 !!

Avspark, og de spiller ballen opp til deres høyrekant.. som venste back så er det da naturligvis min jobb og komme opp i ham for ta fra ham ballen, i mitt forsøk på ta fra ham ballen så kommer jeg ut av balanse og får all vekt på høyre foten veldig forkjært og kneet gir etter så det synger ! Så ligger jeg der da, og hyler som en gris og ser livet passere i revy, og vet med meg selv hva som er skjedd! For dette har nemlig hendt med mitt venstre kne for 8 år siden......

35284_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/14363/35284.jpg

Så nå får jeg matchende arr på begge knær :D

For de kyndige, eller de som har snakke med meg på MSN e.l, så er det altså ett avrevet korsbånd det er snakk om... ACL-ruptur på fagspråket.

Har vært veldig nedbrutt noen dager, fotballkarrieren er over (ikke at den var på høyt nivå, men det var gøy) og turen kunne stå i fare... Men bestemte meg ganske snart for å reise uansett... utstyrt med store mengder sportstape :D Ideene fra gode fiskekompiser har vært mange og kreative på hvordan vi skal få dette til... Nå er kneet såpass ok, at med en støtteskinne så håper jeg at dette skal ordne seg! Som sagt så reiser jeg uansett... om ikke så får de andre gutta en dedikert fotograf med på turen

Så nå halter jeg rundt i huset og pakker...

35285_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/14363/35285.jpg

Pakkliste så langt :

nappvarslere x 2

vekt

Shimano Torium 20 (til malle) x 2

Shimano baitrunnere (til karpe) x 2

2 mallestenger

2 karpestenger

diverse karpestasj

mallekroker

karpekroker

diverse kraftige svivler og dims

hodelykt

ekstra batterier

spretters

inlinesøkker

ekstra mulitsnøre 80lbs

saks

snøreklipper

banksticks

gaffatape

sportstape

skrujern

en haug med klær

ett seriøst føcked-up kne

Avreise fra vestlandet er på torsdag, fredag morgen går turen fra Gardermoen retning Rio Ebro !

EDIT : kan vel legge til hvem som drar og : Det er meg, Asmund "assmind" Aasheim, Rune "Piscator" Johansen og Rolf Berge

Endret av ThorEH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takk for det Øystein og Svein!

For nye lesere så legger jeg ut en liten link til vår tur fra ifjor :

https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?...1&hl=mequinenza

Nevnte jeg at temperaturene der nå ligger på rundt 30 grader... skal bli en deilig avveksling fra de 7 jeg har her hjemme nå!

Endret av ThorEH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur, SHAIT fiske og husk extra banksticks til å slå gjennom skotuppene.....

...får all vekt på høyre foten veldig forkjært og kneet gir etter så det synger

Vi snakker altså her om et kne som ikke tåler snaue 40 kg i belastning? MAKAN!

.....,men god bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

avrevne korsbånd er ikke noe å tulle med, forstår godt at du har vært nedbrutt.....men du får helt sikkert en fin-fin tur. du har sikkert fått anbefalt støtteskinner fra fysio? finnes mange typer, men det er modeller som bedre støtte enn andre.....ellers har jeg en rullestol i kjelleren som jeg ikke bruker :D:D

lykke til, krysser fingrene for at du lykkes maksimalt til tross for fjordåret resultat, og ikke minst at du stiller med handicap

:D:D:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har sikkert fått anbefalt støtteskinner fra fysio? finnes mange typer, men det er modeller som bedre støtte enn andre.....ellers har jeg en rullestol i kjelleren som jeg ikke bruker

Har ikke vært hos noen fysio... men har en støtteskinne som er spesialbygd for meg fra forrige skade. Noe carbongreier til 7000 spenn :D Ulempen er at den er "venstrekjørt". Kjøper ikke en sånn til bare for turen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva skuer mine øyne :o ?????!!!!

tHore-ium sneller!!, din pryyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyl bøg!

tjuvstarter iår altså,

hva skal du forresten med den spretterten der? den suger big time ,og det hvet du! :D

Jeg satser på å finne en rampete E-S-P sprettert som leverer pellets og boilies 100meter+ der nede :) for virkelig å vise hvor skapet skal stå..

Ellers så gleder jeg meg stort til turen jeg også, rapportene fra andre som har vært nede siste ukene sier bra fiske i Segre, med mye "små" fisk i 30-40 kilos klassen, og litt lenger mellom de "Store", men vi får satse på drøye karper om Mallefisket er "tregt" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper smerteterskelen til Thor hever seg om det drar seg på ei diger malle. Det ligger vel et par års lengsel bak en sånn fisk, så vi får tro det jevner seg ut denne gangen, og de andre gutta stiller seg bak i køen når kiloene skal fordeles.

PS: Forøvrig går det helt fint å sitte på rompa og fighte malle. Grutle har prøvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karmaen din kan kun gå en vei nå, blir stor-malle i år. Ting har nemlig en tendens til å jevne seg ut over tid.

Spørs da, om det er så god karma å kroke fisk tre ganger sin egen vekt når han bare har ett bein som fungerer. Og knapt nok det... Krøplingfiske i Ebro. Du må nok bytte ut Toriumene med et par Denduo Maru Thor.

Skitt fiske og god tur til alle de involverte!

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.